Gå til innhold

Ikke råd til å følge gavelisten.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ville nok heller gitt 500 kroner i gave, eller et gavekort på samme beløp. Sengesett er gaver som ofte blir byttet ut :) 

Har ikke noe utsette på beløpet, 5-600 kroner på en gave er helt innafor. 

Anonymkode: 2f142...48d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det blir stusselig med et sengetøysett til en enkeltseng når de er to. Burde kjøpt to stk da. Finnes mange sengetøysett du får kjøpt 2 for 500 i stedet for 1.

Anonymkode: 45fb7...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det blir stusselig med et sengetøysett til en enkeltseng når de er to. Burde kjøpt to stk da. Finnes mange sengetøysett du får kjøpt 2 for 500 i stedet for 1.

Anonymkode: 45fb7...231

Hun tenkte å kjøpe 2 stk.

Ts skrev: "Jeg har nå funnet et kjempeflott sengesett på sommerdag, som hadde blitt 1700,- for 2 ved fullpris, men jeg får de for 599,-"

Anonymkode: 37c1a...724

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kr 500,- i 2021 er altfor lite (ok for 30 år siden). Ferdig snakket.

Anonymkode: d9caf...b66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skal i bryllup til min fetter denne helgen, og jeg har allerede brukt opp budsjettet på å reise hit. Jeg har kun 5-600,- til en gave.

Brudeparet ønsker seg helst penger, men har lagt ut en ønskeliste. Det billigste på ønskelisten er 1100,-, så det har jeg ikke råd til. Jeg ønsker virkelig ikke å gi penger - synes det er kjempeflaut å skulle legge en 500-lapp i en konvolutt, og det er det.

Jeg har nå funnet et kjempeflott sengesett på sommerdag, som hadde blitt 1700,- for 2 ved fullpris, men jeg får de for 599,-.

Er dette greit? De har jo ikke ønsket seg det, men det er en nyttig gave, og jeg slipper å gi en trist 500-lapp.

Anonymkode: 30388...14a

Jeg var i bryllup til min søster nylig, og da jeg har en så nær relasjon til henne tok jeg en titt i lista med oversikten over hva de hadde fått i gaver fra hvem etter at festen av overstått. Det var minst to stk/to par som ga gavekort på 600 kr. Ett av disse har dobbelt så mange barn som snittet, og brukte nok også en del av sitt budsjett på reise og overnatting. Er brudeparet jordnære så skjønner de at det meste burde være ok. :) Føler du deg mest komfortabel med å gi gavekort på 500 kr også så hadde det vært helt ok, om man kjente til din situasjon. :) Jeg har gitt mindre enn deg (i en konfirmasjon, riktignok), da jeg var student. Tror det er mye viktigere for de fleste at man tropper opp og feirer dagen sammen med dem.

Anonymkode: 0ecc3...7d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kr 500,- i 2021 er altfor lite (ok for 30 år siden). Ferdig snakket.

Anonymkode: d9caf...b66

Man gir etter evne. Ferdig snakket.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns gaven er fin selv om den ikke står på ønskelisten til brudeparet, men som mange påpeker er det litt utfordrende når du ikke 100% vet størrelsen på dynene til brudeparet. Jeg er ikke så høy selv, men har 220 dyne likevel ;) 

Jeg gifter meg selv i år og hadde blitt glad for en gave på 500 kr, jeg syns ikke du skal tenke at det er for dårlig. Jeg tenker også at det er naturlig at tilreisende gjester ikke bruker like mye penger på gaver som gjester som bor ved stedet der bryllupet arrangeres, men det kommer selvsagt an på relasjonen mellom brudeparet og gjesten(e).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får du kjøpt sengesett til 1700kr for 600kr?🤗 Kan du linke? Er interessert selv 😅

Synes det var en kjempefin gave jeg. Strikker du? Eller kjenner noen som strikker? Da kunne jo kjærlighetsvotten vært en ide? Sammen med ei flaske vin? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det høres ut som en fin gave😊 Jeg ga et knivsett til søsteren min som fattig student. Det sto ikke på ønskelista, men blir brukt likevel. 

Anonymkode: bf82b...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke spleise på en gave med noen andre?

Anonymkode: 998e2...c97

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet høres dette ut som en flott gave som jeg hadde blitt kjempeglad for. Vel og merke dersom det var i "riktig" farge og kvalitet, og jeg er dessverre superkresen på sengetøy. Det kan hende du treffer blink, men det er også en mulighet for at det blir helbom. Jeg synes det er greiere å gi penger, og da gir du det du har råd til. Du risikerer selvsagt at brudeparet rynker på nesen av beløpet, særlig siden de har såpass korte sosiale antenner at de kun har dyre ting på gavelista, men det skal du ikke bry deg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns både penger og sengesettene du tenker på er gode gaver. ‘Alle’ har vel behov for standard enkeltdyne-sett til gjester, hytteturer og lignende? Om det ikke faller i smak får de gi det videre, evt til Fretex. Gavelista trenger du ikke å bry deg om. Det er en bestillingsliste, og de beste gavene er ofte de som blir kjøpt utenom (snakker av erfaring). 
 

