Gå til innhold

Overvektige som skylder på genene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Viktualia skrev (5 timer siden):

Jeg veit ikke jeg altså, men jeg har da sett en drøss med normalvektige som skylder på genene også.

Jo, men siden de ikke er tjukke er ikke sånne som TS religiøst opptatt av dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er nok til en viss grad genetisk, i den grad at vi alle har forskjellige kropper som «svarer» ulikt på energimengden vi inntar. Jeg har alltid vært rund, t.o.m som baby når jeg bare fikk morsmelk. Jeg har mange venner som er syltynne, som alltid har vært slanke, som spiser et halvt brød til frokost, store fete middager, sjokolade hver dag.. mens jeg spiser to rugsprø pr måltid, magre og små middager. De står på stedet hvil, like slanke hele tiden, uansett. Jeg kan være heldig å gå bed 0,5kg i løpet av uken på kostholdet jeg beskrev, men hvis jeg spiser en større middag med mye kalorier to av helgedagene, og kanskje en liten sjokolade en av dagene, da har jeg gått opp igjen det jeg gikk ned, og kanskje har jeg gått opp enda mer enn utgangspunktet. Sånn har jeg blitt overvektig, fordi jeg ikke ønsket å spise lite og magert alle 7 dager i uken, hele året. 

Anonymkode: 4f062...2b8

Gener har bare 25% å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre genener gjør at vi legger lett på oss. Så jeg har tatt et bevisst valg og regulerer kostholdet mitt med dette i bakhodet. Har bmi på 20. jeg må spise mindre enn andre med samme høyde og vekt pga gener. Men jeg trenger overhode ikke være overvektig. Overvekt skyldes at man spiser enn kroppen forbrenner. Gjør genene at kroppen forbrenner mindre enn gjennomsnittet så må man såklart spise færre kcal enn gjennomsnittet. Enkelt og greit 

Anonymkode: daae8...958

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er da vel ikke uvanlig å si at røykere, alloholikere og narkomane har lite viljestyrke? De har jo det. Både de, og de som spiser for mye.

Når det er sagt er det selvsagt lettere å la være å spise et wienerbrød og en grandiosa om man ikke har det minste lyst på det, enn å la være å spise det når det er det man har mest lyst på i hele verden. 

Det sies at sukker er like avhengighetsskapende som heroin. Jeg tviler på at det kan stemme, siden mange spiser litt sukker og klarer å kutte det ved behov, men mulig at det stemmer for noen

Anonymkode: 05d6b...038

Det er kanskje ikke uvanlig å si, men jeg tenker det er helt feil. Mennesker uten avhengigheter kan også ha lite viljestyrke. Å stå imot avhengighet er ganske vanskelig, og viljestyrken kan lett komme til kort, enten den er bra eller dårlig i utgangspunktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vent litt, du tror ikke på at det finnes undervektige som spiser masse og usunt? Joda, jeg kjenner minst to av dem 😄

Anonymkode: 6570e...06d

Nei, det tror jeg ikke, med mindre det er sykdom involvert. Jeg har selv vært syltynn og tenkt jeg har spist mye - helt til jeg begynte skrive opp det jeg spiste mot det jeg forbrant. Jeg spiste mye ute blant folk, men glemte å spise når jeg var alene, men «ingen» skjønte hvordan jeg kunne være så slank med det inntaket.

Jeg tror som sagt på forskjellig forbrenning, men jeg tror ikke de som befinner seg i hver sin ende av skalaen spiser så mye/lite som de tror.

Anonymkode: 021a7...0a5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...