AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #81 Del Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (På 21.8.2021 den 22.43): Altså - FØR evt kostholdsendring. Et normalt hverdagskosthold. Forsøk å være ærlige? Hvor aktive er dere? Anonymkode: c8668...7d3 Frokost 3 skiver med påleg lunsj 4 skiver middag variere natt mat Varierer sitter mye still veier omrin 125 blitt altfor stor noe mer du lurer på Anonymkode: 2f921...567 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #82 Del Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor spiser du ikke mer til lunsj og middag, slik at du holder deg mett? Anonymkode: 4f7cd...e23 Jeg er ikke sulten da, klarer ikke stappe i meg mer mat enn jeg klarer. Anonymkode: f402d...435 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 26. august 2021 #83 Del Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Kan bare svare for meg selv. Jeg svarte tidligere i tråden hva jeg spiser. (Ja, det er meg som aldri spiser lørdagsgodt eller har "helgekos"). Jeg var slank/normalvektig inntil jeg fylte 50. Etter det gikk vekten helt berserk. Og jeg spiser lite, og ganske sunt. Finner det vanskelig å spise enda mindre enn det jeg allerede gjør. Anonymkode: eba30...5bb Det blir gjerne hormonkaos i kroppen når man bikker 50 og kommer i overgangsalderen Redningen min ble en kombinasjon av periodisk faste og lavkarbo, jeg har gått ned 7- 8 kg siden juni uten sult og cravings. Skal ned 2-3 kg til, men venter med det, akkurat nå fokuserer jeg på å stabilisere vekta der den er nå. Lavkarbo passer ikke for alle, men hvis du spiser kalori/fettfattig og likevel synes det er vanskelig å gå ned i vekt eller holde vekta, så kan det kanskje være verd et forsøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jon Are Skrevet 26. august 2021 #84 Del Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (På 24.8.2021 den 21.15): Det virker som du spiser 1700-1800 kalorier i hverdagen. Jeg antar du er mann og over over tretti, så du burde gå ned med dette. Men siden du spiser 2800 til 3000 kalorier i helgen så vill kaloriunderskuddet i hverdagen, forsvinne etter en helg med kalorioverskudd. Hvis du må spise junk i helgen, velg bare en ting, og unngå spise opp hele platen om du velger sjokolade. Spis to ekstra egg til lunch, kanskje dette vil hindre deg fra chipsen. Husk, hver dag du spiser 30 gram sjokolade og chips, er dette 350 kalorier som du burde ha brukt til noe mer næringsrik mat. To egg med en neve nøtter eller en banan med ss peanøttsmør, eller bare en ekstra rugbrød med pålegg. Anonymkode: e2389...070 Takk for tips. Jeg er mann, over 40. Mange lever i den tro at menn ikke får søtsug. Dette er bare tull. Ser flere av mine kamerater spise sjokolade rett som det er. Det er vanskelig for meg å ikke spise hele 200 g i helga. Men så til spørsmålet 2 egg med en neve nøtter , vil vel bli det samme rent kcal messig som 30 g chips og 30 g sjokolade? Ikke mye å hente på å bytte ut med det. Brusen kunne nok vært byttet til lett brus..Det er en quik fix som ikke koster meg noe. Sant en lengre gå tur. I følge en klokke en kammerat hadde med på tur hadde han forbrent bortimot 600kcal på en skogstur. Vi er på omtrent samme høyde og vekt ,.så vil tro der gjelder meg også.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #85 Del Skrevet 26. august 2021 Jon Are skrev (1 time siden): Takk for tips. Jeg er mann, over 40. Mange lever i den tro at menn ikke får søtsug. Dette er bare tull. Ser flere av mine kamerater spise sjokolade rett som det er. Det er vanskelig for meg å ikke spise hele 200 g i helga. Men så til spørsmålet 2 egg med en neve nøtter , vil vel bli det samme rent kcal messig som 30 g chips og 30 g sjokolade? Ikke mye å hente på å bytte ut med det. Brusen kunne nok vært byttet til lett brus..Det er en quik fix som ikke koster meg noe. Sant en lengre gå tur. I følge en klokke en kammerat hadde med på tur hadde han forbrent bortimot 600kcal på en skogstur. Vi er på omtrent samme høyde og vekt ,.så vil tro der gjelder meg også.. Søtsug er ofte forbundet med at man mangler enkelte mineraler i