AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #1 Del Skrevet 21. august 2021 Jeg og mannen venter vår første datter og jeg har veldig lyst til å kalle opp etter min mor. Hun døde dessverre da jeg var tenåring og jeg har siden da tenkt at jeg vil oppkalle min første datter etter henne, hun var en veldig fin person og veldig viktig for meg. Navnet hennes var Elsa. Og nå er jeg redd for at navnet er blitt "ødelagt" etter frozen filmene, at folk vil tro vi har oppkalt etter filmen og at det er tåpelig. Vi tenkte litt på versjonen Else istedenfor, men bor i UK så da blir det nok uttalt som det engelske ordet Else. Tenkte også da på den mer engelske versjonen Elsie (uttales Elsi), men dette blir igjen krøll på norsk. Vi vil helst ha et navn som uttales likt på englesk og norsk. Barnet kommer ikke før til våren, så har god tid, men merker at dette tar opp mye tankespinn, så vil ha andres mening. Hva tenker dere om navnet Elsa? Blir det helt feil å hete det? Barn har jo navnet Ariel og Aurora også. Anonymkode: 6ea55...67a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #2 Del Skrevet 21. august 2021 Helt nydelig navn. Anonymkode: 740ea...34b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #3 Del Skrevet 21. august 2021 Hva med Elisa? Anonymkode: ae19e...ec1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #4 Del Skrevet 21. august 2021 Ikke bry dere om filmen. Dere vet jo at det er din mor hun er oppkalt etter. Er jo det som betyr noe. Og de andre barna i barnehagen kommer mest sannsynlig til å digge navnet Anonymkode: 96b1e...da7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #5 Del Skrevet 21. august 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Helt nydelig navn. Anonymkode: 740ea...34b 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke bry dere om filmen. Dere vet jo at det er din mor hun er oppkalt etter. Er jo det som betyr noe. Og de andre barna i barnehagen kommer mest sannsynlig til å digge navnet Anonymkode: 96b1e...da7 Takk for svar dere! Er nok bare jeg som overtenker. Har alltid syntes det var så teit oppkalle barn etter kjente figurer i film/bøker. Så gjør man det plutselig selv liksom...selv om navnet ikke har noe med filmene å gjøre for oss! 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hva med Elisa? Anonymkode: ae19e...ec1 Jeg føler det blir så langt fra Elsa igjen, blir liksom et helt annet navn for min del, ellers så er jo det fint også! Anonymkode: 6ea55...67a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #6 Del Skrevet 21. august 2021 Jeg har alltid likt navnet Elsa. Litt off-topic, men som barn så jeg en film jeg aldri glemte, og det er sikkert 45 år siden jeg så filmen på tv. Den het Løvinnen Elsa på norsk. Tror den het Born Free på engelsk, og handlet altså om løvinnen Elsa. Jeg elsket den filmen, og siden har jeg alltid likt navnet Elsa ❤️ Det er klassisk og det er nydelig. Bruk det! Anonymkode: 3769c...1f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppland Skrevet 21. august 2021 #7 Del Skrevet 21. august 2021 Bruk Elsa det er et nydelig navn. Når det var navnet til din mor og du ønsker å bruke det navnet så gjør det og blås i filmen med samme navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #8 Del Skrevet 21. august 2021 Elsker navnet Elsa🤗 Anonymkode: bf658...30b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #9 Del Skrevet 21. august 2021 Jeg hadde aldri tenkt filmen om baby med navnet Elsa. Veldig pent navn 🙂 Anonymkode: 1d999...9ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå