Gå til innhold

Dama vil velge "orginale" navn, imens jeg vil ha tradisjonelle

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fruen har mistet bakkekontakt bakkekontakt fullstendig i det siste. Sist navneforslag var Eleah Valerie. Der hun vil ha "originalt", vil jeg ha tradisjonelt. Sigrid og Johanne ble nedstemt ned en gang. Har dere noen tips til hvordan jeg kan snakke henne til fornuft?

Anonymkode: 34fc1...fe4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grøss. 

Kanskje dere kan møtes på gammelt men sjeldent? En del eldre navn er jo ganske funky, som Kristense og Tiedemann. 

Anonymkode: 450f3...c2a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ja, jeg forstår deg veldig godt. 
Du får prøve å komme med noen enda mer urnorske forslag. Som «Hjørdis» eller «Urd». Så  virker ikke Sigrid og Johanne så ille

Anonymkode: 69ea3...838

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har min støtte!

Selv om Sigrid er stygt som juling, er de tradisjonelle navnene mye penere enn de fæle bloggernavnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår henne veldig godt jeg(i motsetning til hele kg😂). Sigrid og Johanne er forferdelige navn som «alle» heter. Men hva med noe gammelt, norsk og sjeldent? F.eks Magdeli, Augusta, Torine, Ovidie, Emerense, Olianne, Abelone, Henny, Adele.

Anonymkode: 4ab3c...b95

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Sist navneforslag var Eleah Valerie.

Jeg vet ikke hvordan man skal si dette engang. 

Hva med Lea eller Ella istedet for Eleah? (el-e-a?) 

Anonymkode: 27d0a...8a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle heter Sigrid? Håper ikke det mtp at det er et bestemornavn. 

Bør gå an å velge noe som er verken Cornelia Tallulah eller Britt Kari. 

Endret av norw
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg forstår henne veldig godt jeg(i motsetning til hele kg😂). Sigrid og Johanne er forferdelige navn som «alle» heter. Men hva med noe gammelt, norsk og sjeldent? F.eks Magdeli, Augusta, Torine, Ovidie, Emerense, Olianne, Abelone, Henny, Adele.

Greia er at de navnene man tror er sjeldne når man velger barnenavn, ofte viser seg å være den nye trenden. Sigrid og Johanne er vel ikke så vanlig for barn i dag, Leah er derimot på topp 10-lista og Eleah ser ut som noen prøvde å skrive Leah men bomma litt på tastaturet.

Anonymkode: 241a0...466

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Trenden er gamle norske navn. Fancy bloggernavn er det ikke så mange av ute i den virkelige verden som det høres ut på KG. Jeg kjenner ingen med "blogger navn" 

https://www.babyverden.no/navn/navnetoppen/er-dette-toppnavnene-for-2020-og-2021/

Endret av Saph
Fjernet en del fordi det ble for gjenkjennelig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eleah er like teit som Aneah og Mineah. Det oser trailertrash. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

«Hjørdis» eller «Urd». 

Anonymkode: 69ea3...838

😂😂😂

Anonymkode: 95334...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som mine foreldre. Dere skriver en liste med navn dere kunne tenkt dere begge 2. Det navnet dere har felles høyest på begges liste vinner. Mitt var nr 2 på begges liste, men begge hatet den andres nr 1.

Bli enig på forhånd om det skal være enkeltnavn eller dobbeltnavn. Evt en liste for første og en for andre. Dere kan feks bli enige om et rimelig normalt navn som første navn, og et mer spesielt som nr 2 som passer sammen. Så kan barnet også selv påvirke litt om det vil bruke nr 1, nr 2 eller begge med venner og skole/jobb. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Eleah er like teit som Aneah og Mineah. Det oser trailertrash. 

Kan ikke være et trailertrash navn når det er eldre enn den første bilen. Da må det isåfall være hest og kjerretrashnavn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Saph skrev (11 minutter siden):

Trenden er gamle norske navn. Fancy bloggernavn er det ikke så mange av ute i den virkelige verden som det høres ut på KG. Jeg kjenner ingen med "blogger navn" 

https://www.babyverden.no/navn/navnetoppen/er-dette-toppnavnene-for-2020-og-2021/

"Bloggernavnene" var vel mest populære da "Unge mødre" hadde sin storhetstid på TV. Hvis du leser bursdagsannonser for barn, vil du se at både Eleah, Chrisander, Chanelle osv. ikke bare eksisterer, men begynner å vokse til ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Greia er at de navnene man tror er sjeldne når man velger barnenavn, ofte viser seg å være den nye trenden. Sigrid og Johanne er vel ikke så vanlig for barn i dag, Leah er derimot på topp 10-lista og Eleah ser ut som noen prøvde å skrive Leah men bomma litt på tastaturet.

Anonymkode: 241a0...466

Sigrid og Johanne er VELDIG vanlige på unger i dag. Leah er enda vanligere og Eleah er sjeldnere. Valerie er både sjeldent og veldig pent.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ingen av disse er gamle norske navn. Kun Sigrid, som er et gammelt norrønt navn som kan spores tilbake til vikingtida .

Anonymkode: bf611...cae

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...