Gå til innhold

Kan man skrive: Hjernen har snodd tankene inn til å tro på at det er en løsning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan man skrive:  Hjernen har snodd tankene inn til å tro på at det er en løsning? 

Anonymkode: a6ebe...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du blir ikke arrestert, men det var ikke den mest elegant konstruerte setningen jeg har sett.

Anonymkode: c5cd5...36d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du blir ikke arrestert, men det var ikke den mest elegant konstruerte setningen jeg har sett.

Anonymkode: c5cd5...36d

Hehe, takk for tilbakemelding. Er ikke så god på å skrive, men forsøker stadig å bli bedre. Hvordan ville du heller skrevet den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du kan skrive: «Hjernen har lurt tankene til å tro på at det er en løsning?» eller «Hjernen har vridd tankene slik at jeg/man/du tror på at det er en løsning»

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jabbadabbaduu skrev (37 minutter siden):

Tenker du kan skrive: «Hjernen har lurt tankene til å tro på at det er en løsning?» eller «Hjernen har vridd tankene slik at jeg/man/du tror på at det er en løsning»

Takk for forslag. Er kanskje en bedre løsning. Innbilte meg bare at "snodd" hørtes så bra ut 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette var en dårlig formulering… hjernen og tankene oppfattes jo strengt tatt som det samme (om ikke fysiologisk/biologisk korrekt, så i alle fall i «ordinære» folks oppfatning). Kan «etter mye tankespinn er jeg tilbøyelig til å tro på at det er en løsning» være et alternativ, eller noen lignende formuleringer?

Anonymkode: a7e51...7d6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes dette var en dårlig formulering… hjernen og tankene oppfattes jo strengt tatt som det samme (om ikke fysiologisk/biologisk korrekt, så i alle fall i «ordinære» folks oppfatning). Kan «etter mye tankespinn er jeg tilbøyelig til å tro på at det er en løsning» være et alternativ, eller noen lignende formuleringer?

Enig. Dette var det første jeg også bet meg merke i.

Anonymkode: bb7b1...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for tilbakemelding. Bra forslag, tenkte ikke over at det er det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan man skrive:  Hjernen har snodd tankene inn til å tro på at det er en løsning? 

Jeg føler meg plutselig skyldig med tanke på at kanskje mine forfatterier har forårsaket språkproblemer. Unnskyld :sjenert:

Anonymkode: 8d7d3...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg føler meg plutselig skyldig med tanke på at kanskje mine forfatterier har forårsaket språkproblemer. Unnskyld :sjenert:

Anonymkode: 8d7d3...ee2

Hva mener du? Skjønner ikke helt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med " jeg har lurt meg selv til å tro at dette er løsningen." 

Eller " min naive tiltro til xxx lurer meg til å tro..."

" fantasien min spiller meg et puss" 

" min krevative måte å tenke på setter dette i et uvirkelig perspektiv, " 

Anonymkode: 6b47a...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...