AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #1 Del Skrevet 14. august 2021 Jeg er 155 høy og slanker meg. Jeg er nå 60 kg og fortsatt overvektig 😩 Funnet ut at mitt kalori vindu for å ikke gå opp i vekt er på kun 100 kalorier... 🙄 Er så urettferdig at vinduene er så små for oss små mennesker! 😩 Anonymkode: 84676...480 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #2 Del Skrevet 14. august 2021 Anonymkode: dc0fb...940 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #3 Del Skrevet 14. august 2021 Jeg er også veldig lav og har også lagt merke til at det er svært lite mat som utgjør forskjellen på om jeg tar av meg eller legger på meg. Det kjentes litt urettferdig når jeg snakket med en mann som spiste 2500 kalorier når han slanket seg. 😅 Såå mye mat! Men tenker ikke så mye på det, sånn er livet! Anonymkode: dfe1a...5f7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #4 Del Skrevet 14. august 2021 Din BMI er 25.0, og de som har rundt 25 i BMI er de som lever lengst. Du har altså en fin vekt sånn sett og trenger ikke slanke deg mer. Anonymkode: 3227e...ed0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #5 Del Skrevet 14. august 2021 Jeg er 154 cm. Få inn litt fysisk aktiv i hverdagen! Med 10 000-15 000 skritt hver dag og noen kondisjonsøkter i uka, f.eks., har du plutselig 400-600 ekstra daglige kalorier å gå på Anonymkode: 5dbed...80c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #6 Del Skrevet 15. august 2021 11 hours ago, AnonymBruker said: Din BMI er 25.0, og de som har rundt 25 i BMI er de som lever lengst. Du har altså en fin vekt sånn sett og trenger ikke slanke deg mer. Anonymkode: 3227e...ed0 BMI er for øvrig ikke svaret på alt, selvfølgelig, men den er en fin statistisk indikator for så mangt (og brukes litt vel slavisk av en del helsepersonell). Den tradisjonelle utregningen er dessverre ikke supernøyaktig om man er veldig lav eller veldig høy: https://people.maths.ox.ac.uk/trefethen/bmi_calc.html  Anonymkode: 5dbed...80c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 15. august 2021 #7 Del Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg er 155 høy og slanker meg. Jeg er nå 60 kg og fortsatt overvektig 😩 Funnet ut at mitt kalori vindu for å ikke gå opp i vekt er på kun 100 kalorier... 🙄 Er så urettferdig at vinduene er så små for oss små mennesker! 😩 Anonymkode: 84676...480 Håper du mener 1000? hørt om «reverse diet»? Fungerer veldig fint for mange, tanken er å gradvis øke matinntaket, lære kroppen opp til å bruke mer energi. Verdt å,forsøke. Har et par kunder jeg har gjort dette med, med gode resultater 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #8 Del Skrevet 15. august 2021 Lill3My skrev (10 minutter siden): Håper du mener 1000? hørt om «reverse diet»? Fungerer veldig fint for mange, tanken er å gradvis øke matinntaket, lære kroppen opp til å bruke mer energi. Verdt å,forsøke. Har et par kunder jeg har gjort dette med, med gode resultater Hun mener nok hundre, det er snakk om kalorivindu, ikke kaloriinntak per dag.   Anonymkode: d5e9c...ae0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #9 Del Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): BMI er for øvrig ikke svaret på alt, selvfølgelig, men den er en fin statistisk indikator for så mangt (og brukes litt vel slavisk av en del helsepersonell). Den tradisjonelle utregningen er dessverre ikke supernøyaktig om man er veldig lav eller veldig høy: https://people.maths.ox.ac.uk/trefethen/bmi_calc.html  Anonymkode: 5dbed...80c Denne gir vel en lavere vekt for de som er lave? Anonymkode: 9b086...f58 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #10 Del Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg er 155 høy og slanker meg. Jeg er nå 60 kg og fortsatt overvektig 😩 Funnet ut at mitt kalori vindu for å ikke gå opp i vekt er på kun 100 kalorier... 🙄 Er så urettferdig at vinduene er så små for oss små mennesker! 😩 Anonymkode: 84676...480 Det er da såpass enkelt å få inn nok aktivitet en vanlig hverdag at dette er uproblematisk. Har du lyst på en ekstra middag en dag, eller en kake med en venninne, eller en svær softis? Eller har du lyst på dette hver eneste dag? Ta deg en treningsøkt, begynn å sykle på jobb, gå til butikken. Og vipps så har du både sunn hverdagsaktivitet og masse deilige ekstra kalorier. Jeg tenker de fleste av oss som er lave bør bevege oss så mye en helt standard dag at vi har 2000 kcal å gå på. Anonymkode: 724a3...f9c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #11 Del Skrevet 15. august 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Denne gir vel en lavere vekt for de som er lave? Anonymkode: 9b086...f58 Man får høyere BMI om man er lav, og lavere om man er høy. TS' BMI er, ifølge denne utregningen, 26 og ikke 25, f.eks. Anonymkode: 5dbed...80c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #12 Del Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Man får høyere BMI om man er lav, og lavere om man er høy. TS' BMI er, ifølge denne utregningen, 26 og ikke 25, f.eks. Anonymkode: 5dbed...80c Ja det var det jeg prøvde å si. Man må ha lavere vekt for å ikke bli regnet som overvektig . Anonymkode: 9b086...f58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #13 Del Skrevet 15. august 2021 21 minutter siden, AnonymBruker said: Ja det var det jeg prøvde å si. Man må ha lavere vekt for å ikke bli regnet som overvektig . Anonymkode: 9b086...f58 Stemmer Og for både de lave og høye stemmer nok denne (litt) bedre enn den tradisjonelle utregningen. BMI er jo basert på et gjennomsnitt av befolkningen, og vil naturlig nok derfor stemme bedre for de som er midt på kurven høydemessig. Anonymkode: 5dbed...80c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #14 Del Skrevet 15. august 2021 Hei! Kjenner meg igjen i det du skriver😊 Er 154 høy, og befinner meg rundt 46-48 kilo (ja det svinger mye da jeg raskt går opp i vekt). Jeg er veldig glad i mat, og har funnet ut at jeg må trene mye for å spise mer sånn som jeg vil. Heldigvis har jeg lært meg å like fysisk aktivitet etterhvert. Jeg jogger, går turer og trener styrke. Prøver å skvise inn fysisk aktivitet der jeg kan. Anonymkode: 87eb7...bd7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #15 Del Skrevet 17. august 2021 Det handler jo om kaloribehov. En større person vil ha større behov. Anonymkode: ef580...9f8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #16 Del Skrevet 17. august 2021 Legg inn litt gåturer? En rask gåtur, gjerne i oppoverbakke, 2- 3 ganger i uka vil jo gi deg litt flere kcal å spille på 😊 Anonymkode: 88dd2...085 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #17 Del Skrevet 17. august 2021 Føler med deg. Jeg har lagt inn en times lange turer om dagen og det gir meg ca 300 kcal ekstra. Eller spiser jeg volumrik mat slik at jeg holder meg mett på færre kalorier. Anonymkode: a1138...dfb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Bailey Skrevet 17. august 2021 #18 Del Skrevet 17. august 2021 Kjenner meg igjen, men jeg har også flere venner som er høye med lav apetitt som er sjalu på meg. Det handler vel mer om hva du gjør med det - å bare sitte å klage hjelper ikke. Vær mer aktiv, spis mer protein og fiber, spis kalorifattig mat eller øk muskelmassen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå