AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #1 Del Skrevet 27. august 2021 Ser det stadig vekk her inne. Anonymkode: c79c2...13d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #2 Del Skrevet 27. august 2021 Jeg bruker gubben Anonymkode: 96173...1ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #3 Del Skrevet 27. august 2021 Håper ikke det. Grøsser når jeg ser folk som skriver "gubben". Barnefar og barnemor er vel kanskje ikke så uvanlig å bruke da. Anonymkode: ef7df...9c0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 27. august 2021 #4 Del Skrevet 27. august 2021 I virkeligheten bruker nok folk mer "Nina", "Truls" og "Beate". Her inne er det nok mer for å beskrive enkelt hvem det gjelder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfii Skrevet 27. august 2021 #5 Del Skrevet 27. august 2021 Sier hvert fall ikke gubben, høres ut som det kunne vært faren min eller bestefaren min..🥴👴🏻 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #6 Del Skrevet 27. august 2021 Å omtale mannen sin som "gubben" og kona si som "kjerringa" er helt normalt i en del dialekter. Det er ikke vondt ment, det er bare helt nøytrale ord for voksne og gifte folk. Anonymkode: 44ff2...213 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #7 Del Skrevet 27. august 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: Barnefar og barnemor er vel kanskje ikke så uvanlig å bruke da. Anonymkode: ef7df...9c0 Bf = boyfriend/best friend. Bm= Ja altså byggmakker er jo det første som kommer opp. På Urban Dictionary kommer først «bad mannered» og så Quote abreviation for baby mother, usually used when writing. Synes kanskje «bad mannered» er det som passer best på bm. Anonymkode: 6cc83...462 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 27. august 2021 #8 Del Skrevet 27. august 2021 (endret) Baby daddy/barnefar og barnemor er jo noe man kaller barnets biologiske forelder hvis man ikke er sammenmed: https://www.merriam-webster.com/dictionary/baby daddy Gubben/kjerringa er jo vanlig på mange dialekt, men føler vel ofte der det er brukt av unge mennesker, er i lavere sosioøkonomiske (les joviale 😅) kretser. Sambo er nok ganske normalt å si på østlandet, spesielt nær grensen (da men i Sverige sier sambo)te, og dette da er en forenklet versjon av samboer. Mulig har det blitt adoptert til resten av landet, ihvertfall skriftmessig. Endret 27. august 2021 av Perle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #9 Del Skrevet 27. august 2021 Hender jeg omtaler mannen som "gubben". Vi har vært gift i mange år, han kaller meg for "kjerringa". Det er bare vanlig på vår dialekt og ikke vondt ment.😃 Anonymkode: 8a3b8...2ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå