Gå til innhold

Tips til barnehagekjole? (Strikk)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har tips til en enkel strikkekjole som passer for en 1-2 åring? Syntes alle kjolene jeg ser på instagram er så "fine". Vil at det jeg strikker skal bli mye brukt, så tenkte på en kjole som kan slenges over strømpebukse og body i høst/vinter. Uten myd dilldall og blonder, selv om det også er nydelig blir det bare brukt et par ganger. 

Helst lange armer. :) Har fått ankerskjole i gave, så ikke den. Ellers er jeg åpen for alt, både tynne og tykke pinner.😊

Anonymkode: 48ae3...c94

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjole i bhg er veldig upraktisk. Pent ja, men ikke kjekt å leke i. Knær som "trakker" på kjolen når man kryper rundt å leker på gulvet osv. De blir ofte bare tatt av likevel. Når barnet blir 2-3 år så er det vanskelig å øve på å kle seg selv med kjoler skjørt som krøller seg i dresser og regntøy. Eventuelt må de bytte klær når de skal ut og det er enda vanskeligere for de. 

Anonymkode: 716c1...784

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for mange fine tips.😊 skal sjekke ut alle!!

Forstår at kjole ikke er det mest praktiske å leke i, men hun går på en 1 års avdeling så de er mye inne når det er kaldt/surt ute. Så tenkte å bruke til å ha langermet body og strømpebukse under så det er lett å ta den av under lek osv. :)

Men om noen har tips til fine, hverdagslige rompere tar jeg også i mot tips til det også! Kjempefin den som var linket over her😄

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er dessverre veldig upraktisk i barnehage store deler av året.

Særlig i sesongen hvor de skal ha på seg tynn/tykk dress - og regntøy hele året.

Den bodykjolen er også veldig upraktisk om den ikke har trykkeknapper for de ansatte ved bleieskift - de skal tross alt skifte hele tiden.

I tillegg (av erfaring) legges tøy med mye tiss og avføring i pose til henting, og for å si det slik- det må skrubbes og vaskes på 60. Dette skjer ofte i sesongen med oppkast/diaré 🙈

Velg heller strikkekjoler hjemme. 

Det småbarna går med, som de ansatte setter pris på, er body og strømpebukse eller longs i ull. Det kan gjerne være strikk om du ønsker.

1åringer leker ute de også, og er avhengige av enkle klær. De ansatte skal tross alt kle absolutt alle av og på - og samtlige av de avbildede her var superfine, men superupraktiske.

Du må nok regne med at bhg gir beskjed om det. 

Endret av Fløff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Forstår at kjole ikke er det mest praktiske å leke i, men hun går på en 1 års avdeling så de er mye inne når det er kaldt/surt ute. Så tenkte å bruke til å ha langermet body og strømpebukse under så det er lett å ta den av under lek osv. :)

Men om noen har tips til fine, hverdagslige rompere tar jeg også i mot tips til det også! Kjempefin den som var linket over her😄

Det hjelper ikke! Kjoler på så små er bare irriterende uansett i barnehager! Strikk heller fine rompere eller bukser istedenfor😊

Anonymkode: e8c39...264

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløff skrev (40 minutter siden):

Dette er dessverre veldig upraktisk i barnehage store deler av året.

Særlig i sesongen hvor de skal ha på seg tynn/tykk dress - og regntøy hele året.

Den bodykjolen er også veldig upraktisk om den ikke har trykkeknapper for de ansatte ved bleieskift - de skal tross alt skifte hele tiden.

I tillegg (av erfaring) legges tøy med mye tiss og avføring i pose til henting, og for å si det slik- det må skrubbes og vaskes på 60. Dette skjer ofte i sesongen med oppkast/diaré 🙈

Velg heller strikkekjoler hjemme. 

Det småbarna går med, som de ansatte setter pris på, er body og strømpebukse eller longs i ull. Det kan gjerne være strikk om du ønsker.

1åringer leker ute de også, og er avhengige av enkle klær. De ansatte skal tross alt kle absolutt alle av og på - og samtlige av de avbildede her var superfine, men superupraktiske.

Du må nok regne med at bhg gir beskjed om det. 

Den jeg har linket til, og strikket, har knapper i skrittet, så den er enkel ved bleieskift. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (6 minutter siden):

Den jeg har linket til, og strikket, har knapper i skrittet, så den er enkel ved bleieskift. 

Den var megafin og den mest praktiske til nå :) Men jeg tenker likevel knappevalget er viktig - tenk «person som skal skifte 15 bleier før lunch med diaré», som jo er realiteten ganske så ofte 🙈 Gjerne med unger som er koko på stellebordet.

Da blir man sprø av små pene knapper, eller mer enn 2 stykk. 

Den der er jo også lett å få dratt en regndress over. En må liksom ta hensyn til at 1 ansatt skal kle 16 kravlende og ikke alltid like blide 1-2åringer på kort tid.

Endret av Fløff
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Denne romperen fra Claras knitwear er supersøt :) knapper under skrittet, så enkelt med bleieskift. 

https://www.claraknitwear.com/collections/frontpage/products/claradrakt

image.jpeg.eba9b3bfac10087c575a23354c719745.jpeg

Ang flekker på strikkaklær/ullklær så anbefaler jeg gallesåpe, tar alt av flekker. Døtrene mine brukte masse hjemmestrikk i barnehagen, både kjoler og vanlige klær. Var aldri et problem. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Claraknitwear og petiteknit har mye fint, som samtidig har en del praktiske løsninger. Strikkeinsta har mye inspo og ideer generelt, bare å søke opp ord og tagger!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...