kostholdet og/eller får i seg for lite fett og proteiner. Det er ikke bare kalorer som avgjør hva som er sunt eller ikke. Egg og nøtter inneholder mye proteiner, som er byggesteiner for muskulaturen, samt vitaminer, mineraler og sporstoffer m.m. i tillegg til sunt fett. Dette er næringsstoffer som kroppen kan gjøre noe nyttig med. Chips og sjokolade er såkalte "tomme kalorier", dvs. svært næringsfattig og ikke noe kroppen kan nyttiggjøre seg. Riktignok snakker vi her om raskt tilgjengelig energi, men med mindre du sørger for å bruke denne energien til fysisk aktivitet, vil kroppen omdanne energien til fett. 200 g sjokolade gir ca. 1100 kcal. For å forbrenne så mange kcal, må du: gå i 2 timer og 13 minutter løpe i 1 time og 27 minutter trene spinning i 1 time og 30 minutter gå på langrenn i 1 time og 15 minutter trene styrketrening i 2 timer og 33 minutter 2 stk egg og 30 g (en "manneneve") valnøtter gir forøvrig ca. 355 kalorier til sammen, noe som er mye mindre enn de rundt 1100 du får fra 200 g sjokolade. Slike klokker og apper er svært unøyaktige og overestimerer ofte hvor mye energi/kalorier man har forbrent på en spesifikk aktivitet. Forbrenningen varierer gjerne fra person til person selv om man er av samme kjønn, like gammel og like tung, bl.a. har totalt aktivitetsnivå ellers noe å si, muskelmasse har noe å si, fysisk form totalt har betydning osv. Dessuten kan det hende at han har et annet kosthold enn deg. Til slutt er det slik at fysisk aktivitet er overvurdert i forhold til vektnedgang, selv om det har mange andre fordeler. En av grunnene til det, er nettopp det jeg lister opp ovenfor. Det er lettere å la være å spise 1000 kalorier ekstra enn å trene de av seg. De fleste som jobber med kosthold og ernæring, er enige om at vektnedgang handler 80% om hva man putter i seg, og 20% om fysisk aktivitet, noen mener at forholdet er 90/10. Anonymkode: dd6d8...9c4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #86 Del Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (På 24.8.2021 den 9.22): Der har jeg også kommet nå.. Jeg har slitt med overvekt siden barndommen der vi hadde fri flyt av snop, chips og pepsi max. Kunne spise chips rett etter skolen hver dag. Flere skiver nugatti med stort glass sjokomelk, store middagsporsjoner, type Toro, hjemmelaget pizza, taco, lasagne for å nevne noe var hverdagskost. Far likte ikke fisk så det hadde vi sjeldent for å si det sånn. Tok faktisk tak i livet i 2019 og spiste sunt og trente. Gikk ned 10 kg og hadde masse energi! Så kom coronaen og sendte meg ned i en emosjonell kjeller, hele settingen med lockdown og sånt piss ødela meg helt. Da skulle jeg "kose" meg hele tiden igjen. Gikk opp 30 kg.. I dag kan jeg kjøpe meg baguette eller ferdig taco wraps fra kiwi, rislunsj, iskaffe, sjokolade, cola og chips - bøtte nedpå alt dette på rekordtid og bli direkte uggen. Repeterer neste dag, gjerne "variasjon" i hvilken drittmat jeg vil ha. Fatter ikke hvordan jeg har latt det blitt sånn egentlig, jeg vet jo hva jeg må gjøre. Har bare ikke motivasjon nok til å sparke meg selv i ræva. Tenker hver gang at nå er det siste gang. Eller bare denne dagen og. Bare ut uken. Siste helg nå. Begynner på mandag. Dreit meg ut på mandag, spiser ut denne uken. Har ikke turt å snakke med noen om det heller, men jeg vil slutte (vet det bare står på meg til syvende sist, men det er så sykt vanskelig å vende om når man står helst fast sånn inni sitt eget hode alene) Anonymkode: fba31...c55 Anbefaler Grete Roede kurs med fysisk oppmøte. Ikke hovedsakelig fordi jeg synes kursopplegget er helt fantastisk eller at man nødvendigvis lærer masse (avhengig av hva man kan, hvilken coaching man trenger), men det forplikter på et vis. Da får du en startdato, og så møtes gruppen hver uke for å dele erfaring og veie seg (trenger ikke dele vekten), så da er det vanskeligere å tenke «jeg begynner neste uke istedenfor». Anonymkode: 8a1d7...33b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #87 Del Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (På 22.8.2021 den 10.01): Frokost: 2 knekkebrød med Norvegia og agurk og te uten sukker. Lunsj: 2 skiver grovbrød med skinke, tomat og agurk og te uten sukker. Mellommåltid ved 3 tiden en god morgen youghurt uten sukker og et eple. Middag ca kl 18 består av enten fisk eller kylling, grønnsaker og fullkornspasta/ris. Jeg har en BMI på 29, og jeg går ikke ned i vekt uansett hva jeg gjør. Jeg trener 3 ganger i uken og går tur hver dag. Problemet mitt er at jeg har PCOS. Anonymkode: 122c4...e73 Er neppe helt riktig dette. PCOS eller ei. Anonymkode: 3f2e3...d20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #88 Del Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (På 22.8.2021 den 14.18): Jeg er vel overvektig mtp på BMI, som ligger på 25-26. Opplever selv at jeg ser normal ut. Allikevel vet jeg at jeg ligger 10 kg over "idealvekten" og det har jeg gjort hele livet. Helt ærlig er mitt problem at jeg spiser det jeg har lyst på. Frokost i dag for eksempel var fire brødskiver med en plain omelett med agurkskiver og tomat. Usunt, nei. For mye, ja. Skal jeg ha dårlig samvittighet for at jeg spiste meg mett i dag tidlig? Tydeligvis. Andre synder er at jeg spiser pølser, gjerne hele pakken alene, til middag. Jeg spiser gjerne gryterettene fra Toro, som det står at er til 2-4 personer, alene til middag osv osv. Utskeielser er det faktisk svært få av. Veldig glad i sjokolade. Spiser dette 2-3 ganger i måneden som smågodt, men fyller da opp halve posen slik at det koster meg 50-60kroner. Kom med hatet, folkens😍 Anonymkode: acaa4...022 Hatet kommer vel ikke så lenge du er ærlig. Det er de som veier 150 kg og "nesten ikke spiser noen ting" som får gjennomgå, selvsagt. Anonymkode: 3f2e3...d20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #89 Del Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (På 22.8.2021 den 20.25): Frokost 2 brødskiver, spiser spirebrød, de er veldig små og fulle av frø. Har skinke, tomat og agurk på. Drikker en kopp kaffe med 2 ts oboy. Lunsj, 2 brødskiver med skinke, tomat og agurk. Middag, liten kyllingsalat. Kvelds, 2 brødskiver med skinke, agurk og tomat. Mellom, 1frukt eller bær. Noen ganger blir frukten kveldsmat. Og noen ganger spiser jeg ostesmørbrød som en av måltidene, men bruker 10 g ost på hver skive. Og noen ganger spiser jeg brie som pålegg. Men dette er ikke ofte, da det fører til flere kalorier. I helgene spiser jeg middag med litt mer kalorier og spiser is. Men kutter da ned på brødmåltidene. I går var middag 2 lomper med salat, tomat, skinke og ost. I dag kyllingfilet med ris, grønnsaker og saus. Spiser jeg i snitt 1500 kalorier om dagen, så går jeg opp minst 1 kg i måneden. Jeg er kronisk syk, så er lite bevegelse. Går tur de dagene jeg orker. Anonymkode: 4a848...d73 I så fall må du spise under 1500 kcal. Mange av oss gjør det for å holde vekten. Anonymkode: 3f2e3...d20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #90 Del Skrevet 27. august 2021 Jon Are skrev (På 24.8.2021 den 11.51): Jeg har nå ca 8 -10 k for mye. Frokost 2 egg. 3 rugsprø med kaviar. Lunsj . 5 rugsprø med smørwost og grønnsaker. Mulig litt (30g) potetgull.ca 30 g sjokolade til kaffe. Sistnevnte ca 3 dager i uka. Middag . Mulig en laksefilet og ris (100 g)eventulet en kylling file og risnog saus . Kvelds . Prøver å ikke spise noe i det hele tatt, men kan bli ca 2 knekkebrød. Til helgene spiser jeg ca en 200 g sjokolade og ca 100 g potetgull. Noen kjekser og litt større middager..Altså taco med en stor porsjon guaccimole.. Drikker ikke juice eller alkohol, men tar 1 liter cola orgianl i helgene . Syns ikke jeg spiser mye i det hele tatt. Så.aner ikke hvorfor de 10 kg er det.. Må ta med at jeg går ca 1 time hver dag . Trener en dag i uka. Har ikke en stillesittende jobb hellet.. Vel, du spiser mye mer enn meg. Anonymkode: 3f2e3...d20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jon Are Skrevet 27. august 2021 #91 Del Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Søtsug er ofte forbundet med at man mangler enkelte mineraler i kostholdet og/eller får i seg for lite fett og proteiner. Det er ikke bare kalorer som avgjør hva som er sunt eller ikke. Egg og nøtter inneholder mye proteiner, som er byggesteiner for muskulaturen, samt vitaminer, mineraler og sporstoffer m.m. i tillegg til sunt fett. Dette er næringsstoffer som kroppen kan gjøre noe nyttig med. Chips og sjokolade er såkalte "tomme kalorier", dvs. svært næringsfattig og ikke noe kroppen kan nyttiggjøre seg. Riktignok snakker vi her om raskt tilgjengelig energi, men med mindre du sørger for å bruke denne energien til fysisk aktivitet, vil kroppen omdanne energien til fett. 200 g sjokolade gir ca. 1100 kcal. For å forbrenne så mange kcal, må du: gå i 2 timer og 13 minutter løpe i 1 time og 27 minutter trene spinning i 1 time og 30 minutter gå på langrenn i 1 time og 15 minutter trene styrketrening i 2 timer og 33 minutter 2 stk egg og 30 g (en "manneneve") valnøtter gir forøvrig ca. 355 kalorier til sammen, noe som er mye mindre enn de rundt 1100 du får fra 200 g sjokolade. Slike klokker og apper er svært unøyaktige og overestimerer ofte hvor mye energi/kalorier man har forbrent på en spesifikk aktivitet. Forbrenningen varierer gjerne fra person til person selv om man er av samme kjønn, like gammel og like tung, bl.a. har totalt aktivitetsnivå ellers noe å si, muskelmasse har noe å si, fysisk form totalt har betydning osv. Dessuten kan det hende at han har et annet kosthold enn deg. Til slutt er det slik at fysisk aktivitet er overvurdert i forhold til vektnedgang, selv om det har mange andre fordeler. En av grunnene til det, er nettopp det jeg lister opp ovenfor. Det er lettere å la være å spise 1000 kalorier ekstra enn å trene de av seg. De fleste som jobber med kosthold og ernæring, er enige om at vektnedgang handler 80% om hva man putter i seg, og 20% om fysisk aktivitet, noen mener at forholdet er 90/10. Anonymkode: dd6d8...9c4 Takk for utfyllende svar. En lite kommentar.på hverdager er det kun 30gsjokolade( dette vet jeg,må jeg har fått en kjøkkenvekt i gave av samboer. ) skulle jeg har erstattet dette med 2 egg og nøtter , ville jeg ikke ha spart mye kcal messig. Hvis man plusser på chips ( noe jeg også desverre tar ca 30 g av på hverdager) , er det mulig jeg kommer på samme kcal nivå. Jeg syns fortsatt ikke jeg spiser mye .jeg er ganske aktiv i hverdagen Litt hobby snekring og en god del turer med hundene . Her en dag , stod jeg 2 timer og malte på en vanskelig plass. Så går jeg sikkert 1 time tur. Burde vel øke det til 2 i helgene. Men vekten står stille. Jeg tenkte å fortelle legen dette , for å få mysimba, men mistet litt motet her når jeg bare hører at legene er så strenge. Syns det burde vært et tilbud til alle oss som har problemer med mat og spesielt snacks. Har gått over til lett brus nå da. Får se om det utgjør noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jon Are Skrevet 27. august 2021 #92 Del Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vel, du spiser mye mer enn meg. Anonymkode: 3f2e3...d20 Kan jeg spørre hva du spiser og aktivitetsnivå? Husk jeg får en time hver dag samt er ganske aktiv på fritiden..snekret litt og maler. Jeg er ikke noe serie og sofa type. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #93 Del Skrevet 27. august 2021 På mitt tyngste kunne jeg spise opptil flere poser potetgull i løpet av uka (gjerne en hver dag), samt smågodt og sjokolade. Energidrikker og brus med sukker gikk det også mye av - for ikke å glemme søtbakst og kjeks. Jeg er altfor glad i usunn mat og søtsaker. Når det kom til mat var jeg veldig glad i pasta (gjerne i ostesaus), frossenpizza, burger og generelt ting med mye karbohydrater. Karbohydrater er fortsatt min største svakhet i form av spaghetti, ris, brød osv, men jeg modererer meg mye mer enn før. Endret livsstil for snart 4 år siden, og nå kan en dag se sånn ut; Frokost: 2 brødskiver med magerost eller kjøttpålegg/havregrøt og en proteinshake Lunsj: 2 brødskiver med magerost eller kjøttpålegg/4 knekkebrød med magerost eller kjøttpålegg (skinke, kalkunpålegg osv) eller 2-3 speltlomper med et tynt lag peanøttsmør Middag: Karbonadedeig, kyllingfilet eller fisk tilberedt på et eller annet vis, servert med en haug grønnsaker og 30-40g ris/pasta/potet. Renest mulig, lager middagsrettene fra bunnen av nå. Kvelds: Sjeldent jeg spiser kvelds siden jeg ofte er lenge mett etter middagen (og legger meg relativt tidlig), men det hender jeg tar meg en ristet brødskive med et par skiver ost på, eller mager skinkeost. Er en del brød/knekkebrød i mitt kosthold per i dag, men jeg har gått ned masse ved å bytte ut alt det usunne med det jeg spiser i dag. I helgene tillater jeg meg fortsatt å spise litt godteri og potetgull, samt at vi lørdager gjerne reiser ut for å spise, eller lager noe ekstra digg hjemme. Trener per i dag styrke 3 ganger i uka, og kardio 2 ganger per uke. Anonymkode: 76e1f...a20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #94 Del Skrevet 27. august 2021 Mat. Anonymkode: f2d9a...66d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #95 Del Skrevet 27. august 2021 Jon Are skrev (1 minutt siden): Kan jeg spørre hva du spiser og aktivitetsnivå? Husk jeg får en time hver dag samt er ganske aktiv på fritiden..snekret litt og maler. Jeg er ikke noe serie og sofa type. Frokost 2-3 rugsprø, lettmargarin, mager ost/hummus/avokado/grønnsaker, varierer fra dag til dag. Lunsj-nei, evt en frukt. Middag-sparsom porsjon, aldri saus el. Sunn, mager mat med masse grønnsaker. Kvelds- varierer, kanskje 2 rugsprø ala frokost, evt 2 pinneis /ca 50 kcal pr stk), litt rosiner. I tillegg ca 3-4 kopper kaffe med lettmelk. Av og til en kopp te med honning, innimellom 3-4 valnøtter, litt rosiner. Drikker vann. I helgene kanskje et par glass sjampagne, evt et par små øl. Ca 150 g sjokolade fredag/lørdag. Alltid middag med lite kalorier ( er bevisst, samt liker ikke mye fett og sauser). Er det kake så dropper jeg gjerne middag, tar en frukt i stedet. Aktiv på jobb (jobber kun ettermiddag derfor ikke lunsj). Går lange fjellturer ofte 3-4 ganger i uken, Litt styrketrening hjemme. Sitter lite i ro. Anonymkode: 3f2e3...d20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #96 Del Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Frokost 2-3 rugsprø, lettmargarin, mager ost/hummus/avokado/grønnsaker, varierer fra dag til dag. Lunsj-nei, evt en frukt. Middag-sparsom porsjon, aldri saus el. Sunn, mager mat med masse grønnsaker. Kvelds- varierer, kanskje 2 rugsprø ala frokost, evt 2 pinneis /ca 50 kcal pr stk), litt rosiner. I tillegg ca 3-4 kopper kaffe med lettmelk. Av og til en kopp te med honning, innimellom 3-4 valnøtter, litt rosiner. Drikker vann. I helgene kanskje et par glass sjampagne, evt et par små øl. Ca 150 g sjokolade fredag/lørdag. Alltid middag med lite kalorier ( er bevisst, samt liker ikke mye fett og sauser). Er det kake så dropper jeg gjerne middag, tar en frukt i stedet. Aktiv på jobb (jobber kun ettermiddag derfor ikke lunsj). Går lange fjellturer ofte 3-4 ganger i uken, Litt styrketrening hjemme. Sitter lite i ro. Anonymkode: 3f2e3...d20 300 gram sjokolade til Sammen? Anonymkode: c8668...7d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #97 Del Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 300 gram sjokolade til Sammen? Anonymkode: c8668...7d3 ja Anonymkode: 3f2e3...d20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #98 Del Skrevet 27. august 2021 I ukedagene står vekta stille, kan også gå ned. Men i alle ferier, de siste 10 årene, sniker det seg på noen kilo og de blir liggende der. De kommer fra øl, sjokolade, bakels, potetgull og slikt. BMI 27 Anonymkode: 8e652...606 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #99 Del Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ja Anonymkode: 3f2e3...d20 Det er ganske mye, over tid, selv om du spiser lite ellers da. Det er jo liksom 1500 kalorier bare det. Anonymkode: c8668...7d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #100 Del Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er ganske mye, over tid, selv om du spiser lite ellers da. Det er jo liksom 1500 kalorier bare det. Anonymkode: c8668...7d3 Ja det er min svakhet, men vekten min er ganske lav altså. Bmi ca 20,5. Og jeg er godt voksen, i overgangsalder. Anonymkode: 3f2e3...d20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå