Gå til innhold

WOW​😮​ Cleopatra så SÅNN ut​😍​


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trodde vi hadde slutta å bruke begrepene negroid og kaukasisk. Men ikke på kvinneguiden tydeligvis. 
 

Forøvrig er slike rekonstruksjoner svært subjektive, er tydelig preget av de som står bak. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er så lei av at vi skal putte nåtidens sminke og skjønnhetsideal på historiske figurer.

Anonymkode: d21b3...de2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er så lei av at vi skal putte nåtidens sminke og skjønnhetsideal på historiske figurer.

Anonymkode: d21b3...de2

Stakkars Cleopatra har vært utsatt for det siden sin død. Til alle tider har de avbildet henne etter datidens idealer, selv om hun ikke engang var kjent for sin skjønnhet i samtiden. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/25/2021 at 1:59 PM, AnonymBruker said:

For noe fjas. Rekonstruksjon av byste og portrett er ikke akkurat gode kilder. 
 

Begge disse er av Tutankhamon. 

image.thumb.jpeg.e0d676fa89029701e986c18fb7be89a2.jpeg
 

image.thumb.jpeg.fad2bd49f8cb37b45d14aa6bdad23629.jpeg

Anonymkode: ecf27...59c

Satan som jeg skvatt av det første bildet, helt mørkt rom også kom det opp. Du må seriøst legge ved en spoiler, før du laster opp slike bilder.

Anonymkode: 8d5fb...a97

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/26/2021 at 3:36 AM, Vinterjenta said:

Trodde vi hadde slutta å bruke begrepene negroid og kaukasisk. Men ikke på kvinneguiden tydeligvis. 
 

Forøvrig er slike rekonstruksjoner svært subjektive, er tydelig preget av de som står bak. 

Kg i likhet med nesten hele Nord amerika bruker begreper som kaukasisk når man skal angi hvordan en person ser ut.

Anonymkode: 8d5fb...a97

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.8.2021 den 3.33):

Gresk, men også persisk og trolig syrisk. Muligens også nord-afrikansk. 

Anonymkode: 25b51...438

Hvor har du all denne infoen fra?!

Anonymkode: 7a425...7f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Satan som jeg skvatt av det første bildet, helt mørkt rom også kom det opp. Du må seriøst legge ved en spoiler, før du laster opp slike bilder.

Anonymkode: 8d5fb...a97

🤣🤣🤣

Anonymkode: 7a425...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge avbildning på mynter som er funnet så var Kleopatra slett ingen skjønnhet. Men hvor korrekte disse avbildninger er vet man ikke, og det er også mulig at hun fikk avbildningen maskulinisert for å demonstrere styrke og makt i en verden hvor regentene som oftest var mannlige. Bare se på Hatshepsut som fjernet alle sine kvinnelige trekk på alle statuer og avbildninger av seg selv som hun fikk oppført.

Anonymkode: 066b6...17b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg at arkeologer graver opp mitt hus om 2000 år. De finner et fotografi og en tegning fra sønnen min, 6 år. Basert på barnetegningen avgjør de at jeg ikke var noen skjønnhet.

Så lager de en 3D modell basert på 1/3 foto. 1/3 barnetegning og 1/3 fordommer om hvordan nordmenn skal se ut. Det er vrient å 3D modellere et ansikt, så resultatet blir nesten, men ikke helt fullstendig ulikt fotografiene.

Noen fra Skotlands Frigjøringsfront minner om at Kong Isambard av KG hadde noen skotske aner.  Dermed lager de en politisk korrekt versjon med rødt hår, kilt, sekkepipe. De hevder at fotografiene er photoshoppet for å ligne et østlig ideal.

Moral: Se på bysten. Den er laget i en naturtro stil, og er alt vi har. Resten er bullshit.

Endret av Isambard
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 1.9.2021 den 6.23):

Hvor har du all denne infoen fra?!

Anonymkode: 7a425...7f5

Kleopatras slekt, ptolemidene, er ganske veldokumentert. 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Entern said:

Hun var etnisk gresk.

 

On 8/25/2021 at 2:18 PM, Katten.2.0 said:

Hun var en greker. Rekonstruksjonen ser mer ut som en nordvest-europeer.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 1.9.2021 den 5.22):

Kg i likhet med nesten hele Nord amerika bruker begreper som kaukasisk når man skal angi hvordan en person ser ut.

Anonymkode: 8d5fb...a97

Det brukes ikke i USA lenger, så her henger KG etter (som vanlig).

Anonymkode: 48d31...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...