Gå til innhold

Hvorfor slettes så mange tråder på generell debatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt merke til de siste dagene at flere tråder på generell debatt slettes uten at det har skjedd åpenbare regelbrudd. Hva er årsaken? I dag var det bl.a. en kort tråd med en tittel à la "Hvordan orientere seg i politikken" der TS fikk saklige svar om å lese partiprogrammer osv. Det samme med en tråd med spørsmål om hva er mindretallregjering, også der saklige svar men tråden ble slettet uten advarsel. Forrige dagen var det en tråd der noen spurte om hvordan skille venstresiden fra høyresiden, også en tråd med saklige svar men som ble slettet. Ser nå som jeg skriver dette at fellesnevneren er politikk. Er det sånn at alle tråder med spørsmål om politikk slettes av prinsipp selv om det ikke foregår en diskusjon? 

Anonymkode: 78a7f...7bd

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig, jeg finner ihvertfall ikke igjen den tråden om hva man bør stemme hvis man er opptatt av kjæledyr og ulv. Irriterende. 

• Liker 4
Skrevet

Ble HI postet med AnonymBruker?

Kan det hende at moderator mener at tråden burde vært postet på Aktuelle saker? (se siste avsnitt under).

Tråder som blir slettes kan skyldes:

Regelbrudd.

Hovedinnlegg skrevet av utestengt bruker.

Hovedinnlegget er skrevet av AnonymBruker i feil forumrom (dette sees i noen tilfeller på som "forsøk på å omgå reglene", feks hvis det er et tema som skulle vært postet i et underforum der man ikke har anledning til å poste med AnonymBruker).

Anonymkode: cbd7a...1b7

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ble HI postet med AnonymBruker?

Kan det hende at moderator mener at tråden burde vært postet på Aktuelle saker? (se siste avsnitt under).

Tråder som blir slettes kan skyldes:

Regelbrudd.

Hovedinnlegg skrevet av utestengt bruker.

Hovedinnlegget er skrevet av AnonymBruker i feil forumrom (dette sees i noen tilfeller på som "forsøk på å omgå reglene", feks hvis det er et tema som skulle vært postet i et underforum der man ikke har anledning til å poste med AnonymBruker).

Det husker jeg ikke.
Kan skjønne at moderatorene helst vil ha tråder med politisk diskusjon i aktuelle saker og politikk, men tråder med spørsmål som hva er en mindretallsregjering og hvordan best orientere seg om politikken til alle partiene er jo ikke aktuelle saker, de er generelle spørsmål. Vil tro trådstarterene har valgt generell debatt fordi det virket som det riktige valget for et generelt spørsmål. Jeg vet ikke. Jeg har bare stusset over at flere saklige (og lærerike) tråder blir slettet for tiden. Håper moderator svarer i morgen.

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det husker jeg ikke.
Kan skjønne at moderatorene helst vil ha tråder med politisk diskusjon i aktuelle saker og politikk, men tråder med spørsmål som hva er en mindretallsregjering og hvordan best orientere seg om politikken til alle partiene er jo ikke aktuelle saker, de er generelle spørsmål. Vil tro trådstarterene har valgt generell debatt fordi det virket som det riktige valget for et generelt spørsmål. Jeg vet ikke. Jeg har bare stusset over at flere saklige (og lærerike) tråder blir slettet for tiden. Håper moderator svarer i morgen.

Du risikerer at denne tråden også slettes. Spørsmål om moderering skal stilles på ‘ros og ris’, og der kan en ikke poste som anonymbruker.

Noe jeg tipper er hovedgrunnen til at tråder forsvinner herfra.

Anonymkode: 78872...c28

• Liker 3
Skrevet

Har ikke lagt merke til det... 🤔

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har lagt merke til de siste dagene at flere tråder på generell debatt slettes uten at det har skjedd åpenbare regelbrudd. Hva er årsaken? I dag var det bl.a. en kort tråd med en tittel à la "Hvordan orientere seg i politikken" der TS fikk saklige svar om å lese partiprogrammer osv. Det samme med en tråd med spørsmål om hva er mindretallregjering, også der saklige svar men tråden ble slettet uten advarsel. Forrige dagen var det en tråd der noen spurte om hvordan skille venstresiden fra høyresiden, også en tråd med saklige svar men som ble slettet. Ser nå som jeg skriver dette at fellesnevneren er politikk. Er det sånn at alle tråder med spørsmål om politikk slettes av prinsipp selv om det ikke foregår en diskusjon? 

Du er sikker på innleggene ikke bare er flyttet da? Politiske innlegg skal i eget forum der en ikke kan være anonym, og ikke under generell debatt..Da blir innleggene flyttet. 

Anonymkode: 4840b...82f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kan skjønne at moderatorene helst vil ha tråder med politisk diskusjon i aktuelle saker og politikk, men tråder med spørsmål som hva er en mindretallsregjering og hvordan best orientere seg om politikken til alle partiene er jo ikke aktuelle saker, de er generelle spørsmål. 

Tråder om mindretallsregjering og politikken til partiene er handler åpenbart om politikk og hører derfor hjemme på Aktuelle saker og politikk. Generell debatt er for tråder som ikke kan plasseres på noe annet underforum.

• Liker 2
Skrevet

Hva med å spørre på Ris/Ros i stedet...?

Anonymkode: debed...61a

Skrevet

Jeg vurderer å slutte å bruke KG fordi tråder blir slettet uten forvarsel. Vi burde i det minste få en slags advarsel om at tråden slettes og grunnen til dette, enn at den bare blir borte midt i en diskusjon. I går deltok jeg i en tråd på karriereforumet som helt uten forvarsel ble slettet. Ikke noe hyggelig i det hele tatt. 

Anonymkode: 5b23f...09e

• Liker 8
Skrevet

Jeg mistenker at det koker ned til at enkelte moderatorer kort og godt misliker innholdet i tråden. Mange av trådene som har blitt slettet har vært uskyldige og opplysende. Jeg finner rett og slett ingen annen forklaring enn subjektivitet hos moderatorene.

• Liker 7
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vurderer å slutte å bruke KG fordi tråder blir slettet uten forvarsel. Vi burde i det minste få en slags advarsel om at tråden slettes og grunnen til dette, enn at den bare blir borte midt i en diskusjon. I går deltok jeg i en tråd på karriereforumet som helt uten forvarsel ble slettet. Ikke noe hyggelig i det hele tatt. 

Anonymkode: 5b23f...09e

Det er egentlig ganske enkelt å forholde seg til, les reglene og følg dem. Det er ikke så mange regler, og de er ikke vanskelige å forstå.

Det er heller ikke vanskelig å lage trådene der de hører hjemme. Tråder om politikk, som blir nevnt her, hører hjemme i "Aktuelle saker og politikk". Så vanskelig er det virkelig ikke altså.

Anonymkode: ff257...2cb

• Liker 3
Skrevet

Jeg er usikker på hva KGs regler sier om tråder om helserelaterte tråder om koronavaksine fordi:

En helserelatert tråd om koronavaksine postet på underforum Helse av AnonymBruker ble flyttet til Koronarommet. MEN flere andre lignende tråder får lov til å stå på Helseunderforumet.

Det finnes også lignende tråder som har ligget en tid på Generell debatt uten å  bli flyttet.

Kan noen forklare reglene om dette?

Skrevet

Det er egentlig ganske enkelt å forholde seg til, les reglene og følg dem. Det er ikke så mange regler, og de er ikke vanskelige å forstå.

Det er heller ikke vanskelig å lage trådene der de hører hjemme. Tråder om politikk, som blir nevnt her, hører hjemme i "Aktuelle saker og politikk". Så vanskelig er det virkelig ikke altså.

Har det underforumet hatt navnet "Aktuelle saker og politikk" i lang tid og het det kun "Aktuelle saker" før?

Jeg tror at mange tenker at det underforumet gjelder kun for saker og politikk som er aktuelt i nyhetsbildet nå for tiden, og at de derfor velger å poste på Generell debatt i mange tilfeller.

• Liker 3
Skrevet

På skråblikk underforumet er det også tillatt å diskutere politikk, likevel blir alle tråder slettet. Tydligvis forstår ikke moderatorene selv sitt eget regelverk. Noe underlig i grunn, da det ikke er veldig krevende arbeid de har 😏

Sitat

Om kvinner, menn, politikk og samfunn - med litt høyere temperatur.

Anonymkode: c6083...cdb

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

På skråblikk underforumet er det også tillatt å diskutere politikk, likevel blir alle tråder slettet. Tydligvis forstår ikke moderatorene selv sitt eget regelverk. Noe underlig i grunn, da det ikke er veldig krevende arbeid de har 😏

Hvor kan man lese regelverket? 

Anonymkode: ee2e6...7a3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skulle gjerne ha hatt moderatorenes regeltolkninger inn med teskje. 🥄

Og jeg ønsker også å vite hvorfor KG ikke kan lage et annet system angående sletting av tråder ettersom det forekommer slettede tråder som ble slettet ved en feiltagelse. Det sies at de ikke kan gjenopprettes. Hvorfor kan ikke tråder legges i en egen skjult mappe for en periode, inntil man er sikker på at det ikke er en feil å slette trådene?

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor kan man lese regelverket? 

Anonymkode: ee2e6...7a3

Se link nederst på siden her der det står:

"Vi setter stor pris på at du deltar i debatten. Unngå brukerangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Husk at du selv er ansvarlig for alt du skriver på nett. Takk for at du bidrar! Her finner du reglene."

Skrevet

Har ikke merka det spesifikt for denne kategorien, men ser jo at svært mange tråder blir borte her. Har også fått flere svar sletta selv, noe jeg aldri har opplevd andre steder etter å ha diskutert på nett i tjue år. Virker som det er litt mindre takhøyde her enn andre steder, men samtidig hender det jo at ting som virkelig er helt ute får stå. Det er litt vrient å forstå logikken innimellom.

Anonymkode: e8ed6...b7d

Skrevet

Tråden med diskusjon om brukere poster med AnomymBruker, ble først tatt inn under skjult for vurdering/moderering på ris og ros, men nå kan jeg ikke finne den. Er den slettet? Hva var å så fall regelbruddet med den tråden? :huh:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...