Gå til innhold

Kjæresten kommenterer appetitten min nesten hver gang jeg spiser

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 174/ 75 cm høy og veier 60-61 kg, altså tynn.

Jeg trener styrke og ønsker å øke muskelmassen, spiser derfor ofte men ikke alltid mye.

Kjæresten min kommenterer ofte: "spiser du nå igjen?Det er ikke noe feil med apetitten din iallefall"..

Dette begynner å bli et irritasjonsmoment, og jeg spør han hvorfor han alltid kommenter at jeg spiser, men får ikke noe skikkelig svar.

De fleste damer skal alltid slanke seg eller tenker på vekten, og før han møtte meg så var han sammen med flere overvektige damer, derav to som tok slankeoperasjon, så jeg tror det kan kanskje være grunnen?

Skjønner ikke hvorfor han kommenterer dette, når jeg er tynn som en strek.

Anonymkode: 0e3cc...803

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du overtenker, jeg kan si sånt uten grunn åså :)  Du er mer opptatt av vekt enn han. Kanskje du bare skulle snakket med han så er problemet løst.

Anonymkode: 8dfc2...94d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror du overtenker, jeg kan si sånt uten grunn åså :)  Du er mer opptatt av vekt enn han. Kanskje du bare skulle snakket med han så er problemet løst.

Jeg er ikke opptatt av vekt og spør han daglig hvorfor han kommenterer at jeg feks spiser 2 speltlomper med peanøttsmør/ banan etter middag, eller spiser varm mat til lunsj eller tar med mat på kino (nøtteblanding/ energibar/ skive) fordi jeg ikke blir mett av smågodt, eller ikke ønsker å spise smågodt.

Ts

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er ikke opptatt av vekt og spør han daglig hvorfor han kommenterer at jeg feks spiser 2 speltlomper med peanøttsmør/ banan etter middag, eller spiser varm mat til lunsj eller tar med mat på kino (nøtteblanding/ energibar/ skive) fordi jeg ikke blir mett av smågodt, eller ikke ønsker å spise smågodt.

Ts

Kanskje han oppmuntrer deg til å spise mer siden han vanligvis går for større damer da?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det irriterer deg mye, så må du bare ta en liten samtale med ham og fortelle ham hvor plagsomt det er for deg.

Anonymkode: 8606f...1af

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han sier det fordi han vil du skal spise mindre. Han manipulerer deg. Over tid kommer du til å spise mindre, i alle fall når han ser på. Han ødelegger matgleden din men det driter han i for han vil at du skal bli tynnere. For en drittfyr du ser ut til å ha ha funnet deg. Håper du synes du fortjener et bedre liv enn det du får med ham men mest sannsynlig kaster du bort de beste åra dine på ham. Lykke til 

Anonymkode: cd55e...2dd

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kanskje han oppmuntrer deg til å spise mer siden han vanligvis går for større damer da?

Måten han kommenterer på er: "Herregud spiser du nå igjen?

Hvorfor spiser du nå? Blir du aldri mett?

Så kommenterer jeg at det høres ut som han synes jeg spiser for mye, og hvorfor gjør du det når jeg er tynn som en strek?

Da svarer han meg ikke...😏

Ts

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alment kjent at stadige kommentarer om matinntak kan forårsake spiseforstyrrelser. Kvitt deg med drittsekken, før han greier å påføre deg spiseforstyrrelser! Og ikke kom og unnskyld han med at "han kanskje ikke vet at det er skadelig å komme med slike kommentarer", for alle voksne vet dette! :opplyser:

Anonymkode: 1367b...0d8

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han sier det fordi han vil du skal spise mindre. Han manipulerer deg. Over tid kommer du til å spise mindre, i alle fall når han ser på. Han ødelegger matgleden din men det driter han i for han vil at du skal bli tynnere. For en drittfyr du ser ut til å ha ha funnet deg. Håper du synes du fortjener et bedre liv enn det du får med ham men mest sannsynlig kaster du bort de beste åra dine på ham. Lykke til 

Anonymkode: cd55e...2dd

Jeg skjønner ikke hvorfor han vil jeg skal bli tynnere, fordi jeg er tynnere nå enn da vi ble sammen.

