AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #1 Del Skrevet 9. august 2021 Er det ikke som for alle andre? Man må innta kalorier etter forbruk, uavhengig av forutsetning? Anonymkode: 372fa...509 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #2 Del Skrevet 9. august 2021 Jeg har PCOS, og jeg har aldri vært overvektig. PCOS har med hormoner å gjøre (og mange er overvektige ja), og derfor kan det være vanskeligere å gå ned i vekt enn for de som ikke har PCOS. Har ikke lest mye om det selv, siden jeg ikke har vært overvektig. Men jeg nærmet meg 25 i BMI og bestemte meg for å ta tak før det ble et større problem, og det tok lang tid å ta av seg de 6-7 kiloene jeg ønsket for å ha en BMI på 22 igjen. Brukte over et halvt år. Det gikk, men jeg måtte lavere ned i kalorier enn mange andre. Anonymkode: a568c...49e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #3 Del Skrevet 9. august 2021 Har ei venninne med PCOS. Hun er overvektig ja, men hun har likevel klart å gå ned 20 kilo ved hjelp av å endre kostholdet. Det er ikke umulig i det heletatt. Anonymkode: 196cf...4ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #4 Del Skrevet 9. august 2021 Har en venninne med PCOS, hun er ikke overvektig Helt normal str, ikke kjempetynn. Anonymkode: 2359b...452 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #5 Del Skrevet 9. august 2021 Alt er mulig, men det er lettere å legge på seg og vanskeligere å gå ned i vekt. Jeg er normalvektig, men ikke tynn. Burde gått ned noen kg, men det får jeg prøve å ta tak i etter svangerskapet! Anonymkode: 50bc2...471 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Bailey Skrevet 13. august 2021 #6 Del Skrevet 13. august 2021 (endret) Har ei venninne med PCOS som var overvektig før. I følge henne var det utrolig vanskelig, og risikoen for å legge på seg etter vektnedgang er større, men det var absolutt ikke umulig. Endret 13. august 2021 av Miranda Bailey Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #7 Del Skrevet 14. august 2021 Jeg vet ikke om du kjenner koblinga mellom insulinresistens og pcos? De fleste leger gir pcos'ere kun beskjed om det vanlige norske kostholdet og kalorier inn-kalorier ut. Gynekologen min, som er litt mer oppdatert på forskning enn fastlegen, anbefalte moderat lavkarbo kosthold. De fleste overvektige pcos'ere har problemer med å regulere blodsukkeret (selv om man kan være innenfor på referanseområdet), så tenk over et blodsukkerstabilt kosthold. Jeg la selv om fra et kosthold som jeg selv tenkte var sunt, men som hadde altfor mye karbo i forhold til protein og fett. Jeg kutta juice, brød, det meste av matvarer med hvitt mel, sukker, og andre ting som gir blodsukker spikes. I nytt kosthold spiste jeg like mange eller flere kalorier, men de raske karbohydratene ble bytta ut med mer sunt fett og protein. I løpet av noen måneder hadde jeg gått ned 7-8 kg (var normalvektig fra før, med bmi på ca 23.) Min nåværende bmi på 21 har jeg klart å holde i flere år, og jeg går aldri sulten eller føler jeg er på slankern. Jeg bare er bevisst på mat som gir jevnt blodsukker så sett deg inn i et lavglykemisk kosthold og hvordan det kan hjelpe pcos'ere jeg har lært veldig mye av å følge the pcos nutritionist. Anonymkode: 5127c...264 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #8 Del Skrevet 14. august 2021 Som sagt over her, lavkarbo er det beste for å gå ned. Min lege visste heldigvis dette da jeg fikk PCOS-diagnosen for 14 år siden. Jeg har gått på Metformin for å regulere insulinet. Har noen ganger prøvd å slanke meg på den klassiske måten, telt kalorier. Selv med et godt underskudd og sukkerfri kost har jeg ikke gått ned ett eneste gram. Kutter jeg ut raske karbohydrater raser jeg ned. Anonymkode: 51fbd...c2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #9 Del Skrevet 14. august 2021 ... og så er styrketrening spesielt bra for oss PCOSere! Anonymkode: 51fbd...c2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #10 Del Skrevet 14. august 2021 Ingrid Landmark Tandrevold har det, og er på ingen måte tjukk. Alt er mulig! Anonymkode: d30b1...004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #11 Del Skrevet 14. august 2021 Gikk ned 60kg med gode gamle standard kalori ut og kalori inn. Har en grense på 80kg. Går jeg over det så får jeg PCOS symptomer, under det så er jeg symptomfri Anonymkode: afd7e...d73 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå