AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #1 Del Skrevet 11. august 2021 Hvor lang tid tar det vanligvis fra søkemotoren stenger til rekrutteringspersonell begynner å ringe ut til aktuelle kandidater ? Begynner å lure på om telefonen ikke kommer 😕 Noen som jobber med rekruttering her som kan gi ett nåelunde svar? Vet at jeg har kompetansen og erfaringen men misstenker at det er veldig mange søkere Anonymkode: c2ea0...6ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #2 Del Skrevet 11. august 2021 I alt mellom 1 - 40 dager. Det offentlige bruker ofte lenge tid. Er det mange søkere så går det fort lang tid. Og så spørs det hvor mye ansettelsen haster eller ikke. Anonymkode: 18c52...5fe 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #3 Del Skrevet 11. august 2021 Og så spørs det hvor mye tid rekrutterere/ledere setter til dette (ledere har gjerne en jobb å gjøre utenom, og kan ikke legge ifra sine rutiner ifra seg. Ansettelsesprossen kommer på topp av det de allerede gjør). Anonymkode: 18c52...5fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #4 Del Skrevet 11. august 2021 Det er mange søkere men det er mange stillinger også. Usikker på hvor mange. Gått en uke nå. Burde altså belage meg på at det kan ta en mnd til? Anonymkode: c2ea0...6ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #5 Del Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er mange søkere men det er mange stillinger også. Usikker på hvor mange. Gått en uke nå. Burde altså belage meg på at det kan ta en mnd til? Anonymkode: c2ea0...6ac En uke er ingenting. Jeg mener absolutt ingenting. Det er 5 virkedager. Hva er 5 virkedager egentlig? Jo, ingenting. Du burde belage deg på at det tar tid. Jeg tenker at i en plass med flere stillinger og med mange søkere, så kan det gå 2-3 uker vanligvis. Hvis ansettelsesprosessen haster, og hvis det sitter folk å jobber med dette. Det er helt vanlig å skrive omfattende søkelister med alle søkere. Bare dette kan ta en ukes tid ettersom folkene som skriver disse trolig har fulltidsarbeid utenom. Det er også vanlig å holde "ansettelsesmøter" intern i ledelsen, for å drøfte kandidatene. Dette holdes ikke på dagen. Det planlegges f.eks "torsdag neste uke". Ergo, her ruller tiden og dagene fort ut i tid. Og 5 dager fra eller til er fortsatt ingenting, selv midt i prosessen. Ta det med ro. Det tror jeg du innerst inne vet. Anonymkode: 18c52...5fe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #6 Del Skrevet 11. august 2021 Min erfaring (som er forholdsvis begrenset) tilsier at det skjer ganske raskt. Her om dagen ble jeg ringt dagen etter at annonsen utløp. Anonymkode: 4e419...042 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #7 Del Skrevet 11. august 2021 Men for all del. Det kan som sagt ta alt ifra 1 til kanskje 40 dager. Det hender at det går mer. Det kan hende du får telefon i morgen! Jeg for min del ventet 6 måneder fra søknad til telefon om intervju en gang. Det kan skje det også. Og da hadde jeg faktisk glemt at jeg hadde søkt, og måtte seriøst lete etter søknadne min for å se om jeg faktisk hadde søkt... Anonymkode: 18c52...5fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #8 Del Skrevet 11. august 2021 Oi det var lenge! Til en bruker over her, jeg tror dette er ett eget rekrutteringsteam som kun jobber med rekruttering. Det er for ett stort firma på verdensbasis så de har egne folk som jobber fullt med rekruttering slik jeg har skjønt det. Men det er også mange typer stillinger ute fra firmaet. I utgangspunktet tror jeg ikke det haster å fylle alle stillingene. Det er ifbm nye prosjekter, pensjoneringer etc. Anonymkode: c2ea0...6ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #9 Del Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Oi det var lenge! Til en bruker over her, jeg tror dette er ett eget rekrutteringsteam som kun jobber med rekruttering. Det er for ett stort firma på verdensbasis så de har egne folk som jobber fullt med rekruttering slik jeg har skjønt det. Men det er også mange typer stillinger ute fra firmaet. I utgangspunktet tror jeg ikke det haster å fylle alle stillingene. Det er ifbm nye prosjekter, pensjoneringer etc. Anonymkode: c2ea0...6ac Likevel, 5 virkedager er fortsatt ingenting. Det er ofte større ansettelsesprosesser med mange folk involvert i slike organisasjoner. En ansettelsesprosess er en papirmølle utav de sjeldne. Det høres uansett som om at du har søkt en plass som er mer profesjonell. Da antar jeg at sjansen er stor for at du faktisk får svar på søknaden din. Enten gjennom telefon eller mail "Takk for din søknad, men...". Imellomtiden må du ha tro på at du hører et positivt svar. Du kan jekke troen etter 4-5 uker, tenker jeg. Prøv å slapp av. Du kan få telefon imorgen! Anonymkode: 18c52...5fe 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #10 Del Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Likevel, 5 virkedager er fortsatt ingenting. Det er ofte større ansettelsesprosesser med mange folk involvert i slike organisasjoner. En ansettelsesprosess er en papirmølle utav de sjeldne. Det høres uansett som om at du har søkt en plass som er mer profesjonell. Da antar jeg at sjansen er stor for at du faktisk får svar på søknaden din. Enten gjennom telefon eller mail "Takk for din søknad, men...". Imellomtiden må du ha tro på at du hører et positivt svar. Du kan jekke troen etter 4-5 uker, tenker jeg. Prøv å slapp av. Du kan få telefon imorgen! Anonymkode: 18c52...5fe Tusen takk! Ja min største frykt er at jeg bare ikke skal høre noe mer Anonymkode: c2ea0...6ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #11 Del Skrevet 12. august 2021 en uke er ikke lenge så tidlig i august. kanskje de venter til noen i ansettelsesutvalget er tilbake fra jobb neste uke. Anonymkode: f601b...bb8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #12 Del Skrevet 13. august 2021 Argh det er så jævelig å gå å venteee 😭😭 jeg lurer sånn på hvor jeg ligger an i løypa. dette er virkelig drømmejobben og jeg greier ikke tenke på noe annet ! ett øyeblikk er jeg megapositiv og neste har jeg 0 trua og er livredd for å bli skuffa. Jeg har søkt mye på jobber før men har aldri hatt det så jævelig som nå!! 😅 Anonymkode: c2ea0...6ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #13 Del Skrevet 13. august 2021 For meg tok det 14 dager fra fristen gikk ut til jeg fikk innkalling til intervju 😊 På en annen jobb ble jeg ringt samme dag. Men da var fristen "snarest" Anonymkode: 25d24...b7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #14 Del Skrevet 13. august 2021 Jeg jobber i det offentlige, og hos oss kalles folk inn til intervju veldig raskt. De før beskjed fra alt fra neste dag til maks en uke etter. Men i andre deler av det offentlige kan det ta lang tid. En gang ble jeg kalt inn til et intervju 2 måneder etter søknadsfristen. Anonymkode: 2ba1e...b2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #15 Del Skrevet 25. august 2021 Jeg vet det ikke har gått unormalt lang tid, men jeg blir gaaal! Jeg har så vanvittig lyst på denne jobben. Jeg skal gi alt jeg har og gi hver eneste dag for resten av livet mitt hvis jeg får denne jobben 😭 Eneste jeg greier å tenke på. Det her er tortur! Og jeg vet de ikke har gått igjennom alle søknadene ennå en gang. Andre jeg kjenner som også har søkt har søknaden under status "Under review" det stod min på før. Nå står min som "on hold". Så jeg regner med de har sett på den. Jeg blir gal! Si noe som får meg ifra å mase på dem mail! Seriøst! Anonymkode: c2ea0...6ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #16 Del Skrevet 26. august 2021 Det varierer veldig. Jeg har opplevd å bli oppringt før søknadsfristen har gått ut, og jeg har opplevd å få tlf en mnd senere. Det vanligste har vel vært rundt 1-2 uker etter fristen. Anonymkode: 4eae0...774 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #17 Del Skrevet 26. august 2021 Faen så fælt det er å bare vente.. Jeg veksler mellom og ha stormende tro på at jeg kommer til å få denne jobben og på å ikke ha trua på meg selv i det hele tatt. Jeg prøver å si til meg selv at jeg ikke kommer til å få jobben uansett for å dempe forhåpningene samtidig som jeg prøver å forberede meg på ett eventuelt jobbintervju så godt jeg kan. Jeg vet at det er grundige intervjuer og bakgrunnssjekker samt fysiske tester før jeg evt får jobben så jeg kan ikke stille helt uforberedt heller. Men jeg bare VET at dette er jobben for meg. Anonymkode: c2ea0...6ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #18 Del Skrevet 26. august 2021 nå er det jo gått en stund, så tenker jo det er innenfor nå å ringe for å høre om prosessen, og om du er med videre eller ikke. Anonymkode: f601b...bb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #19 Del Skrevet 26. august 2021 Du får ringe og spørre. Anonymkode: 883ee...9f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #20 Del Skrevet 28. august 2021 Jeg har ikke noe telefonnr. Går heller ikke an å finne noe. Men jeg har en mail som jeg kan skrive til. Hvis jeg ikke hører noe til helga skal jeg maile Anonymkode: c2ea0...6ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå