Gå til innhold

Ikke råd til å følge gavelisten.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 8/7/2021 at 1:55 PM, AnonymBruker said:

Ts her!

På vei i bryllup, men dere må bare få høre hva som skjedde! Jeg må være verdens heldigste.

Dro for å se på sengesettene, og begynte å snakke med en av de ansatte. Spør henne om råd rundt dette med summen og gaver av ønskelisten. Så snakker vi litt om porselensmerket de ønsker seg, og da sier hun at en lokal designbutikk hadde salg på det merket i forrige uke, og at jeg burde sjekke hva de har.

Løper ned, for det er bare 30 min til denne lille butikken stenger. Ender med å få kjøpt det de ønsker seg til 1100,- til halv pris!!!!! Altså, hvor flaks går det an å ha!

Men folkens, tusen takk for alle meldingene deres! Jeg skal aldri være flau over en 500-lapp igjen. Takk for all støtten, jeg var nesten der at jeg ikke ønsket å gå, selv etter å ha brukt 4000,- på å reise hit. Dere gjorde alt så mye lettere for meg.♥️

 

Anonymkode: 30388...14a

Så fint at det løste seg!

Men vil også bare føye til, for andre som leser dette, at folk bør gi etter evne og overhodet ikke skamme seg over det. Når det i tillegg koster for reise og opphold, da burde i hvert fall oppegående brudepar forstå at det kan svi litt økonomisk å delta for mange. Mennesker som mener at man må gi noe som helst og over en viss verdi og blir sure for å få en gave (selv om det kanskje ikke var akkurat det de ba om)... Kanskje like greit å fase dem ut av livet, og da må det jo være greit å starte med å "skuffe" med feil gave til bryllupet. 

Anonymkode: c5727...913

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En ønskeliste er jo ikke krav. Man kan ikke forvente å få akkurat det man har skrevet opp. Det er mer forslag dersom man ikke har ideer, tenker jeg. 

Ellers er selvsagt 500 kr mer enn nok på en gave! 

Anonymkode: 420e1...741

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi etter lommeboka og evne. Er jo dumt å bruke flere tusen på gave også sitte uten mat i slutten av mnd. 
 

Hadde vært glad bare av at noen tar seg råd til å bli med å feire dagen med oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500 er helt OK å gi når du er enslig!

Vi fikk 1000 kr fra de fleste parene da vi giftet oss, og 500 fra de enslige.

 

Anonymkode: ff68f...8cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at det ordnet seg TS. En ting som kanskje kan være til nytte for deg eller andre som leser denne tråden senere:

Mange par oppretter gavelister hos Tilbords, Kitchn eller liknende. Da står det f.eks. «10stk Rosendahl tallerken 19cm». Det betyr ikke at én gjest må kjøpe alle tallerknene, men at de ikke ønsker seg fler enn 10. Går man dit gavelisten er opprettet, kjøper to tallerkner, og registrerer dette på rett gaveliste i kassa, så kan noen andre bidra med flere tallerkner slik at de ender med komplett sett med 10. Slik kan man velge ut noen deler fra et servise, som matcher budsjettet man har satt. Og paret slipper å måtte bytte masse ting de har fått dobbelt av.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.8.2021 den 16.31):

Det er valgfritt for gjester å følge gavelista, da. Men det kan være fin hjelp for de som ikke vet hva de skal gi. Og kan føre til at brudeparet ikke får mange av samme tingen.

Anonymkode: 9fb19...421

Helt sant. Samtidig er det fornuftig å sette opp ønsker i ulike prisklasser på en slik liste. Hvis det billigste ønsket på lista koster 2000 så har de bommet litt. 

Anonymkode: ed08f...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville gitt penger. Hater å få sengesett og lignende, for som regel er det ikke i den stilen jeg liker... Derimot skjønner jeg følelsen av dyr gaveliste, opplevd det selv når jeg hadde dårlig råd. Jeg og mannen ga derfor en gave etter vår lommebok, MED byttemulighet. Alltid ment det er usympatisk å lage en gaveliste basert kun på dyre ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg er glad at det ordnet seg for deg TS. Jeg synes 500 kr er en generøs gave for en enslig som i tillegg må bekoste reisen. Jeg har ALDRI gitt mer, og kommer heller aldri til å la meg presse til det.

Så ser jeg at det er mange her som spyr ut av seg negativitet rundt ønskelister. Vel dere, da skal jeg fortelle dere hva de er til: det er for å unngå å få ørten hundre og fjarti greier som man ikke har bruk for. Jeg f.eks. har ikke bruk for sengesett til enkeltseng. jeg er i tillegg helt sær når det gjelder håndklær og sengetøy, med mindre du spør meg vil du bomme i farge og mønster. Da jeg ble gift hadde vi ikke ønskeliste og endte opp med alt for mange glass f.eks. 

Men det er frekt å ha kun dyre ønsker på listen. Som en nevner betyr ikke ti middagstallerkener fra Rosendahl at en gjest skal kjøpe ti. Hardangerbestikk betyr at man kan kjøpe en gaffel. Jeg synes likevel brudeparet bør tenke grundig gjennom hva de legger på listen slik at de som ikke har så god råd også finner noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...