AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #1 Del Skrevet 24. august 2021 Jeg kjøpte en bil på Finn for 1,5 mnd siden. Den hadde gått supert gjennom NAF test og alt var bra. Nå når jeg trykker inne gassen så vil den ikke øke i fart. Går i 40, maks 60. Stopper jeg og skrur av og på bilen, så går den en stund før det er det samme. Hjelper ikke å gire ned, den går ikke fortere. Noen som vet hva dette kan være? Skal bestille time på verksted, men ble utrolig nysgjerrig. Irriterende at den nettopp er kjøpt også. Anonymkode: a8335...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #2 Del Skrevet 24. august 2021 Kan være alt fra at motoren går i nødmodus pga dieselpartikkelfilteret, egr ventilen, eller andre ventiler. Kanskje det bare er problem med tennstiften, eller at du har fått dårlig innsug. Helt umulig å si noe om, bilen bør bli sett over av noen som kan det, gjerne med sånn dingseboms som kan lese av feilmeldinger. Anonymkode: 750f9...290 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #3 Del Skrevet 24. august 2021 Har den vært mye brukt til småkjøring?, dieselbiler tåler ikke det. Kan være mye rart som er feil, EGR, DPF, dyser, turbo og andre ting. Anonymkode: 017a0...7a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #4 Del Skrevet 24. august 2021 Hadde det samme problemet med en volvo xc 90 jeg hadde. Gikk i nødmodus, så måtte skru av tenningen under fart for å få den normal. Sleit lenge med å finne problemet på den bilen. Enden på visa ble at problemet dukker opp, så solgte med tap Anonymkode: 35102...868 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #5 Del Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan være alt fra at motoren går i nødmodus pga dieselpartikkelfilteret, egr ventilen, eller andre ventiler. Kanskje det bare er problem med tennstiften, eller at du har fått dårlig innsug. Helt umulig å si noe om, bilen bør bli sett over av noen som kan det, gjerne med sånn dingseboms som kan lese av feilmeldinger. Anonymkode: 750f9...290 Dieselbiler har ikke tennstifter men glødeplugger, glødepluggene har kun funksjon under start og ettergløder i noen sekunder etter at motoren er startet. Anonymkode: 017a0...7a7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #6 Del Skrevet 24. august 2021 Hadde samme problemet. På min var det partikkelfilteret som måtte byttes… Anonymkode: d15cd...6ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 24. august 2021 #7 Del Skrevet 24. august 2021 (endret) Bilen går i nødmodus og du bør kjøre den til et verksted for å lese av feilmelding. Min har gjort det et par ganger. En gang måtte partikkelfilteret renses og en annen gang var det en ventil som måtte byttes. Den siste gangen hadde det gått hull i en gummislange Trenger ikke være store greiene, men du kan skade bilen ved å ikke sjekke det så fort som mulig. Den går jo i nød for å "beskytte seg selv". Endret 24. august 2021 av Sirah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #8 Del Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hadde samme problemet. På min var det partikkelfilteret som måtte byttes… Anonymkode: d15cd...6ca Har hørt det er dyrt. Utrolig kjipt når jeg kjøpte den for 1,5 mnd siden... Anonymkode: a8335...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #9 Del Skrevet 24. august 2021 Sirah skrev (4 minutter siden): Bilen går i nødmodus og du bør kjøre den til et verksted for å lese av feilmelding. Min har gjort det et par ganger. En gang måtte partikkelfilteret renses og en annen gang var det en ventil som måtte byttes. Den siste gangen hadde det gått hull i en gummislange Trenger ikke være store greiene, men du kan skade bilen ved å ikke sjekke det så fort som mulig. Den går jo i nød for å "beskytte seg selv". Hva betalte du for dens? Anonymkode: a8335...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #10 Del Skrevet 24. august 2021 Pnår min ble sånn, så var det partikkelfilter. Anonymkode: 52c3f...437 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #11 Del Skrevet 24. august 2021 Her skulle dem ha minimum 5000 for å kjøre rens på filter. Pris avhengig av hvor mange gang dem måtte kjøre rens. Fikk beskjed om at det ikke var noen garanti at det ville fungere eller. Dette var merkeverksted. Anonymkode: 52c3f...437 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 24. august 2021 #12 Del Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva betalte du for dens? Anonymkode: a8335...fd2 For rens? Mener jeg betalte rundt 1500kr, men det er en god stund siden så mulig jeg husker feil. Husker bare jeg ble veldig positivt overrasket da jeg trodde det skulle bli mye dyrere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #13 Del Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Pnår min ble sånn, så var det partikkelfilter. Anonymkode: 52c3f...437 Måtte det byttes, eller renses? Anonymkode: a8335...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #14 Del Skrevet 24. august 2021 Hvilken bil er det? Merke, modell, årsmodell..? Anonymkode: e2f71...ee4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #15 Del Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Måtte det byttes, eller renses? Anonymkode: a8335...fd2 Dem kunne forsøke med rens, men ikke sikkert det ville fungere fikk jeg beskjed om. Men jeg har en bil til, så parkerte bare denne inntil videre. Anonymkode: 52c3f...437 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #16 Del Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvilken bil er det? Merke, modell, årsmodell..? Anonymkode: e2f71...ee4 Toyota avensis. 2008 modell. Anonymkode: a8335...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #17 Del Skrevet 24. august 2021 Vet noen om dieselfilter og partikkelfilter er det samme? Står at dieslfilteret ble byttet i 2020. Anonymkode: a8335...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #18 Del Skrevet 24. august 2021 Hadde nylig samme problem med min bil. Var noe galt med turboen. Kostet litt over 14000 å fikse det. Anonymkode: 86b6e...766 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #19 Del Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Toyota avensis. 2008 modell. Anonymkode: a8335...fd2 Vi måtte bytte partikkelfilter på vår avensis (2007-modell) for noen årnsiden, og da måtte vi ikke betale noe, da det var en produksjonsfeil eller noe fra de som var produsert i den tiden. Var det samme hos oss, at motoren mistet kraft. Anonymkode: 8712a...e72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #20 Del Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hadde nylig samme problem med min bil. Var noe galt med turboen. Kostet litt over 14000 å fikse det. Anonymkode: 86b6e...766 Det samme hadde vi på en VW Passat for noen år siden. Anonymkode: 68506...af8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå