Gå til innhold

Trening og tid

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hører folk rundt meg sier «jeg har ikke tid til å trene». Og tenker det er mest som unnskyldning for å ikke gidde.

Hvem som helst kan prioritere 20-30 min trening om dagen eller annen hver dag. 

Eksempel, jeg tar litt styrke på matta ved siden av badekaret når minste bader.

Legger inn 30 min trening før frokost i helgene mens mannen slapper av med barna foran tvn. 

Eller 30 min foran tv/iPad (eller en gåtur med venner eller i tlf med venner)etter barna er i seng (sykling eller lignende innendørs), eller styrke sammen med musikk. 

Har dere flere forslag til når og hvordan få inn 30 min styrke/gåtur/jogg/annen aktivitet?

Anonymkode: 8ad92...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig. Noen har alltid unnskyldninger for å ikke trene. Ikke tid, for varmt, for kaldt, for trett, treningssenter stengt osv osv
Har man barn kan man trene med dem. Løpe med vogn, turer med bærebeis, etter de har lagt seg, få en barnepasser et par ganger i uke 

Anonymkode: 1d9e2...63c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut at å kjøre en 25 min tabataøkt på trampolina mens 3 og 4 åringen også hopper, virkelig er en vinn vinn situasjon for oss alle tre. Trener etter Pai, og det ga høyt utslag! 

Tar gjerne en halvtimes styrkeøkt utenfor soverommet til ungene rett etter at nattabok er lest. Da hører de at jeg er der og synes det er trygt å sove til. 

Sykle med sykkelvogn til og fra barnehagen og jobb. Den sykkelvogna er tung med ungene i, så det får opp pulsen. 

Har kjøpt en sammenleggbar tredemølle som jeg kan jogge på når jeg er hjemme alene med ungene, etter at de sover. 

Setter på en treningsvideo på YouTube mens ungene leker på stuegulvet. Treningsstrikkene er populære leker.

Slike små tiltak+ en joggetur ute av og til mens samboer passer barna har gjort at jeg siden februar har senket fitnessalderen min fra 45-23. Og gir meg ca 200+ pai i uka. 100 pai er det ekspertene anbefaler med tanke på hjertehelse og et lang liv, og det tror jeg nok absolutt lar seg gjøre for de aller fleste.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar det aller først på mårran. Ta bare en kopp kaffe mens jeg planlegger økta, og setter i gang. Digg å vite at det er gjort før klokka 7.

Anonymkode: befd9...7a0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler jo litt om hva man liker å trene da. Å finne en form for trening man liker godt er viktig! Jeg syns sånn der tulleøvelser (unnskyld, men for meg er det det) er helt utrolig kjedelig å holde på med. Jeg liker tung styrketrening, så å rulle rundt på gulvet med armhevinger og spensthopp... Neeeh... Klarer det bare ikke. Å gå tur med barn er ikke helt trening for meg. 

Så jeg har hatt noen år nå der jeg ikke har hatt tid til TRENING. Nå er ungene større (minste er 2), kveldene er enklere og endelig trener jeg igjen. Syns ikke det er noen krise at jeg har hatt treningspause i noen år. 

Trening er jo uansett ikke det viktigste, det viktigste er å bevege seg, fysisk aktivitet. Og det er jeg enig i at stort sett alle har tid til! Så kanskje vi bare snakker forbi hverandre. Man legger forskjellig innhold i ordet trening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (2 timer siden):

Handler jo litt om hva man liker å trene da. Å finne en form for trening man liker godt er viktig! Jeg syns sånn der tulleøvelser (unnskyld, men for meg er det det) er helt utrolig kjedelig å holde på med. Jeg liker tung styrketrening, så å rulle rundt på gulvet med armhevinger og spensthopp... Neeeh... Klarer det bare ikke. Å gå tur med barn er ikke helt trening for meg. 

Så jeg har hatt noen år nå der jeg ikke har hatt tid til TRENING. Nå er ungene større (minste er 2), kveldene er enklere og endelig trener jeg igjen. Syns ikke det er noen krise at jeg har hatt treningspause i noen år. 

Trening er jo uansett ikke det viktigste, det viktigste er å bevege seg, fysisk aktivitet. Og det er jeg enig i at stort sett alle har tid til! Så kanskje vi bare snakker forbi hverandre. Man legger forskjellig innhold i ordet trening. 

Huff, jeg er litt enig med deg. For at jeg skal føle at jeg har trent må jeg løpe. Og helst i allefall en time (under en time er greit hvis det er snakk om tempo eller intervall.)

Fordelen med løping ute er jo at hodet og sjela får litt pause fra hverdagslivet hjemme med familien🙈🤣 men jeg får tid til en time løping om jeg f.eks tar med treningstøy på jobb, og løper etter jobb. Og ellers, så er det fort gjort å ligge på sofaen å trykke på tlf en time, i stedet kan man faktisk ta en tur ut. 

Da barna var yngre og på trening og aktiviteter, passet jeg på å trene mens de gjorde det. Tilbake for å hente når de var ferdige. Vi har 3 barn, men tror man alltid finner tid til det man prioriterer uansett.

Anonymkode: a2244...da9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...