Gå til innhold

Hvilken årstid liker du best og hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nok mest glad i vinteren..men da mener jeg skikkelig vinter - med bitende kulde og sne. Det er så fantastisk vakkert! Måten solen gnistrer i sneen..istappene som glitrer..når man går kveldstur og det knitrer under føttene, og hele landskapet glitrer av frost, og himmelen er proppfull av stjerner :ninuskapus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vera skrev (4 timer siden):

Jeg er nok mest glad i vinteren..men da mener jeg skikkelig vinter - med bitende kulde og sne. Det er så fantastisk vakkert! Måten solen gnistrer i sneen..istappene som glitrer..når man går kveldstur og det knitrer under føttene, og hele landskapet glitrer av frost, og himmelen er proppfull av stjerner :ninuskapus:

Jaaa, det er så flott! Ingenting slår en slik kveldstur med røde kjaker og frostrøyk ut av munnen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer er best. Det er varmt, lyst og behagelig. Lange dager og jeg føler meg alltid uthvilt, selv om jeg i gjennomsnitt sover mindre om sommeren. Livet er enkelt, og jeg elsker det.

Vår og høst liker jeg også. På våren går det riktig vei, det blir lysere og varmere, snøen forsvinner og alt begynner å våkne til liv igjen. Jeg elsker når trekkfuglene kommer tilbake og synger av hele sitt hjerte utenfor soveromsvinduet mitt. Høsten er koselig med fine farger og fint lys. Det er fremdeles lyst nok og sjelden det er helt krise kaldt. 

Vinter er hat. Det er bare kaldt, mørkt og deprimerende flere måneder i strekk. Jeg føler meg aldri uthvilt, kunne sovet døgnet rundt. Sliter med å holde humøret oppe og motivasjonen er på bunn. Det er en tid jeg bare prøver å overleve så godt jeg kan, mens jeg venter på at våren skal komme.

Anonymkode: 4364c...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker aller best våren, med høsten på en god andreplass.

Våren fordi det endelig begynner å bli lysere og varmere, jeg føler meg så oppstemt og glad, og tilværelsen føles så lett. Sommeren liker jeg den første måneden, med sol, bading og lyse dager, men så synes jeg sensommeren er fryktelig tung. Det blir for varmt, for lyst og jeg blir konstant sliten. Får nesten en slags depresjon hver sensommer, og jeg går bare å venter på høsten. Når den kommer føler jeg meg plutselig lettere til sinns, og det er som om jeg endelig klarer å puste ordentlig igjen. Lufta blir så klar og ren, fargene er så fine og det føles som en ny start. Vinteren liker jeg også, men senvinteren er drøy: på januar/februar har jeg fått nok av alt som heter mørketid, snø, kulde og slaps, og da går tiden fryyyktelig tregt frem til våren igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høsten. 

Men kroppen min liker best sommeren (kroniske smerter). Gruer meg derfor dessverre litt til høsten, for jeg kjenner at smertene er økende allerede :( 

Anonymkode: c94fd...11c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommeren er best. Livet kjennes så mye lettere ut med lys og varme. Høsten er og fin. Er mest glad i April, Mai, Juni. Og September, Oktober, Desember. 

Anonymkode: d988c...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 årstider liker jeg godt. Våren er herlig med blomstrende frukttrær og sola som varmer igjen, sommeren er herlig med å kunne være utendørs store deler av døgnet, høsten er vakker med nydelige farger og innekos. 

Hater alt med vinteren (bortsett fra 1.-25. desember). 

Anonymkode: db635...bce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høst, men den er så kort her i nord, og jeg klarer ikke å glede meg så mye over den heller fordi jeg går og gruer meg så sinnssykt til vinteren.

Anonymkode: 1f7c6...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommeren, uten sammenligning. Elsker å stå opp, det er varmt og lunt, alt er grønt og frodig, alt lever og oser av energi, man kan tusle rundt i t-skjorte, shorts, sokker og joggesko, det er så deilig! Våren er fin, men uendelig lang og treg, høsten starter fint, men ender opp i traurig død. Vinteren er grusom, iskaldt, alt er dødt, og jeg må i alle fall pakke meg inn i lag på lag på lag med klær. Og den er så inni granskauen lang. Sommeren er over på et blunk, vinteren tar evigheter. 

Anonymkode: 60169...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg liker og best høsten da er det så koselig og det går mot jul som er en koselig høytid for de fleste. Men vinteren kan bli litt for mørk og kald. 

Anonymkode: 70195...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høsten! Deilig luft ute, det blir mørkt og kjølig på nettene. Man slipper alt presset om alt man «må». Fine turer i skogen, uten mygg, klegg og veps 😅 

Så elsker jeg vinteren. Jeg er skikkelig vinterbarn, og snø er det gøyeste og fineste jeg vet! Ake, ski, bare leke seg. Pluss at jeg elsker jula. 
 

Sommeren er deilig, men trenger ikke for mye😅 Våren er jeg helt likegyldig til. Det er bare en «venteårstid» for meg. 

Anonymkode: 23bb1...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som voksen så er det sommer som er favoritten, for nå kan jeg bestemme aktivitetene mine selv. Som barn med mange søsken og et par reiseglade foreldre så var sommeren veldig kaotisk og slitsom. Men nå kan jeg bestemme alt selv, fra innetemperatur til feriemål til hvor mange timer jeg tilbringer inne og ute, 

Anonymkode: 8af11...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller mer mot konkrete måneder:

Mai, fordi det er første sommerfølelse, fortsatt med troen på at soldagene skal bli brukt ute, og sammen med andre.

September, fordi det fortsatt kan være fint vær og koselig, men den dårlige følelsen av å bli sittende hjemme alene mens «alle» fyller sosiale media med sommeridyll slipper taket. 😔

Anonymkode: ff61b...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sen vår, sommer og tidlig høst. Elsker å gå i fjellet. I tillegg er det lyst og varmt.  Vinter er pyton. Hater snø!

Anonymkode: e1616...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Liker våren best, omkring mai. Da er temperaturen perfekt for meg, og ferien er ikke så langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Våren er fin.  Det blir grønnere, varmere,  tid for sommerkjolen. 

 

 

Summer, deilig tid.

Høst ! Å så mange fine farger:::: Langt opp på fjellet, se utover, følelsen av den florlette kjolen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vår og vinter. Så nå håper jeg det snart blir kaldt med frossen jord eller snø. Høsten er masse tåke og grått vær, går i halvsvime hele dagen. 

Anonymkode: 7fede...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...