Gå til innhold

Får aldri møtt barna


Trolltunga

Anbefalte innlegg

Prikkhild skrev (20 timer siden):

Så godt å høre at det fortsatt går bra!❤️
Og så glad for at du føler på lettelse over å være ferdig med ham og forholdet, det lover godt. 
 

Du skal nok få nye mennesker inn i livet ditt skal du se! Når du får summet deg litt og vent deg til denne nye tilværelsen kommer energien tilbake. Og med den overskudd til å skape nye bekjentskaper og vennskap. Du har uansett mye tiltak i deg! 

Jeg håper det dukker opp nye etter hvert som verden åpner opp, at jeg ikke bare faller tilbake på feks gamle flammer for å få litt bekreftelse. Tok meg selv i å tekste en i går kveld, mer for selskapet skyld, og dessverre kan jeg se at jeg fremdeles har tendenser til å ta det jeg kan få, så det skal jeg være ekstremt bevisst på fremover. 
 

Har også litt lyst til å logge meg på sosiale medier igjen (kuttet det ut for ett år siden), men jeg vet ikke om fordelene veier opp for ulempene jeg føler følger. 
 

Litt røff dag i dag, siden jeg innså i går kveld at jeg har litt gamle mønster i meg ennå, men jeg skal komme meg gjennom dette også!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trolltunga skrev (1 time siden):

Jeg håper det dukker opp nye etter hvert som verden åpner opp, at jeg ikke bare faller tilbake på feks gamle flammer for å få litt bekreftelse. Tok meg selv i å tekste en i går kveld, mer for selskapet skyld, og dessverre kan jeg se at jeg fremdeles har tendenser til å ta det jeg kan få, så det skal jeg være ekstremt bevisst på fremover. 
 

Har også litt lyst til å logge meg på sosiale medier igjen (kuttet det ut for ett år siden), men jeg vet ikke om fordelene veier opp for ulempene jeg føler følger. 
 

Litt røff dag i dag, siden jeg innså i går kveld at jeg har litt gamle mønster i meg ennå, men jeg skal komme meg gjennom dette også!

Ja, jeg tror det er lurt å være på sosiale medier når du har lite nettverk. Det er mye lettere å ta opp kontakt med gamle venner på den måten. Jeg har selv tatt opp igjen gamle vennskap som har ebbet ut på den måten. Det høres ut som du er litt ensom likevel når du begynner å rote rundt i gamle flammer-arkivet. Det er vel kanskje ikke det du trenger?
 

Der du er i nå er jo en typisk situasjon hvor man vender seg mot venner for å få støtte. Det kan ikke være bra å gå igjennom et brudd og ikke ha noen å støtte seg til! 
 

Har du noen tanker om hvordan det har blitt til at du har lite venner og lite nettverk? Har du hatt mange venner i oppveksten? 
 

Stor klem til deg på en tøff dag❤️ Hadde du vært vennen min skulle jeg gjerne stilt opp og hørt deg lette hjertet. Jeg vil tro at gamle venner gjerne stiller opp, du virker så hyggelig og fin!

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var spent på hvordan det gikk med deg, har skjedd mye siden sist jeg var innom!

Tror nok du har tatt en riktig avgjørelse for deg selv. Ett sted må man sette grenser.

Men jeg håper jo litt at du treffer en fin fyr som kan gi deg det du fortjener da- selv om jeg tror du klarer deg fint som singel og :) Skal vi lage Tinderkonto for Trolltunga eller? 😅🤪 Neida. Joda. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prikkhild skrev (20 minutter siden):

Ja, jeg tror det er lurt å være på sosiale medier når du har lite nettverk. Det er mye lettere å ta opp kontakt med gamle venner på den måten. Jeg har selv tatt opp igjen gamle vennskap som har ebbet ut på den måten. Det høres ut som du er litt ensom likevel når du begynner å rote rundt i gamle flammer-arkivet. Det er vel kanskje ikke det du trenger?
 

Der du er i nå er jo en typisk situasjon hvor man vender seg mot venner for å få støtte. Det kan ikke være bra å gå igjennom et brudd og ikke ha noen å støtte seg til! 
 

Har du noen tanker om hvordan det har blitt til at du har lite venner og lite nettverk? Har du hatt mange venner i oppveksten? 
 

Stor klem til deg på en tøff dag❤️ Hadde du vært vennen min skulle jeg gjerne stilt opp og hørt deg lette hjertet. Jeg vil tro at gamle venner gjerne stiller opp, du virker så hyggelig og fin!

 

Jeg tror det handler mye om at jeg fikk barn da jeg var veldig ung, og gjennom studietida så måtte jeg løpe mellom universitetet og barnehage. Helgene ble brukt på jentungen. Pappaen var ikke spesielt involvert da, så samvær var ikke helt på plass. Derfor ble det mer bekjente enn vennskap i studietida. Jobbmessig har jeg jobbet selvstendig etter det, og med kombinasjon av sosial angst og ekstremt dårlig selvtillit og selvbilde har jeg unngått jobbarrangementer etc. Jeg har også brukt mye tid på å bruke tid på menn og relasjoner som isolerte meg (bekreftelse var det viktigste) og som til slutt gjorde meg veldig deprimert. Veien er lang, men jeg skal få det til. Bare sørge for ikke å gå i samme feller som tidligere. Føler meg noe bedre rustet, men litt skjør merker jeg at jeg er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløff skrev (14 minutter siden):

Var spent på hvordan det gikk med deg, har skjedd mye siden sist jeg var innom!

Tror nok du har tatt en riktig avgjørelse for deg selv. Ett sted må man sette grenser.

Men jeg håper jo litt at du treffer en fin fyr som kan gi deg det du fortjener da- selv om jeg tror du klarer deg fint som singel og :) Skal vi lage Tinderkonto for Trolltunga eller? 😅🤪 Neida. Joda. 

Hahaha, har ikke Tinder blitt sykt tungvint de siste årene, med betaling og slike ting? Mister helt motet når jeg leser her inne over hvordan Tinder har blitt, men kanskje jeg lurer meg utpå etter hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunga skrev (20 minutter siden):

Jeg tror det handler mye om at jeg fikk barn da jeg var veldig ung, og gjennom studietida så måtte jeg løpe mellom universitetet og barnehage. Helgene ble brukt på jentungen. Pappaen var ikke spesielt involvert da, så samvær var ikke helt på plass. Derfor ble det mer bekjente enn vennskap i studietida. Jobbmessig har jeg jobbet selvstendig etter det, og med kombinasjon av sosial angst og ekstremt dårlig selvtillit og selvbilde har jeg unngått jobbarrangementer etc. Jeg har også brukt mye tid på å bruke tid på menn og relasjoner som isolerte meg (bekreftelse var det viktigste) og som til slutt gjorde meg veldig deprimert. Veien er lang, men jeg skal få det til. Bare sørge for ikke å gå i samme feller som tidligere. Føler meg noe bedre rustet, men litt skjør merker jeg at jeg er. 

Ja, da skjønner jeg at det har blitt slik. Jeg har syntes at det er vanskelig å opprettholde vennskapsrelasjoner i småbarnsårene, og da er det vel enda vanskeligere å knytte nye i den situasjonen du var! Og sosial angst blomstrer vel stort sett opp ved for lite sosialisering? 
 

Det du skriver om dårlig selvbilde og selvtillit hadde jeg vurdert å ta tak i, for å komme deg videre og ikke minst for å ha det bedre med deg selv. Husker ikke om du har nevnt det tidligere i tråden, men har du vært hos psykolog eller terapeut? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prikkhild skrev (10 timer siden):

Ja, da skjønner jeg at det har blitt slik. Jeg har syntes at det er vanskelig å opprettholde vennskapsrelasjoner i småbarnsårene, og da er det vel enda vanskeligere å knytte nye i den situasjonen du var! Og sosial angst blomstrer vel stort sett opp ved for lite sosialisering? 
 

Det du skriver om dårlig selvbilde og selvtillit hadde jeg vurdert å ta tak i, for å komme deg videre og ikke minst for å ha det bedre med deg selv. Husker ikke om du har nevnt det tidligere i tråden, men har du vært hos psykolog eller terapeut? 

Jeg gikk i terapi i mange år for å få behandlet en komplek ptsd-diagnose, men var ferdig i 2019, og føler mye har blitt veldig mye bedre gjennom forholdt - rett og slett fordi han dro meg med ut og viste meg at verden ikke er farlig. Sånn sett var han en enorm hjelp. Hvis jeg ser at jeg begynner å skli ut igjen skal jeg absolutt få tak på hjelp. Jeg vil ikke tilbake til hvordan jeg var før jeg møtte ham. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunga skrev (5 timer siden):

Jeg gikk i terapi i mange år for å få behandlet en komplek ptsd-diagnose, men var ferdig i 2019, og føler mye har blitt veldig mye bedre gjennom forholdt - rett og slett fordi han dro meg med ut og viste meg at verden ikke er farlig. Sånn sett var han en enorm hjelp. Hvis jeg ser at jeg begynner å skli ut igjen skal jeg absolutt få tak på hjelp. Jeg vil ikke tilbake til hvordan jeg var før jeg møtte ham. 

Følte du at du fikk jobbet med andre ting i tillegg til ptsd der? Som selvbildet ditt? Jeg tenker at hvis selvbildet ditt ikke er bra er det vanskelig å få nye venner og nye sunne, likeverdige forhold. Selvbildet er på en måte hele fundamentet for hvordan du ser deg selv og andre. Og vanskelig å overkomme angsten, for selvbildet ditt mater den hele tiden. 
 

Det gir mening i at det ble bedre av at han dro deg med ut, samtidig fant du deg lenge i alt for mye annet fra ham, og det må ha vært en grunn til at du ikke følte du var for god til å bli nedprioritert i årevis. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prikkhild skrev (På 19.1.2022 den 12.51):

Følte du at du fikk jobbet med andre ting i tillegg til ptsd der? Som selvbildet ditt? Jeg tenker at hvis selvbildet ditt ikke er bra er det vanskelig å få nye venner og nye sunne, likeverdige forhold. Selvbildet er på en måte hele fundamentet for hvordan du ser deg selv og andre. Og vanskelig å overkomme angsten, for selvbildet ditt mater den hele tiden. 
 

Det gir mening i at det ble bedre av at han dro deg med ut, samtidig fant du deg lenge i alt for mye annet fra ham, og det må ha vært en grunn til at du ikke følte du var for god til å bli nedprioritert i årevis. 

Vi jobbet noe med det, men det var da jeg var så dårlig at jeg slet med å gå ut døra, fokuset var mer på traumebehandling. Nå er jeg langt forbi det og tror jeg skal klare å komme meg på beina igjen selv. Jeg har klart å sortere litt det siste døgnet, ryddet opp i hva jeg ønsker (bekreftelse) og hva jeg har behov for (være av betydning for meg selv), og det skal ikke inngås kompromiss der. Det lover jeg meg selv denne gangen. Hvis jeg møter noen igjen så skal jeg stille skyhøye krav til meg selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunga skrev (På 19.1.2022 den 7.05):

Jeg gikk i terapi i mange år for å få behandlet en komplek ptsd-diagnose, men var ferdig i 2019, og føler mye har blitt veldig mye bedre gjennom forholdt - rett og slett fordi han dro meg med ut og viste meg at verden ikke er farlig. Sånn sett var han en enorm hjelp. Hvis jeg ser at jeg begynner å skli ut igjen skal jeg absolutt få tak på hjelp. Jeg vil ikke tilbake til hvordan jeg var før jeg møtte ham. 

Gi deg selv litt kred i det også. Du klarte jo å møte han etter behandling. Jeg tror i grunn han har vært en drawback. Du har holdt deg til han i disse årene. Han og hans kollegaer. De virkelig nære har han jo ikke presentert deg for. Så selv om han fikk deg ut og det var bra så er det mulig du hadde klart det selv også i og med at du på den tiden faktisk bygde en relasjon til en mann. 

Kanskje du kan begynne å trene, eller starte med en hobby som gjør at du må være litt sosial. Spesielt mtp at du jobber alene. Jeg er helt sikker på at du kan skape deg gode relasjoner som vil gjøre langt mer nytte enn hva relasjonen din til han var. 

Anonymkode: b2789...f20

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vet ikke om noen i det hele tatt har noen tanker, men lurer litt på om jeg skal laste ned Tinder. For tidlig? Ikke interessert i å møte den store kjærligheten, men mer for å prate litt med folk og kanskje møte noen. Vet ikke om det er behovet for bekreftelse eller hva det er, men får skyldfølelse for å kjenne på følelsen av å ha lyst til å laste ned appen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunga skrev (2 timer siden):

Vet ikke om noen i det hele tatt har noen tanker, men lurer litt på om jeg skal laste ned Tinder. For tidlig? Ikke interessert i å møte den store kjærligheten, men mer for å prate litt med folk og kanskje møte noen. Vet ikke om det er behovet for bekreftelse eller hva det er, men får skyldfølelse for å kjenne på følelsen av å ha lyst til å laste ned appen. 

Om det er noe du kan tenke deg, så gjør det. Du trenger overhodet ikke ha noe skyldfølelse for det, mener jeg. Kanskje det er akkurat det du trenger nå. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Trolltunga said:

Vet ikke om noen i det hele tatt har noen tanker, men lurer litt på om jeg skal laste ned Tinder. For tidlig? Ikke interessert i å møte den store kjærligheten, men mer for å prate litt med folk og kanskje møte noen. Vet ikke om det er behovet for bekreftelse eller hva det er, men får skyldfølelse for å kjenne på følelsen av å ha lyst til å laste ned appen. 

Skyldfølelse pga. eksen, eller hvordan? 

Anonymkode: 89bdb...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Skyldfølelse pga. eksen, eller hvordan? 

Anonymkode: 89bdb...d7e

Njæ, han vet jo ikke det, men skyldfølelse for å gå videre så fort. At det kanskje forventes at jeg ikke skal prate med menn på en stund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (2 timer siden):

Om det er noe du kan tenke deg, så gjør det. Du trenger overhodet ikke ha noe skyldfølelse for det, mener jeg. Kanskje det er akkurat det du trenger nå. 

Ja, selv om interessen ikke er der, så bare for å utfordre meg selv litt og ikke lukke meg helt ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunga skrev (1 minutt siden):

Njæ, han vet jo ikke det, men skyldfølelse for å gå videre så fort. At det kanskje forventes at jeg ikke skal prate med menn på en stund. 

Den skyldfølelsen kan du kaste i søpla, gå ut med det og ikke ta det med inn igjen. 

Date og kos deg. Du har ingenting å ha skyldfølelse for. Det er helt greit å gå videre nå. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trolltunga skrev (2 minutter siden):

Njæ, han vet jo ikke det, men skyldfølelse for å gå videre så fort. At det kanskje forventes at jeg ikke skal prate med menn på en stund. 

Du er sjefen i ditt eget liv. Ikke la andres meninger og forventninger styre dine handlinger. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Det å ha en profil på en dating side er ikke det samme som å date. 

Utover det: hvorfor i all verden skulle noen bry seg med at du går videre så fort? Du overtenker. Kjør på med Tinderprofil og ikke se deg tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunga skrev (54 minutter siden):

Njæ, han vet jo ikke det, men skyldfølelse for å gå videre så fort. At det kanskje forventes at jeg ikke skal prate med menn på en stund. 

Nei, jeg tror ikke noen har sånne forventninger etter et brudd. Etter dødsfall er det nok noen som forventer at man skal vente litt før man går videre, men ikke etter et brudd. 

Har du lyst å date, så er det bare å hive seg utpå. Lykke til!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på! Må være fint for deg å finne noen å ha det litt moro med😊 Du trenger ikke gifte deg med den første du treffer liksom😉Rist av deg den dårlige samvittigheten. Du skylder ikke han noe, dere har avsluttet. På en ryddig måte også. 
 

Hvordan har de siste ukene vært? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...