Gå til innhold

Spørsmål om SA og MA å litt andre ting


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Celinemor

Hvis en er blitt gravid men mister den lille i magen,vil det begynne å blø ut med en gang da?

Hva hvis det ikke blør ut,må en til gynekolog for å få det ut da?

Vil en test vise positiv når fosteret ligger dødt inne i magen?

Jeg testet positiv for 2 uker siden og noen dager etter testet jeg negativ. Kan det være at fosteret er dødt,bare at det ikke er komt ut? Eller ville testen vist positiv da?

Kanskje noen teite spørsmål,men jeg må bare spørre. Blir sprø av dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huffda...:(

Skjønner godt at du blir gal av å ikke vite...du bør nok kontakte lege/gynokolog for å få vite hva som skjer. Tror dessverre ikke det er "normalt" at testen skal bli negativ ETTER at du har testet positivt...men må si i samme slengen at jeg er ingen ekspert på dette området.

Tror legen vil se på hcg-nivået ditt (er det via blodprøve tro?), og evt. ta en innvendig UL på deg. Det er ikke sikkert legen greier å se noe som helst på UL iom at spiren er så lite (regner jeg med) og hjertet har ikke begynt å slå enda. Men ved å se om hcg-nivået synker eller øker kan man finne ut om fosteret lever eller ikke.

MA=dvs fosteret dør, og ikke utstøtes av kroppen. Som regel må man ha utskrapning.

SA=dvs at kroppen utstøter det døde fosteret selv.

Som du skjønner så er det mulig at fosteret kan være død selv om det ikke kommer ut...og jeg håper inderlig at det ikke stemmer for din del.

Ring til lege så fort som mulig, så får du avklaring på dette.

Ønsker deg lykke til, kjære deg. Håper på det beste!

Klem fra Zafir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta en tur til legen du. men hjemmetester kan vise feil og da er det ovtes negativ selvom det er positiv, men det er vanskelig og ikke være sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...