 

Anonymkode: bceb6...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Kr 500,- i 2021 er altfor lite (ok for 30 år siden). Ferdig snakket.

Anonymkode: d9caf...b66

Så fint at du er ferdig med å snakke, din mening hjelper ingen her.

500 kr er mer enn nok, ts! Har du sjekket om noe annet på ønskelista er på tilbud? Hvis de har ønsket seg det er det ikke like krise at det ikke er med byttelapp.

Anonymkode: a2636...5b3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg skal i bryllup til min fetter denne helgen, og jeg har allerede brukt opp budsjettet på å reise hit. Jeg har kun 5-600,- til en gave.

Brudeparet ønsker seg helst penger, men har lagt ut en ønskeliste. Det billigste på ønskelisten er 1100,-, så det har jeg ikke råd til. Jeg ønsker virkelig ikke å gi penger - synes det er kjempeflaut å skulle legge en 500-lapp i en konvolutt, og det er det.

Jeg har nå funnet et kjempeflott sengesett på sommerdag, som hadde blitt 1700,- for 2 ved fullpris, men jeg får de for 599,-.

Er dette greit? De har jo ikke ønsket seg det, men det er en nyttig gave, og jeg slipper å gi en trist 500-lapp.

Anonymkode: 30388...14a

jeg hadde elsket det :) selvom det ikke sto på ønskelisten

Anonymkode: 2b8fc...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan absolutt gi 500,- hvis du er usikker ang sengetøyet! 
Vi fikk f.eks 500,- fra fetteren og konen til mannen min når vi giftet oss. Tenkte ikke noe over det og vi var super fornøyd uansett hva vi fikk. 
Du har reisevei som koster også,  så 500,- er mer enn nok! 

Anonymkode: a9aec...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ts her!

På vei i bryllup, men dere må bare få høre hva som skjedde! Jeg må være verdens heldigste.

Dro for å se på sengesettene, og begynte å snakke med en av de ansatte. Spør henne om råd rundt dette med summen og gaver av ønskelisten. Så snakker vi litt om porselensmerket de ønsker seg, og da sier hun at en lokal designbutikk hadde salg på det merket i forrige uke, og at jeg burde sjekke hva de har.

Løper ned, for det er bare 30 min til denne lille butikken stenger. Ender med å få kjøpt det de ønsker seg til 1100,- til halv pris!!!!! Altså, hvor flaks går det an å ha!

Men folkens, tusen takk for alle meldingene deres! Jeg skal aldri være flau over en 500-lapp igjen. Takk for all støtten, jeg var nesten der at jeg ikke ønsket å gå, selv etter å ha brukt 4000,- på å reise hit. Dere gjorde alt så mye lettere for meg.♥️

 

Anonymkode: 30388...14a

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ts her!

På vei i bryllup, men dere må bare få høre hva som skjedde! Jeg må være verdens heldigste.

Dro for å se på sengesettene, og begynte å snakke med en av de ansatte. Spør henne om råd rundt dette med summen og gaver av ønskelisten. Så snakker vi litt om porselensmerket de ønsker seg, og da sier hun at en lokal designbutikk hadde salg på det merket i forrige uke, og at jeg burde sjekke hva de har.

Løper ned, for det er bare 30 min til denne lille butikken stenger. Ender med å få kjøpt det de ønsker seg til 1100,- til halv pris!!!!! Altså, hvor flaks går det an å ha!

Men folkens, tusen takk for alle meldingene deres! Jeg skal aldri være flau over en 500-lapp igjen. Takk for all støtten, jeg var nesten der at jeg ikke ønsket å gå, selv etter å ha brukt 4000,- på å reise hit. Dere gjorde alt så mye lettere for meg.♥️

 

Anonymkode: 30388...14a

så bra ❤️

Anonymkode: 2b8fc...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi giftet oss akkurat, og ville absolutt ikke reagert på en gave på 500kr. Ville dog ikke hatt sengesett, utenat det er noe dårlig gave. Om folk reagerer på en gave av en slik størrelse, så er det dem det er noe galt med. Vi fikk alt fra en mummikopp til pengegave på 10000. 

Anonymkode: 3362d...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min mann giftet oss etter 7 år som samboere. Gjennom 7 år som samboere hadde vi opparbeidet oss «alt» vi trengte og mere til, og vi ville absolutt ikke opprette noen ønskeliste noe sted og ende opp med masse glass, nips og stekepanner vi egentlig ikke trengte. Noen klarte ikke dy seg, så vi fikk blant annet e kakefat som dessverre står ubrukt og ei scrapbok som giveren mente jeg skulle ha bryllupsbilder i (som tobarnsmor i full jobb, og med strikking som hobby, har den scrapboka blitt liggende). 
 

Vi fikk derimot mye gavekort, vin, dyr sjokolade og noen pengegaver, og dette kom godt med. 
 

Mitt råd er derfor; ikke kjøp noe bare for å kjøpe, med mindre du vet at brudeparet har bruk for det. Da er pengegave bedre - mener jeg! 
 

 

Anonymkode: 029ac...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...