AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #1 Del Skrevet 29. august 2021 Hvilke garn egner seg til hva? Finnes det et skjema for dette, eller kan dere hjelpe meg å lage et slikt skjema? 🥰 Det er så mye å huske og det ville vært til god hjelp med et slikt skjema eller en annen type oversikt over slikt. Jeg tenkte feks noe slikt: U = Uegnet. E= Egnet. Store plagg, som kofter, gensere: Alpakka U (Årsak: Mister fasongen) Merino U (Årsak: kan sige) Peer Gynt E (Holder fasongen godt) Små og mellomstore plagg: Alpakka Merino Peer Gynt Anonymkode: 595d2...1f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #2 Del Skrevet 29. august 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hvilke garn egner seg til hva? Finnes det et skjema for dette, eller kan dere hjelpe meg å lage et slikt skjema? 🥰 Det er så mye å huske og det ville vært til god hjelp med et slikt skjema eller en annen type oversikt over slikt. Jeg tenkte feks noe slikt: U = Uegnet. E= Egnet. Store plagg, som kofter, gensere: Alpakka U (Årsak: Mister fasongen) Merino U (Årsak: kan sige) Peer Gynt E (Holder fasongen godt) Små og mellomstore plagg: Alpakka Merino Peer Gynt Anonymkode: 595d2...1f3 Siden jeg syns både alpakka og merino passer fint til genseren tviler jeg på vi klarer å bli enige om en slik liste 🙈😅 Anonymkode: 54f20...0de 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #3 Del Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Siden jeg syns både alpakka og merino passer fint til genseren tviler jeg på vi klarer å bli enige om en slik liste 🙈😅 Anonymkode: 54f20...0de Oj! Jeg snappet opp dette, men det trenger ikke å stemme. Du har sikkert rett! Listen kan bli slik som dere ønsker den Det er dere som sitter på kompetansen Anonymkode: 595d2...1f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 29. august 2021 #4 Del Skrevet 29. august 2021 En slik liste kan raskt bli veldig lang og uoversiktlig. Alpakka og merino er to ulike typer ullgarn fra to ulike typer dyr, Peer Gynt er derimot et garnmerke. Det som fungerer for en person vil ikke nødvendigvis fungere for en annen - det avhenger av såvel strikkestil, strikkefasthet, bruksområde, og brukshyppighet (bare for å nevne noen punkter). Når det kommer til garnets beskaffenhet, har man faktorer som tvinning, fiberlengde, alder på dyret, samt hvordan garnet har blitt prosessert. Og selv innad i en type garn kan det være forskjeller avhengig av f.eks. farge. Jo mørkere et garn er, desto tørrere er det pga. fargeprosessen - og dette igjen påvirker sluttresultatet. Det er rett og slett for mange variabler og individuelle faktorer til å gi entydige og definitive svar. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #5 Del Skrevet 30. august 2021 Hunter7 skrev (9 timer siden): En slik liste kan raskt bli veldig lang og uoversiktlig. Alpakka og merino er to ulike typer ullgarn fra to ulike typer dyr, Peer Gynt er derimot et garnmerke. Det som fungerer for en person vil ikke nødvendigvis fungere for en annen - det avhenger av såvel strikkestil, strikkefasthet, bruksområde, og brukshyppighet (bare for å nevne noen punkter). Når det kommer til garnets beskaffenhet, har man faktorer som tvinning, fiberlengde, alder på dyret, samt hvordan garnet har blitt prosessert. Og selv innad i en type garn kan det være forskjeller avhengig av f.eks. farge. Jo mørkere et garn er, desto tørrere er det pga. fargeprosessen - og dette igjen påvirker sluttresultatet. Det er rett og slett for mange variabler og individuelle faktorer til å gi entydige og definitive svar. Tusen takk for informasjon! 💐 Anonymkode: 595d2...1f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå