AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #1 Del Skrevet 7. august 2021 Har dieselbil i dag og tenker å bli med på det grønne skiftet mtp. at det vil komme avgifter de kommende årene... Skal jeg da gå for hybrid eller el-bil? Hva er mest gunstig langsiktig? Hybrider mister ikke like mye verdi som el-bil, men så er jo spørsmålet - hvor lenge kan vi kjøre hybrid før elbil dominerer? Vil helst kunne bruke bilen i 10 år fremover. Anonymkode: 73293...e18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #2 Del Skrevet 8. august 2021 18 hours ago, AnonymBruker said: Hybrider mister ikke like mye verdi som el-bil, Nja flere el biler har jo nesten vært dyrere brukte enn nye Anonymkode: 262be...757 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #3 Del Skrevet 8. august 2021 Kan du lade hjemme? Da er det helt klart elbil. Hyundai Ioniq 5 er det beste valget akkurat nå, eller en hvilken som helst Tesla. Anonymkode: 045ea...a32 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #4 Del Skrevet 9. august 2021 I dag har elbiler så lang rekkevidde at fordelen med hybrid begynner å avta. Jeg har en 6 år gammel elbil. Er ganske trygg på at den kommer til å gå i mange år til. Anonymkode: 6f076...021 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #5 Del Skrevet 9. august 2021 13 hours ago, AnonymBruker said: Nja flere el biler har jo nesten vært dyrere brukte enn nye Anonymkode: 262be...757 Bare hvis det er lang bestillingskø. Da har noen betalt for å slippe å vente. Men har inntrykk av at det er slutt på dette nå. Anonymkode: dec85...506 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #6 Del Skrevet 9. august 2021 On 8/7/2021 at 11:06 PM, AnonymBruker said: Har dieselbil i dag og tenker å bli med på det grønne skiftet mtp. at det vil komme avgifter de kommende årene... Skal jeg da gå for hybrid eller el-bil? Hva er mest gunstig langsiktig? Hybrider mister ikke like mye verdi som el-bil, men så er jo spørsmålet - hvor lenge kan vi kjøre hybrid før elbil dominerer? Vil helst kunne bruke bilen i 10 år fremover. Anonymkode: 73293...e18 Velg i det minste ladbar hybrid om du velger hybrid og sørg for å bo et sted du kan lade. Vanlig hybrid sparer du lite på mtp bensin. Anonymkode: dec85...506 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #7 Del Skrevet 9. august 2021 Ser ut som optimistene fikk rett med levetid på batteriet. Rundt 80-85% restkapasitet etter 8 år. Noen batterier vil vare lenger enn bilen ellers. Ved å lade hjemme sakte mer enn hurtiglading holder batteriene seg også lengre. Anonymkode: dec85...506 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #8 Del Skrevet 9. august 2021 Problemet med elbiler er at de er så jævlig stygge. Anonymkode: a0afe...061 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 9. august 2021 #9 Del Skrevet 9. august 2021 (endret) 3 hours ago, AnonymBruker said: Problemet med elbiler er at de er så jævlig stygge. Anonymkode: a0afe...061 Du kan da ikke si at Polestar2, Ionic5, Etron, Mach-e og de nyere elbilene er spesielt stygge. Tilogmed nyeste generasjon Leaf har blitt helt ok estetisk sett... Bensinbiler ser forresten meget stygge ut... Endret 9. august 2021 av newman01 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #10 Del Skrevet 9. august 2021 Hvorfor blir alle disse diskusjonene stadig så tullete? Anonymkode: 045ea...a32 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #11 Del Skrevet 10. august 2021 Hybrider er en ventestasjon for bilprodusenter som vegrer seg for å lage ordentlige elbiler. Nå som elbilene har mange hundre kilometer rekkevidde, så ville jeg ikke i min villeste fantasi kjøpt en hybridbil. Den eneste grunnen til å kjøpe noe annet enn elbil i 2021, er dersom man må han en biltype som ikke finnes som elbil enda, eller ikke har lademuligheter hjemme eller i umiddelbar nærhet. Alle andre grunner er tøysete, grunnløse og eksisterer kun fordi man er redd for det nye og ukjente. Anonymkode: 1f766...b1f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AliceNextDoor Skrevet 10. august 2021 #12 Del Skrevet 10. august 2021 Hybridbil er det jeg kommer til å gå for neste gang fordi her jeg bor går det rett og slett ikke med elbil. Jeg er heller ikke spesielt imponert over driftsikkerheten på den jeg selv nettopp har solgt, den har på under et år vært litt for mye i behov av hjelp tilbake til forhandler for reklamasjonsfeil. Jeg valgte å selge den under 1 år gammel, og på grunn av andre hensyn valgte jeg også å gå for en vesentlig billigere bil. Da var det eneste alternativet forbrenningsmotor, og det er helt greit. En hybridbil vil være veldig greit, jeg ble selv veldig interessert i Volvos modeller da en kollega fortalte om det lave forbruket og mye kjøring på eldrift, samt regenerering. Mitt ønske var egentlig en 1 år gammel brukt V60, den var stor og perfekt for mitt bruk (langturer) samt har en veldig grei verdi når den skal byttes ut. Prismessig er en slik bil egentlig helt grei, men jeg hadde nok ikke kunnet ta meg råd til en helt ny selv. Men akkurat nå har jeg det helt greit med en 10 år gammel stasjonsvogn, den er forutsigbar og rimelig å eie. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafin Skrevet 10. august 2021 #13 Del Skrevet 10. august 2021 AnonymBruker skrev (På 9.8.2021 den 6.47): I dag har elbiler så lang rekkevidde at fordelen med hybrid begynner å avta. Jeg har en 6 år gammel elbil. Er ganske trygg på at den kommer til å gå i mange år til. Anonymkode: 6f076...021 Tommel opp for elbiler, tommel ned for ladekø på langtur med elbil. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #14 Del Skrevet 10. august 2021 Elbil helt klart, så lenge du kan lade hjemme fordelen med Tesla er hurtiglader, sjeldent kø når man er på tur. Vanskelig å si hvordan det blir i fremtiden, men nå er det veldig kjekt. Anonymkode: 7f111...bde 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 10. august 2021 #15 Del Skrevet 10. august 2021 Serafin skrev (9 minutter siden): Tommel opp for elbiler, tommel ned for ladekø på langtur med elbil. Man kjøper ikke bil ut fra de få gangene året en er på langtur. Og kan man lade hjemme, sparer man tid på det i det daglige. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #16 Del Skrevet 10. august 2021 6 hours ago, Serafin said: Tommel opp for elbiler, tommel ned for ladekø på langtur med elbil. Ikke ladekø med Tesla😉 Anonymkode: 262be...757 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafin Skrevet 10. august 2021 #17 Del Skrevet 10. august 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Ikke ladekø med Tesla😉 Anonymkode: 262be...757 Vi får se hvor lenge kommer til å vare, da. https://www.tv2.no/a/14127757/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelheart2 Skrevet 11. august 2021 #18 Del Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ikke ladekø med Tesla😉 Anonymkode: 262be...757 Kommer vel helt an på hvor du er. I min kommune finnes det nesten 30 Tesla-ladestasjoner. Allikevel så vi ofte i vinter at det var kø inn til disse laderne. Har for øvrig hatt el-bil (ikke Tesla) i snart 4 år og har opplevd ladekø en gang. Det var helt og holdent min egen feil, da jeg kjørte ett hakk for langt uten å sjekke at alle laderne dit jeg kom var i drift. Som regel følger jeg regelen "lad når du kan, ikke når du må", da slipper man å stå i kø med tomt batteri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #19 Del Skrevet 11. august 2021 Hybrid er bare tøys, helt utrolig at produsentene får lavere avgifter for det makkverket. Kjøp heller en skikkelig elbil. Anonymkode: db54c...02a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #20 Del Skrevet 11. august 2021 Serafin skrev (21 timer siden): Vi får se hvor lenge kommer til å vare, da. https://www.tv2.no/a/14127757/ Apropos det. Det blir bare for enkelte biler. Men 3 år etter at tesla stanset å tilby gratis superlading, poppet det og 30 ladeplasser bare i Norge. Så det at andre biler kan bruke ladestasjonene (som står med masse ledig kapasitet 90% av tiden), betyr økte inntekter som går rett inn i ladestasjonene igjen. Tipper at man i løpet av 3 år igjen, vil se at tesla nærmest dobler antall stasjoner i Norge. Anonymkode: f8a56...dd8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå