AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #1 Del Skrevet 20. august 2021 Flere som har opplevd når man slutter å spise sukker for så å spise litt sukker igjen å bli dårlig? Jeg har vært ekstrem med sukkermengden min før og spist alt jeg ville. Har lagt mye på meg da jeg begynte å trøstespise en lang periode når jeg ikke hadde det bra. Har det bra nå men vil jo leve sunt og ikke være overvektig. Har derfor vært flink nå i over en måned å spise sunt og kutte ut sukker. Det eneste jeg har gjort er å drikke litt Pepsi Max. Men så skulle jeg i bursdag i dag og tenkte at jeg hadde vært så flink så jeg kunne kose meg. Spiste to store kanelsnurrer med melis på og siden da har jeg vært kvalm og urven i magen. Noen andre som har opplevd det samme etter å ha sluttet å spise sukker? Anonymkode: a2969...6da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #2 Del Skrevet 20. august 2021 Kan hende du fikk blodsukker fall Anonymkode: bd436...493 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 20. august 2021 #3 Del Skrevet 20. august 2021 Jeg har aldri hatt spist særlig mye tilsatt sukker, og for meg er det også sånn at jeg blir uggen og uvel av det, spesielt mellom måltidene. Det har alltid vært sånn, og det har derfor heller aldri fristet. Så når det har vært vafler til fredagskaffen på jobb, eller om det blir servert kake noe sted, takker jeg nei, bortsett fra hvis det blir sett på som fryktelig uhøflig. Da får jeg heller lide i noen timer etterpå, for høflighetens skyld. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 20. august 2021 #4 Del Skrevet 20. august 2021 Når jeg ikke har spist søtsaker på lenge så tåler jeg mye mindre mengder etterpå før jeg blir uvel. Kanskje to store kanelsnurrer ble litt for mye? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppfallera Skrevet 21. august 2021 #5 Del Skrevet 21. august 2021 Samme her. Jeg spiser dessverre mye sukker. Men når jeg kutter ut for en periode blir jeg skikkelig uggen og slapp om jeg spiser noe som er veldig søtt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #6 Del Skrevet 21. august 2021 Ja, kjent sak. Å avvennes fra sukker er som å avvennes fra gift, og det føles nesten giftig når man først spiser det igjen i større mengder. Jeg som pleide å spise en hel stor sjokoladeplate blir fort kvalm om jeg prøver på det nå. Anonymkode: b09b1...ad6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #7 Del Skrevet 21. august 2021 Nei det har jeg ikke opplevd. Jeg spiser sjeldent søtsaker men de gangene jeg takker ja i selskaper eller på jobben så merker jeg ingenting etterpå selv om jeg har spist mye. Anonymkode: b39bc...ea1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 23. august 2021 #8 Del Skrevet 23. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 20.8.2021 den 2.51): Flere som har opplevd når man slutter å spise sukker for så å spise litt sukker igjen å bli dårlig? Jeg har vært ekstrem med sukkermengden min før og spist alt jeg ville. Har lagt mye på meg da jeg begynte å trøstespise en lang periode når jeg ikke hadde det bra. Har det bra nå men vil jo leve sunt og ikke være overvektig. Har derfor vært flink nå i over en måned å spise sunt og kutte ut sukker. Det eneste jeg har gjort er å drikke litt Pepsi Max. Men så skulle jeg i bursdag i dag og tenkte at jeg hadde vært så flink så jeg kunne kose meg. Spiste to store kanelsnurrer med melis på og siden da har jeg vært kvalm og urven i magen. Noen andre som har opplevd det samme etter å ha sluttet å spise sukker? Anonymkode: a2969...6da Du fikk ikke sukkersjokk. Sukkersjokk er når blodsukkeret blir så høyt at man går i koma, det får man ikke uten å ha diabetes. Dette tror jeg sitter mer i hodet hos deg, eller at det faktisk var noe dårlig i maten du spiste. Ikke at du spiste to kanelboller med melis, sorry. Selv ikke med diabetes ville du fått sukkersjokk av kun det. Endret 23. august 2021 av Blueberrymuffin 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #9 Del Skrevet 23. august 2021 Lafamiglia skrev (På 20.8.2021 den 8.16): Jeg har aldri hatt spist særlig mye tilsatt sukker, og for meg er det også sånn at jeg blir uggen og uvel av det, spesielt mellom måltidene. Det har alltid vært sånn, og det har derfor heller aldri fristet. Så når det har vært vafler til fredagskaffen på jobb, eller om det blir servert kake noe sted, takker jeg nei, bortsett fra hvis det blir sett på som fryktelig uhøflig. Da får jeg heller lide i noen timer etterpå, for høflighetens skyld. Vafler? Jeg har aldri hatt sukker i selve vaffelen… Anonymkode: 56615...e1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #10 Del Skrevet 23. august 2021 Jeg hadde også blitt kvalm hvis jeg hadde trykt i meg 2 store kanelsnurrer. Anonymkode: 6adff...2a1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #11 Del Skrevet 23. august 2021 Jeg ville blitt dårlig av to store boller, uavhengig av sukkeret. Kanskje du har vent deg til mindre porsjoner? Anonymkode: aa5ff...932 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #12 Del Skrevet 23. august 2021 Jeg ville også blitt dårlig av to sånne boller Anonymkode: bd436...493 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå