Gå til innhold

Kjæresten kommenterer appetitten min nesten hver gang jeg spiser

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Viktualia skrev (3 timer siden):

Hvorfor skal man måtte begrunne hvorfor man spiser?

For å unngå mas? For å slippe å få daglige spørsmål og kommentarere? For å få den andre personene til å forstå? Du MÅ ikke begrunne en dritt nei, men det gjør det jævlige mye lettere for deg selv viss du bare gidder å si det dersom du faktisk har en grunn for å gjøre det du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

OlsenHansen skrev (36 minutter siden):

Ifølge beskrivelsen så spiser hun for to, minst. Og det er helt normalt å kommentere uvanlig adferd. Hva er egentlig problemet? Skammer hun seg egentlig fordi hun trener og spiser så mye? Hvis ikke skulle det være helt uproblematisk å høre kommentarer på det. 

Det er ikke nødvendig å kommentere dette etter at ts har sagt fra om det, det er bare mas. Han har jo allerede «sagt sitt», hva er poenget med å si det samme om og om igjen, spesielt når ts ikke har bedt om meningen hans?

Anonymkode: 07096...4d1

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosatoast skrev (4 timer siden):

Litt spesielt å ha med brødskive på kino, da hadde jeg blitt flau...

Hvorfor spiser du ikke svært proteinrik mat hvis du så sårt vil øke muskelmasse? F.eks cottage cheese m/blåbær.

Men ser jo at du er ganske dårlig på å opplyse om HVORFOR du gjør ting, så du står det som et "target" for spørsmål og kommentarer, fordi du ikke forklarer til familien din hvorfor du gjør ditt og datt... Du gjør ting i hodet ditt og i hemmelighet isteden.

Og jeg vil bare si en ting, når du er 175 cm og veier 70 så er du ikke syltynn. Jeg er 172 cm og veier 59, JEG er syltynn.

Ts her.

Jeg veier 60 kg.

Anonymkode: 0e3cc...803

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosatoast skrev (3 timer siden):

Du svarer han hver gang "jeg er jo tynn som en strek"

Kanskje dere ser på det ganske så forskjellig? For det du skriver at du veier samt høyden din, tilsier at du er i normalvekt ikke tynn som en strek.  Går du opp mye mer, vil BMIen din stå på "overvektig", faktisk...

Jeg sier til at jeg skal opprettholde muskelmassen/øke muskelmassen.

Jeg har bmi på 19,5

Ts

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosatoast skrev (4 timer siden):

Litt spesielt å ha med brødskive på kino, da hadde jeg blitt flau...

Hvorfor spiser du ikke svært proteinrik mat hvis du så sårt vil øke muskelmasse? F.eks cottage cheese m/blåbær.

Men ser jo at du er ganske dårlig på å opplyse om HVORFOR du gjør ting, så du står det som et "target" for spørsmål og kommentarer, fordi du ikke forklarer til familien din hvorfor du gjør ditt og datt... Du gjør ting i hodet ditt og i hemmelighet isteden.

Og jeg vil bare si en ting, når du er 175 cm og veier 70 så er du ikke syltynn. Jeg er 172 cm og veier 59, JEG er syltynn.

Jeg skulle gjerne spist cottage cheese men tåler melkeprodukter dårlig og også egg.

Spiser en hvitost skive av og til og et egg i uken.

Spiser kjøtt/ fisk/ nøtter/quinoa osv

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan reagerer dine barn når han kommer med kommentarene?

Anonymkode: 1367b...0d8

Du svarte ikke på dette ts...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du tenkt å fortsette med å finne deg i dette ts?
Hva har du tenkt å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste fornuftige jeg kan finne i denne oppførselen, er at han er redd du skal bli like feit som eksene. Hvis de har vært feite nok til operasjon, så har han sikkert sett mye overspising. Så når han ser deg spise oftere, enn hva han synes er normalt, så reagerer han. Men, den reaksjonen er jo helt skrudd, når du har tatt av. Så jeg tenker han har noen issues hengende igjen etter eksene, og klarer ikke fokusere på at du er et helt annet menneske. 

Muligens det og kan være at han har lyst å si dette til sine overvektige barn, men ikke tør? Å shame overvektige er jo FY, så da sier han det heller til deg.

Uansett, ingenting tyder på at han er et menneske det er gunstig for deg å bo sammen med. Så prøv en seriøs samtale, og fungerer ikke det, finn deg et annet sted å bo.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du svarte ikke på dette ts...

Mitt sønn er 17 og har ikke sagt noe om min samboers kommentarer, tror ikke han legger merke til det heller.

Hans barn er 11 år

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en idiot, og det sier jeg som en person som har kommentert på apetitten til mennesker før. Heldigvis tok jeg til vett ganske raskt og skjønt fort at det ikke var ok å slenge ut slike kommentarer uansett om det ikke vart vondt ment. 

Jeg tror nok han gjør det med vilje og har stygge intensjoner med tanke på at han ikke klarer å holde kjeft. Han vet effekten. 

Anonymkode: a753e...093

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor han vil jeg skal bli tynnere, fordi jeg er tynnere nå enn da vi ble sammen.

Jeg har mindre pupper og mindre rumpe og det kommenter han. Kan legge til at han har gått opp i vekt den tiden vi har vært sammen, mens jeg har gått ned i vekt.

Ts

Ah, han har gått opp i vekt! Jeg tror han misliker eller ikke vil innse at han har gått opp i vekt, derfor "later" han som om du spiser for mye. Han vil ikke innse sitt eget problem og legger derfor problemet på deg. 

Hva er det folk med lav selvfølelse gjør for å føle seg bedre ofte?  Jo, de snakker ned andre. Nettopp hva denne fyren holder på med. 

Foreslå at han slanker seg og blir fornøyd med seg selv, nettopp slik du er!

Anonymkode: 8200d...4f2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ah, han har gått opp i vekt! Jeg tror han misliker eller ikke vil innse at han har gått opp i vekt, derfor "later" han som om du spiser for mye. Han vil ikke innse sitt eget problem og legger derfor problemet på deg. 

Hva er det folk med lav selvfølelse gjør for å føle seg bedre ofte?  Jo, de snakker ned andre. Nettopp hva denne fyren holder på med. 

Foreslå at han slanker seg og blir fornøyd med seg selv, nettopp slik du er!

Jeg spiser mange små måltider gjennom dagen, og det er med på å øke forbrenningen og holde meg slank.

Han spiser 2-3 store måltider og da er han kjempesulten og stapper innpå alt mulig, og det er nok grunnen til at han har gått opp i vekt.

Jeg har prøvd å fortelle han det, men han har bare masse unnskyldninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre her. Dersom du har tatt det opp med han på en skikkelig måte, og han ikke endrer seg så gjør han dette for å kontrollere deg. Du fortjener bedre enn dette. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg spiser mange små måltider gjennom dagen, og det er med på å øke forbrenningen og holde meg slank.

Han spiser 2-3 store måltider og da er han kjempesulten og stapper innpå alt mulig, og det er nok grunnen til at han har gått opp i vekt.

Jeg har prøvd å fortelle han det, men han har bare masse unnskyldninger.

Og jeg gjetter på at han er ganske misunnelig på deg som klarer å spise slik at du holder vekten, og det får frem negative sider ved ham. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg er ikke opptatt av vekt og spør han daglig hvorfor han kommenterer at jeg feks spiser 2 speltlomper med peanøttsmør/ banan etter middag, eller spiser varm mat til lunsj eller tar med mat på kino (nøtteblanding/ energibar/ skive) fordi jeg ikke blir mett av smågodt, eller ikke ønsker å spise smågodt.

Ts

Tar du med brødskive på kino? Hadde vært nesten umulig å ikke kommentere 

Anonymkode: eb9ff...73b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke akkurat en hummer eller en hel kylling hun har med seg. 🙄 Det er uvanlig kanskje, men så veldig merkelig er det ikke.

Anonymkode: 07096...4d1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Rosatoast skrev (9 timer siden):

TS og jeg har helt lik BMI så hun er nok ikke tynnere enn meg nei. Jeg leste bare at hun veide 71/70 kg ett steg og tok utgangspunkt i det, du trenger ikke bli frekk mot meg på grunnlag av det, frøken ;) 

TS får konfrontere han da, istedenfor å spise i skjul når han kommer inn i rommet. Hun gjør seg selv til et offer når hun holder på sånn, nei det er ikke greit å kommentere andre sine matvaner og vekt. Men han har vel sine grunner - og da spør man og FORLANGER svar. 

Men TS har ikke skrevet at hun veier 70 kg?

Anonymkode: a0272...894

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zidji skrev (12 timer siden):

Men hvorfor forteller du ikke grunnen til at du spiser da? Du må jo si at det er fordi du ønsker å øke muskelmassen din. Han må jo få et skikkelig svar så han forstår at du har en plan med det du driver med.

Jøss, må man begrunne hvorfor man spiser? Der jeg kommer fra er "jeg har lyst på mat/er sulten" grunn god nok. 🙄

Anonymkode: 2080d...aeb

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt sønn er 17 og har ikke sagt noe om min samboers kommentarer, tror ikke han legger merke til det heller.

Hans barn er 11 år

Ts

Vel, når sønnen din er til stede og er vitne til det så legger han selvsagt merke til det!
Hvor lenge har du bodd sammen med samboeren din?
Ønsker du at din sønn skal få problemer av at du bor sammen med en drittsekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

😀Det var én gang jeg hadde spist lite, og måtte ha skikkelig mat istedenfor godteri.

Sist gang jeg var på kino hadde jeg med salat fra salatbaren på Extra, men det var fordi jeg ikke hadde rukket å spise middag før filmen.

Igjen som ser hva man spiser i mørket.

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...