Gå til innhold

Legger på meg av vanlig sunt kosthold!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ser du meg ser du at det ikke er tilfellet, men ja, folk rundt meg spiser mer enn meg virker det som - det ser jeg også men observerer jo tall på vekten og ikke et eller annet forvridd bilde i speilet. Vekten fungerer for jeg sammenligner med andre vekter når jeg har muligheten. 

Anonymkode: d6b1c...6d3

Jeg ‘må’ også spise lite hvis jeg vil holde lav nok vekt. Er like høy som deg. Trener. Jeg spiser ikke mellom kl 19 og 11. spiser hjemmelagde knekkebrød og en del egg. Ikke vanlig brød. Kun en potet, evt to små, til middag og toppen 100 gr kjøtt. Skeier litt ut i ferier.

Anonymkode: 7a5c9...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, etter jeg slutta og røyke har jeg gått opp 25 kg, vurderer å begynne igjen. Klarte å gå ned 6 kg på eggfaste, men begynner jeg over på lavkarbo etter det går jeg sakte men sikkert opp. Jeg har sulta meg, gått på salater,gått på knekkebrød diett i månedsvis. Kg sitter faen i meg fast. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, blir kvalm av å se hvor feit jeg eg. Legen vil ikke gi meg noe slanketabletter på resept pg jeg er overvektig. Puhh godt å få det ut.

Anonymkode: 5eb8c...b6e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, men jeg spiser jo ikke BARE havregrøt ila en dag. Jeg har en aktiv livsstil. Det er sikkert sunt å blande inni et egg her og der, men sikkert av andre grunner enn man tror. F.eks for å få i seg nok jod. Proteiner er ikke noe jeg vier noe energi i mitt liv, jeg spiser variert og det er for de aller, aller fleste godt nok. 

Anonymkode: dd13e...c82

Det er slik du opplever det ja. Mange som trener tung styrketrening blir ikke mett av et måltid som er overveiende karbohydrattungt. Det er derfor jeg foreslår hvordan AB kunne gjøre måltidet mer mettende, når HUN ikke blir mett av havregryn og melk... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lacuna skrev (17 minutter siden):

Det er slik du opplever det ja. Mange som trener tung styrketrening blir ikke mett av et måltid som er overveiende karbohydrattungt. Det er derfor jeg foreslår hvordan AB kunne gjøre måltidet mer mettende, når HUN ikke blir mett av havregryn og melk... 

Evt må hun bare spise en større porsjon. 

Men ts sitt problem, sier hun, er at hun ikke er sulten på dagtid. Kun på kveldstid. Jeg sier ts sitt problem, hovedsaklig er at hun har et urealistisk bilde av sin "idealvekt". Når hun spiser sånn hun gjør så "raser" hun opp i vekt til 60 kg. Når hun skjerper seg (faster) "raser" hun ned til 55 kg. Jeg vil tro (!) at den meste forskjellen ligger i bundet vann. Altså ikke fett. Man "raser" ikke opp eller ned 5 kg man er normalvektig. Så de gangene hun faster slipper vannet, når hun spiser litt mer karbohydrater så binder hun vannet. Tror det beste for henne er å forsøke å ikke henge seg altfor mye opp i hva vekta viser. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Evt må hun bare spise en større porsjon. 

Men ts sitt problem, sier hun, er at hun ikke er sulten på dagtid. Kun på kveldstid. Jeg sier ts sitt problem, hovedsaklig er at hun har et urealistisk bilde av sin "idealvekt". Når hun spiser sånn hun gjør så "raser" hun opp i vekt til 60 kg. Når hun skjerper seg (faster) "raser" hun ned til 55 kg. Jeg vil tro (!) at den meste forskjellen ligger i bundet vann. Altså ikke fett. Man "raser" ikke opp eller ned 5 kg man er normalvektig. Så de gangene hun faster slipper vannet, når hun spiser litt mer karbohydrater så binder hun vannet. Tror det beste for henne er å forsøke å ikke henge seg altfor mye opp i hva vekta viser. 

+ hun taper muskelmasse. Det er derfor hun går så raskt opp igjen. Jeg ville ha spist nok hele døgnet igjennom, hele året og trent så mye jeg liker å trene og så får det diktere vekta, ikke omvendt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Reagerer på idealvekta til ts og flere andre her. Greit at dere er relativt små damer, men rett over 160 cm og 55-50 kg?!

Det er undervekt. Klart at dere må sulte dere for å holde den vekta. Dere må sulte dere på et sånt nivå at hele tilværelsen handler om mat. Trist lesning. 

Jeg har etterhvert greid å komme meg ned på 23 i BMI, etter å ha vært litt svær etter siste barn. Den eneste motivasjonen var at jeg ville få bort magen. Det har jeg (nesten) greid så sier meg fornøyd med det! Dessuten begynner jeg å bli gammel, og vi gamle kan jo bli syke så det er greit med litt å gå på 😉 

Spiser ofte tre skiver til kvelds jeg, greier fint å holde vekta. Ser jeg at den kryper oppover, tar jeg et par fastedager. 

Greit at folk er forskjellige, ikke alle tåler fex karbohydrater så godt men å presse seg ned i ei vekt som er unaturlig lav, og som man må jobbe knallhardt for å oppnå og holde høres ikke sunt ut. 

Anonymkode: 156c3...ee3

Ifølge hvem er 50-55 kg undervekt når man er rett under eller så vidt over 160 cm?

Jeg er 163 og veier 50 kg, likevel så er jeg ikke i nærheten av å sulte meg. Spiser det jeg har lyst på

Anonymkode: a4866...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vintermorgen

Hei,

Dette er en påminnelse om reglene på forumet og retningslinjene på rommet Kosthold, trening og sport.

* Tråder hvor det skrives om alt for lite matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak vil bli stengt. Kvinneguiden har ikke den nødvendige kompetansen til å hjelpe brukere som burde få svar på disse spørsmålene av helsepersonell. På samme måte vil tråder hvor det tilsynelatende "konkurreres" om minst mulig matinntak bli stengt. 

Jeg forstår at du har behov for støtte og hjelp, men anbefaler deg å ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, da det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk. Ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå.

Ber deg også lese forumets øvrige regler igjen.

Tråden stenges derfor på grunn av diskusjon rundt for lavt matinntak.

Med vennlig hilsen Vintermorgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...