Jeg har mindre pupper og mindre rumpe og det kommenter han. Kan legge til at han har gått opp i vekt den tiden vi har vært sammen, mens jeg har gått ned i vekt.

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kommenterer jeg at det høres ut som han synes jeg spiser for mye, og hvorfor gjør du det når jeg er tynn som en strek?

Ts

Ok.... når du sier det sånn så høres det ikke bra ut. Jeg synes først det hørtes uskyldig ut, men dette må dere prate om :) 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er alment kjent at stadige kommentarer om matinntak kan forårsake spiseforstyrrelser. Kvitt deg med drittsekken, før han greier å påføre deg spiseforstyrrelser! Og ikke kom og unnskyld han med at "han kanskje ikke vet at det er skadelig å komme med slike kommentarer", for alle voksne vet dette! :opplyser:

Når jeg tenker meg om så har jeg begynt å spise litt i skjul når han er i nærheten.

Hvis jeg sitter og spiser for meg selv på kjøkkenet, så spiser jeg faktisk mindre når han kommer inn i rommet enn hvis jeg hadde sittet alene, så du har litt rett i det du skriver.

Ts

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Problemet er ikke at hun overtenker, men at han "undertenker". 

Han vet til og med at han bør la det være, men fortsetter likevel. Forstå det den som kan. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Kjæresten min kommenterer ofte: "spiser du nå igjen?Det er ikke noe feil med apetitten din iallefall"..

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

EVENTUELT er han dum, uopplyst og ikke greier å forstå hvordan du kan være så tynn når du spiser ofte.

Mulig han ikke skjønner sammenhengen med trening, høyere forbrenning og matinntak og bygging av muskler og å ha en slank kropp og mer muskler? :klo: 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

EVENTUELT er han dum, uopplyst og ikke greier å forstå hvordan du kan være så tynn når du spiser ofte.

Mulig han ikke skjønner sammenhengen med trening, høyere forbrenning og matinntak og bygging av muskler og å ha en slank kropp og mer muskler? :klo: 

MEN uansett er dette skadelig for deg ts!

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Når jeg tenker meg om så har jeg begynt å spise litt i skjul når han er i nærheten.

Hvis jeg sitter og spiser for meg selv på kjøkkenet, så spiser jeg faktisk mindre når han kommer inn i rommet enn hvis jeg hadde sittet alene, så du har litt rett i det du skriver.

Ts

Dette er ikke bra :( Hvis han ikke slutter med de kommentarene, må du gå fra han.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat det jeg har tenkt også.

Tror han er vant til at alle damer han kjenner og har vært sammen er konstant på slanker'n.

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neste gang han kommenterer at jeg spiser, så skal jeg vise han alle kommentarene fra dere, så kanskje han får noe å tenke på!

Ts

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang han kommenterer at jeg spiser, så skal jeg vise han alle kommentarene fra dere, så kanskje han får noe å tenke på!

Ts

Mhm! Gjør det!  :hallo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat det jeg har tenkt også.

Tror han er vant til at alle damer han kjenner og har vært sammen er konstant på slanker'n.

Ts

I tilfelle det er slik at han er dum, uopplyst og ikke forstår, så kan du opplyse han om dette med forbrenning, trening osv som jeg skrev, og du kan gi han streng beskjed om at slike kommentarer er helseskadelige og gi han streng beskjed om  å slutte med slike kommentarer. Hvis han ikke slutter, så går du.

Hvor gammel er han? Har han eller dere barn? Jeg synes at det er rart om en voksen person er så uopplyst.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

I tilfelle det er slik at han er dum, uopplyst og ikke forstår, så kan du opplyse han om dette med forbrenning, trening osv som jeg skrev, og du kan gi han streng beskjed om at slike kommentarer er helseskadelige og gi han streng beskjed om  å slutte med slike kommentarer. Hvis han ikke slutter, så går du.

Hvor gammel er han? Har han eller dere barn? Jeg synes at det er rart om en voksen person er så uopplyst.

Han er 40 og vi har ikke barn sammen, men hver for oss.

Exdamen som han har barn med er slankeoperert og har gått mye opp i vekt igjen, og begge barna hans er overvektige.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...