AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #1 Del Skrevet 25. august 2021 Har alltid blitt opplært til å gå på venstre siden, men må alltid vike for folk som kommer på høyresiden når jeg går tur på tursti. Er det ulike regler når det gjelder tursti ? Anonymkode: fef43...52a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thinkywinky Skrevet 25. august 2021 #2 Del Skrevet 25. august 2021 Og jeg har alltid lært hold til høyre... Går til venstre på trafikkert vei da. Jeg har faktisk lurt på dette selv i det siste, og nesten konkludert med at folk gjør 50/50! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #3 Del Skrevet 25. august 2021 Man går alltid på høyre side. Her jeg bor gikk til og med kommunen ut og oppfordret til det i koronatiden, på travle turstier. Eneste unntaket fra "høryeregelen" er om du går på en trafikkert vei uten fortau. Da skal du gå på venstre side slik at du lettere ser bilene, som da kommer mot deg. Anonymkode: f9cc6...ebd 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #4 Del Skrevet 25. august 2021 Venstre side er for vei, slik at du ikke får møtende biler i ryggen. Ellers i samfunnet, inkludert tursti, gjelder høyeregel. Man holder til høyre. Du går til høyre hvis du møter noen i døra, man går på høyre side av gangen ved møte, man står til høyre i rulletrapper, og går på høyre side på tursti, gangvei og alt annet. Anonymkode: 06870...285 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
infectedsopp Skrevet 25. august 2021 #5 Del Skrevet 25. august 2021 Jeg holder høyre overalt hvor jeg går utenom langs veien uten fortau. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #6 Del Skrevet 25. august 2021 Det finnes ingen regler for dette. https://nab.no/nyheter/hvilken-side-gar-og-loper-du-pa/19.20808 Jeg holder til høyre på turveier uten trafikk. Anonymkode: ca4d4...d0c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #7 Del Skrevet 25. august 2021 Trygg trafikk anbefaler at man går til venstre også på turstier. https://akersposten.no/nyheter/n-av-fire-vet-ikke-hvilken-side-man-skal-ga-pa-vet-du/19.5298 Anonymkode: fef43...52a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #8 Del Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det finnes ingen regler for dette. https://nab.no/nyheter/hvilken-side-gar-og-loper-du-pa/19.20808 Jeg holder til høyre på turveier uten trafikk. Anonymkode: ca4d4...d0c Nei men her står det jo at : Trygg Trafikk anbefaler alle å gå eller jogge til venstre og sykle til høyre når vi er på bilveier, fortau og gang- og sykkelveier. Anonymkode: fef43...52a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #9 Del Skrevet 25. august 2021 Ikke rart jeg blir forvirret. Anonymkode: fef43...52a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #10 Del Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Man går alltid på høyre side. Her jeg bor gikk til og med kommunen ut og oppfordret til det i koronatiden, på travle turstier. Eneste unntaket fra "høryeregelen" er om du går på en trafikkert vei uten fortau. Da skal du gå på venstre side slik at du lettere ser bilene, som da kommer mot deg. Anonymkode: f9cc6...ebd Nei du tar feil. Anonymkode: e9cab...a72 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #11 Del Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Man går alltid på høyre side. Her jeg bor gikk til og med kommunen ut og oppfordret til det i koronatiden, på travle turstier. Eneste unntaket fra "høryeregelen" er om du går på en trafikkert vei uten fortau. Da skal du gå på venstre side slik at du lettere ser bilene, som da kommer mot deg. Anonymkode: f9cc6...ebd Har du link til regelen da? Rart at trygg trafikk anbefaler noe annet om det er en regel som sier man skal gå til høyre på turstier? Men opplever at nesten alle holder høyre og at jeg nesten er den eneste som går til venstre. Anonymkode: fef43...52a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 25. august 2021 #12 Del Skrevet 25. august 2021 Denne "høyreregelen" hadde jeg aldri hørt om før en syklist skrek til meg da jeg gikk til venstre på en gang- og sykkelsti. Jeg må si meg helt 100 % enig med Trygg Trafikk - hvorfor skiller man dette slik at det blir vanskelig å huske og forholde seg til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #13 Del Skrevet 25. august 2021 Siden man har kjørende (aka syklister) stort sett alle steder, også på turstier, holder jeg konsekvent til venstre når jeg går, og til høyre når jeg sykler. Jeg følger anbefalingene fra Trygg Trafikk, og syns alle burde gjøre det samme. Tenk så enkelt det hadde blitt. Anonymkode: 01d37...6c1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #14 Del Skrevet 25. august 2021 Blondie65 skrev (1 minutt siden): Denne "høyreregelen" hadde jeg aldri hørt om før en syklist skrek til meg da jeg gikk til venstre på en gang- og sykkelsti. Jeg må si meg helt 100 % enig med Trygg Trafikk - hvorfor skiller man dette slik at det blir vanskelig å huske og forholde seg til? Enig! Som hørselhemmet føler jeg meg tryggere når jeg går til venstre. Da kan kjørende og syklister som kommer bakfra passerere meg til høyre, samtidig som jeg får øyekontakt med de som kommer i mot meg på samme side. Anonymkode: e055f...73f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #15 Del Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Siden man har kjørende (aka syklister) stort sett alle steder, også på turstier, holder jeg konsekvent til venstre når jeg går, og til høyre når jeg sykler. Jeg følger anbefalingene fra Trygg Trafikk, og syns alle burde gjøre det samme. Tenk så enkelt det hadde blitt. Anonymkode: 01d37...6c1 Anbefalingen på turstier er kun "sunn fornuft". Hvorfor viser alle til trygg trafikk? Det er da ingen trafikk på stier? Anbefalingen du med flere viser til gjelder fortau. Anonymkode: f9cc6...ebd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #16 Del Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Anbefalingen på turstier er kun "sunn fornuft". Hvorfor viser alle til trygg trafikk? Det er da ingen trafikk på stier? Anbefalingen du med flere viser til gjelder fortau. Anonymkode: f9cc6...ebd Fordi det er sunn fornuft? Anonymkode: fef43...52a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #17 Del Skrevet 25. august 2021 Jeg går til høyre Anonymkode: 5f975...523 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #18 Del Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi det er sunn fornuft? Anonymkode: fef43...52a Å gå på høyre side. Ja. Eneste stedet det ikke er fornuftig er ved møtende biler Anonymkode: f9cc6...ebd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #19 Del Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å gå på høyre side. Ja. Eneste stedet det ikke er fornuftig er ved møtende biler Anonymkode: f9cc6...ebd Det stemmer ikke. Jeg bor på et sted hvor det er veldig mange syklister og de er overalt bortsett fra skogstier som ikke er grusvei. Det er sunn fornuft å gå til venstre og sykle til høyre. Anonymkode: e055f...73f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonobilis Skrevet 25. august 2021 #20 Del Skrevet 25. august 2021 Bilvei = venstre Sti/Gangvei = høyre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå