AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #1 Del Skrevet 23. august 2021 Hen drikker koffein. Koffein gjør vondt i hens dype (REM) søvn I årevis har hen kronisk søvnmangel uten å vite hvorfor, fordi hen er fornøyd med det svake koffeinøkningen om morgenen Plutselig er hjernen hens ikke så god som den pleide å være, og hen vet ikke hva som skjedde SLUTT Å drikke kaffe. ARBEID MED SOVHYGIENE. Koffein forårsaker også vasokonstriksjon, noe som betyr at mindre blod strømmer til hjernen, og over tid er hjernen din ikke i nærheten av så sunn som den pleide å være. Slutt å lytte til jævla drittstudier finansiert av kaffe/koffeinselskaper. Det er som å lytte til idiotiske studier av tobakk/nikotinselskaper som for noen tiår siden "beviste" hvorfor et par røykpakker om dagen var bra for oss. Anonymkode: 90653...681 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 23. august 2021 #2 Del Skrevet 23. august 2021 Jammen det er godt da 🤣 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 23. august 2021 #3 Del Skrevet 23. august 2021 Kaffen min får du aldri 😃 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi680 Skrevet 23. august 2021 #4 Del Skrevet 23. august 2021 Jo, jeg drikker kaffen min. Nå. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #5 Del Skrevet 23. august 2021 Jeg både sover og drikker kaffe. Fungerer utmerket. Jeg skjønner at to kanner kaffe hver dag ikke er bra for kroppen, men en kopp eller tre ser jeg ingen problemer med. Alt med måte. Anonymkode: 6c0e2...99a 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #6 Del Skrevet 23. august 2021 Roci skrev (7 minutter siden): Kaffen min får du aldri 😃 tussi680 skrev (5 minutter siden): Jo, jeg drikker kaffen min. Nå. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg både sover og drikker kaffe. Fungerer utmerket. Jeg skjønner at to kanner kaffe hver dag ikke er bra for kroppen, men en kopp eller tre ser jeg ingen problemer med. Alt med måte. Anonymkode: 6c0e2...99a Det er fordi dere er brukere av et avhengighetsskapende narkotisk stoff. Koffein har så stor effekt på kroppen at abstinensene man får når man prøver å slutte er på psykiatri-liste. På samme måte som kokain, etc. Anonymkode: 90653...681 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 23. august 2021 #7 Del Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er fordi dere er brukere av et avhengighetsskapende narkotisk stoff. Koffein har så stor effekt på kroppen at abstinensene man får når man prøver å slutte er på psykiatri-liste. På samme måte som kokain, etc. Anonymkode: 90653...681 Jeg kan fint la vær å drikke kaffe, eller drikke koffeinfritt (smaker ikke like godt da, men....). Merker ingen forskjell, ingen abstinenser. Drikker kaffe fordi jeg liker smaken, ikke fordi jeg "trenger" det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 23. august 2021 #8 Del Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er fordi dere er brukere av et avhengighetsskapende narkotisk stoff. Koffein har så stor effekt på kroppen at abstinensene man får når man prøver å slutte er på psykiatri-liste. På samme måte som kokain, etc. Anonymkode: 90653...681 Oooookei... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #9 Del Skrevet 23. august 2021 Roci skrev (2 minutter siden): Jeg kan fint la vær å drikke kaffe, eller drikke koffeinfritt (smaker ikke like godt da, men....). Merker ingen forskjell, ingen abstinenser. Drikker kaffe fordi jeg liker smaken, ikke fordi jeg "trenger" det. Ingen abstinenser? Er du sikker på at du ikke lyver for deg selv nå? Prøv å gå kald kalkun på kaffe i en uke, så skal du se 🙂 Anonymkode: 90653...681 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #10 Del Skrevet 23. august 2021 Teatrica skrev (3 minutter siden): Oooookei... "Hun vet ikke at koffein er et psykoaktivt sentralstimulerende stoff av xantin-klassen" 🤭🤭 Anonymkode: 90653...681 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 23. august 2021 #11 Del Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ingen abstinenser? Er du sikker på at du ikke lyver for deg selv nå? Prøv å gå kald kalkun på kaffe i en uke, så skal du se 🙂 Anonymkode: 90653...681 Hvorfor i all verden skulle jeg lyve for meg selv om noe så ubetydelig? Jeg har jo ikke noe problem med kaffeforbruket mitt, det er det visst du som har 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #12 Del Skrevet 23. august 2021 Jeg merker ingen forskjell på søvn om jeg drikker kaffe eller ikke. Jeg får heller ikke abstinenser om jeg ikke drikker kaffe. Jeg drikker sjelden kaffe i helgene og mye kaffe på jobb i ukedagene. Anonymkode: 4d37b...9a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #13 Del Skrevet 23. august 2021 Roci skrev (Akkurat nå): Hvorfor i all verden skulle jeg lyve for meg selv om noe så ubetydelig? Jeg har jo ikke noe problem med kaffeforbruket mitt, det er det visst du som har Pga. måten koffein virker på hjernen og menneskekroppen vil det gi kraftige abstinenser når man slutter å innta stoffet. Men kanskje du er en av de heldige som er immun mot dette 🙂 Anonymkode: 90653...681 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #14 Del Skrevet 23. august 2021 Roci skrev (3 minutter siden): Hvorfor i all verden skulle jeg lyve for meg selv om noe så ubetydelig? Jeg har jo ikke noe problem med kaffeforbruket mitt, det er det visst du som har Men du har et problem med andres kaffeforbruk Anonymkode: 367d7...761 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ABM Skrevet 23. august 2021 #15 Del Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hen drikker koffein. Koffein gjør vondt i hens dype (REM) søvn I årevis har hen kronisk søvnmangel uten å vite hvorfor, fordi hen er fornøyd med det svake koffeinøkningen om morgenen Plutselig er hjernen hens ikke så god som den pleide å være, og hen vet ikke hva som skjedde SLUTT Å drikke kaffe. ARBEID MED SOVHYGIENE. Koffein forårsaker også vasokonstriksjon, noe som betyr at mindre blod strømmer til hjernen, og over tid er hjernen din ikke i nærheten av så sunn som den pleide å være. Slutt å lytte til jævla drittstudier finansiert av kaffe/koffeinselskaper. Det er som å lytte til idiotiske studier av tobakk/nikotinselskaper som for noen tiår siden "beviste" hvorfor et par røykpakker om dagen var bra for oss. Anonymkode: 90653...681 Næ..har ikke tid til å lese rælet ditt...vil drikke kaffen min i fred!! 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 23. august 2021 #16 Del Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Pga. måten koffein virker på hjernen og menneskekroppen vil det gi kraftige abstinenser når man slutter å innta stoffet. Men kanskje du er en av de heldige som er immun mot dette 🙂 Anonymkode: 90653...681 Det står vel i artikkelen du linker til at det er individuelt fra person til person. Jeg er som sagt ikke bekymret over dette, da jeg verken opplever abstinenser, søvnproblemer eller noe som helst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #17 Del Skrevet 23. august 2021 Morsomt, jeg satt akkurat og skulle bestille denne boka da jeg så denne tråden! https://www.amazon.com/Truth-about-Coffee-Marina-Kushner/dp/0974758256#:~:text=The Truth About Coffee uncovers,balance%2C and ultimately%2C health. Tror folk reagerer forskjellig på kaffe/koffein generelt. For min egen del merker jeg at kaffe er sykt avhengighetsskapende og bare gjør meg mer sliten. Drikker jeg te i stede for så føler jeg meg mer fresh og opplagt. Så ønsker å slutte. Anonymkode: 4316a...cea 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 23. august 2021 #18 Del Skrevet 23. august 2021 Coffee makes you poop. Så kaffe'n min får du aldri. Sosial er den og. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #19 Del Skrevet 23. august 2021 Jeg kan forresten sovne uten problem selv om jeg drakk kaffe 2-3 timer før seng, men samboeren min ligger våken 🤣 Anonymkode: 4316a...cea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 23. august 2021 #20 Del Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men du har et problem med andres kaffeforbruk Anonymkode: 367d7...761 Nei? Jeg har kanskje et lite problem med at en anonym bruker på et nettforum forteller meg at jeg "må" ha abstinenser fordi koffein er skadelig..... 😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå