Gå til innhold

Tynne folk som skylder på trening og godt kosthold

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Pfff....

Anonymkode: 5d6e3...c20

Sliter litt med å skjønne hva du vil fram til. 

Anonymkode: 1a83e...4fc

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feite folk som skylder på dårlige gener og kraftig skjelett … 

dette er jo helt ubrukelige holdninger å ha. Hva godt fører det til? La folk være

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Pfff....

Sjalu?

Anonymkode: 0d2c3...506

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er det feil mener du? Fasongen skyldes nettopp det i mitt tilfelle. Jeg har lavt stoffskifte og må pent være nøye med de tingene for å unngå overvekt, men jeg kjenner i det hele tatt få tynne mennesker som velter seg i godteri og junk og sjelden trener.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men trening og kosthold er jo grunnen til at jeg nettopp er tynn - det er ikke noe jeg "skylder" på for det er ikke noe jeg skjemmes over. 

Anonymkode: cc86a...00e

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan skulle de ellers blitt tynne?

Anonymkode: a62ae...c3c

Blitt som i? 

marykay skrev (2 minutter siden):

Ja?!? Hva ellers? Tror du ikke at tynne folk må jobbe for å holde seg tynne? 

Jeg er ganske sikker på at alle tynne ikke "må jobbe" for å holde seg tynne

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at de oppriktig tror at de har en sunnere livsstil, som årsak til at de ikke er overvektig. 

I mange tilfeller er det kanskje riktig også, men det er også ikke bare så enkelt. Jeg var selv svært tynn til jeg var rundt 34 år. Trodde derfor hadde en bra livsstil. 

Vel vel, noe skjedde i kroppen (stressutløst trolig), og jeg har aldri før spist så sunn mat og trent så nye som etter det, men nå kjemper jeg en evig kamp mot overvekt. Hadde jeg spist så mye som tidligere, og trent så lite, da hadde jeg blitt DIGER nå. 

Så nei det er ikke bare livsstil dette går på, men heldige er de som kan tro det. Som meg selv tidligere. 

Anonymkode: aa110...579

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tynn. Det som er største forskjell på meg og mine litt tykkere venninner er at de ofte er sultne, mens jeg kjenner sjelden sultfølelse. Når jeg er på tur med dem er det alltid de som tar insj til å spise, også når vi har planlagt middag ett par timer senere.. Tror ikke jeg spiser sunnere (og de trener mer enn meg), men jeg spiser nok mye mindre enn de. Jeg drikker heller ikke så mange kalorier, går mest i svart kaffe eller vann. 

Anonymkode: 76517...53b

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Blitt som i? 

Jeg er ganske sikker på at alle tynne ikke "må jobbe" for å holde seg tynne

Nettopp fordi de faktisk allerede har opparbeidet seg vaner, aktivitet og et forhold til mat som regulerer seg selv slik at de ikke er overvektige ☝🏼

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er tynn. Det som er største forskjell på meg og mine litt tykkere venninner er at de ofte er sultne, mens jeg kjenner sjelden sultfølelse. Når jeg er på tur med dem er det alltid de som tar insj til å spise, også når vi har planlagt middag ett par timer senere.. Tror ikke jeg spiser sunnere (og de trener mer enn meg), men jeg spiser nok mye mindre enn de. Jeg drikker heller ikke så mange kalorier, går mest i svart kaffe eller vann. 

Anonymkode: 76517...53b

Denne stemmer for meg også. Lav vekt, ikke spesielt bra kosthold, og begrenset trening. Men også lav sultfølelse.

Anonymkode: 979e7...b4d

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kosthold og normal mosjon her..du er hva du spiser så enkelt er det faktisk.

Anonymkode: aa91a...fa7

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kosthold og normal mosjon her..du er hva du spiser så enkelt er det faktisk.

Anonymkode: aa91a...fa7

Fullt så enkelt og rettferdig er det ikke. Isåfall skulle jeg vært tykk tidligere, og tynnere nå. 

Men for all del, jeg trodde akkurat det samme før jeg erfarte noe annet. 

Anonymkode: aa110...579

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden var ment som en motvekt til den sure tråden "overvektige som skylder på genene". Jeg skjønner ikke vitsen med sånne tråder, fordi de er fatshamende. Pluss det ikke stemmer. Det er vel bevist at gener spiller inn. 

Og nei, jeg er ikke tykk, ei heller overvektig, selv, siden noen lurte. Misunnelig er jeg i alle fall ikke! Jeg er 38 år og 100 prosent ferdig med sånt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 hours ago, AnonymBruker said:

Pfff....

Skylder på? Som regel ikke assosiert med noe positivt, i motsetning til å være tynn og veltrent. Norsk er køddent.

Anonymkode: 92c7e...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Skylder på? Som regel ikke assosiert med noe positivt, i motsetning til å være tynn og veltrent. Norsk er køddent.

Anonymkode: 92c7e...253

Trick of words. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

addict skrev (3 timer siden):

Nettopp fordi de faktisk allerede har opparbeidet seg vaner, aktivitet og et forhold til mat som regulerer seg selv slik at de ikke er overvektige ☝🏼

Det stemmer sikkert for noen, men overhodet ikke alle. Dessuten så er både sultfølelse, forbrenning og matbehov styrt av gener, så de får heller takke sine forfedre for at de var heldig i genlotteriet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker said:

Denne tråden var ment som en motvekt til den sure tråden "overvektige som skylder på genene". Jeg skjønner ikke vitsen med sånne tråder, fordi de er fatshamende. Pluss det ikke stemmer. Det er vel bevist at gener spiller inn.

Men blir det ikke feil å sammenligne noe man har(gener) med noe man gjør(trening, kosthold)?

Anonymkode: 93409...3d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...