Gå til innhold

Mappeinnlevering eller vanlig skriftlig hjemmeeksamen, hva er lettere? 🧐


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis du vil jobbe med eksame gjennom hele semesteret er mappe best. Hvis du jobber du best under press er hjemmeeksamen best. Jeg liker hjemmeeksamen! Studerer humanistiske fag.

Anonymkode: 3e88c...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du vil jobbe med eksame gjennom hele semesteret er mappe best. Hvis du jobber du best under press er hjemmeeksamen best. Jeg liker hjemmeeksamen! Studerer humanistiske fag.

Anonymkode: 3e88c...c6a

Man har jo ikke akkurat valg da...Det er læreren som bestemmer 😁

Anonymkode: 90f64...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-8-9 den 22.59):

Man har ikke det samme tidspresset på seg med mappe, så man kan gå tilbake og perfeksjonere arbeidet og bruke mye tid på det. På eksamen er det tidspress.

Anonymkode: 7110e...d1e

 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men med mappe må man jobbe HELE semesteret 😁

Anonymkode: 90f64...dda

Jepp! Jeg føler at jeg har bedre kontroll på mappeinnlevering enn på hjemmeeksamen. 

Anonymkode: e93d4...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takler ikke mappeeksamen fordi jeg har hele semesteret på å jobbe med den. Jeg blir helt utslitt psykisk av å perfeksjonere, perfeksjonere of perfeksjonere. Jeg føler at det aldri blir bra nok, og er et psykisk vrak de siste ukene før innlevering. Likevel vil jeg påstå at det er en smakssak. Jeg har flere medstudenter som syns mappe er mye bedre enn hjemmeeksamen.

Anonymkode: b7d56...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg takler ikke mappeeksamen fordi jeg har hele semesteret på å jobbe med den. Jeg blir helt utslitt psykisk av å perfeksjonere, perfeksjonere of perfeksjonere. Jeg føler at det aldri blir bra nok, og er et psykisk vrak de siste ukene før innlevering. Likevel vil jeg påstå at det er en smakssak. Jeg har flere medstudenter som syns mappe er mye bedre enn hjemmeeksamen.

Anonymkode: b7d56...6c2

Kanskje mappe er slitsomt hvis man MÅ ha A eller B? Det trenger jeg ikke. Blir fornøyd med D 😁

Anonymkode: 90f64...dda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kanskje mappe er slitsomt hvis man MÅ ha A eller B? Det trenger jeg ikke. Blir fornøyd med D 😁

Anonymkode: 90f64...dda

Jeg er fornøyd med C og takler en D, så må ikke ha A eller B. Det handler nok mer om at jeg leser meg i hjel på tekstene mine, og tenker at det er forventa at mappetekster skal være mye bedre enn hjemmeeksamentekster fordi en har så mye lengre tid på de.

Anonymkode: b7d56...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg er fornøyd med C og takler en D, så må ikke ha A eller B. Det handler nok mer om at jeg leser meg i hjel på tekstene mine, og tenker at det er forventa at mappetekster skal være mye bedre enn hjemmeeksamentekster fordi en har så mye lengre tid på de.

Anonymkode: b7d56...6c2

Er det vanskelig å få C eller D for mappe, tror du? 

Anonymkode: 90f64...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men med mappe må man jobbe HELE semesteret 😁

Anonymkode: 90f64...dda

Ja, og det er jo en god ting, synes jeg da :)

Anonymkode: 27abc...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Er det vanskelig å få C eller D for mappe, tror du? 

Anonymkode: 90f64...dda

Kommer jo an på hva slags mappeeksamen da, slik som flere nevner. Jeg har fått ca samme karakter på mappeeksamener som jeg har fått på andre type eksamener.

Anonymkode: b7d56...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja, og det er jo en god ting, synes jeg da :)

Anonymkode: 27abc...c7c

Enig! Med mappeinnlevering blir man tvunget til å jobbe med faget hele semester. På hjemmeeksamen så er det sikkert noen som gjør skippertaket eller begynner å lese f.eks. 2 uker før hjemmeeksamen, med mindre man er flink til å lese hele semester da. 

Anonymkode: e93d4...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...