Gå til innhold

Hjelp med oppskrift, raglanfelling – hvor begynner omgangen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har strikket ermene og bolen av en genser (Carin hettegenser fra Strikkemekka) som skal ha raglanfelling. I oppskriften står det at omgangen begynner mellom bakstykket og venstre erme. Jeg regner da med at dette er merke 1. Men så står det i oppskriften at på første omgang skal jeg strikke til «fem masker før merke 1», hvordan er det meningen at det skal foregå? Skal jeg bare begynne omgangen der, heller? Jeg må nesten bare prøve, men hvis noen har tips og råd, tar jeg takknemlig imot.

strikkebilde.jpg

Anonymkode: e3327...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fem masker før merke 1 er når du er nesten helt rundt ja, du må jo ha raglanfelling på alle sider av ermene. Et råd er å følge oppskriften slavisk selv om du egentlig ikke forstår hva som står, plutselig ser du at det gir mening underveis:)

Anonymkode: 83c45...5a6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fem masker før merke 1 er når du er nesten helt rundt ja, du må jo ha raglanfelling på alle sider av ermene. Et råd er å følge oppskriften slavisk selv om du egentlig ikke forstår hva som står, plutselig ser du at det gir mening underveis:)

Anonymkode: 83c45...5a6

Takk, men det er jo det som ikke stemmer: Hvis jeg gjør det, skjer fellingen på første omgang ved merke 2, 3 og 4, men i begynnelsen av andre omgang ved merke 1. Jeg tror jeg må prøve å begynne på omgangen fem masker før merket, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omgangen starter kanskje rett etter fjerde merke?

Anonymkode: eb5bf...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Omgangen starter kanskje rett etter fjerde merke?

Anonymkode: eb5bf...d0a

Mulig. Det er kanskje det mest logiske. Jeg skal prøve å telle meg fram til om det kan funke. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merke nummer 1 er det merket som sitter mellom venstre erme og forstykket - det merket som er der omgangen begynner, er det siste merket.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Teatrica skrev (Akkurat nå):

Merke nummer 1 er det merket som sitter mellom venstre erme og forstykket - det merket som er der omgangen begynner, er det siste merket.

Takk! Det er jo en veldig logisk forklaring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...