Gå til innhold

Veiing på morgenen. Hva gjelder før eller etter nr 2?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rart spm jeg vet.🤪 Har "veiedag i dag". Vet jeg skal veie meg uten klær og etter å ha tømt blæra. Det gjorde jeg. 

Rett etterpå måtte jeg bommelom. For nysgjerrighetens skyld gikk jeg da på vekta igjen, og var 0.3 kg lettere 🤣 

Jeg skriver jo ned tallene for hver uke. Hvilken vekt vil da bli den mest "rette" å skrive ned?

Anonymkode: 9c14a...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alltid etter! Bare jeg som blir frustrert om det for en gangs skyld ikke kommer noe akkurat på veiedagen 😂🙈😳

Anonymkode: 8ca08...90b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alltid etter! Bare jeg som blir frustrert om det for en gangs skyld ikke kommer noe akkurat på veiedagen 😂🙈😳

Er bare du.

Anonymkode: 1fe8a...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter! Veide meg i morges, tenkte «dette tror jeg ingenting på». Gikk på do 10 min senere og var 600 gram lettere 😅

Anonymkode: 80f80...06a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke alltid jeg får til nr 2 før etter noen glass med vann. Så min norm er å alltid veie med en gang jeg står opp, slik at jeg ikke får ekstra vekt av vannet.

Anonymkode: ea300...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke bare du nei 🙈😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha jeg trodde det var et veldig merkelig spørsmål, men ser flere har tenkt den tanken så nå føler jeg meg ikke like rar. Merkelig at noen gram skal gjøre så mye på motivasjonen 😅

Anonymkode: 9c14a...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter ja🙈 Må jeg ikke den dagen så er det ikke krise, da veier jeg meg igjen dagen etter. Pleier per nå å veie meg flere ganger i løpet av uken uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lurt på det samme, og fikk svar! Veier meg daglig.. gjerne flere ganger om dagen og (morgen og kveld), bare av ren nysgjerrighet. Er selvsagt litt dust, men samtidig så gir det jo en litt nyttig pekepinn. Jeg ser feks på den måten er ørliten trend nedover. Vi snakker om 200 gram i uka, så ikke noe veldig, men alle monner "drar". For ordens skyld: Jeg teller ikke kalorier og "slanker" meg ikke, jeg er bare nysgjerrig på om livsstilen jeg lever nå er en sånn som får vekta til å gå nedover eller oppover...

Anonymkode: 9d70a...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hvis det passer seg sånn at jeg rekker å veie/notere det, men prøver egentlig å ha en tankegang der det ikke spiller stor rolle og prøver å se mest mulig på vekten over tid fremfor uke til uke. 

For min del spiller også syklus stor rolle på vekt. Veier alltid minst etter mensen, mest mellom eggløsning og mens. Ser man på månedssnittet har jeg en jevn nedgang, men det er ikke alltid at jeg går ned hver uke, og jeg kan også ha flere uker på rad der jeg kun går ned noen gram for så å gå ned dobbelt så mye uka etterpå uten å ha gjort noe annerledes i livsstilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...