AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #1 Del Skrevet 6. august 2021 Hei! Jeg vet dette er forferdelig individuelt, men jeg vil likevel spørre om erfaringer fra dere som har vært/er kronisk hverdagssnacksere: Jeg spiser godteri/noe godt HVER dag. Spiser sunt hele dagen frem til ungene er lagt - da blir det ofte godteri, potetgull, kake etc. Blir alltid en is eller sjokolade på butikken. Er blitt en stygg uvane som jeg nå vil kvitte meg med, og gjerne gå ned noen kilo i tillegg - hvor mye har DU erfart at denne småspisingen utgjør for deg? Enten vekt, følelse, energi, oppblåsthet etc. Trenger motivasjon ☺️ Anonymkode: c5fe9...7f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #2 Del Skrevet 6. august 2021 Kjenner meg sånn igjen! Jeg holdt på slik i mange år. Helt til jeg skaffet meg Lifesum appen å registrerte alt jeg spiste og drakk. Spilte jo liten rolle om jeg spiste og drakk for 1400 kcal om dagen, hvis kveldskosen kom på 800+ kalorier. Da jeg sluttet med det og hadde fokus på sunnere, lettere mat, kom energien også. Jeg forsto at jeg ikke burde spise mye mel og tilsatt sukker i dagligkosten. Og det gjorde underverker. Deilig å kjenne kroppen krympe inn, ikke våkne med oppblåstmage fra kveldens matinntak, deilig å være opplagt for en ny dag på alle måter! Anonymkode: da224...d22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 6. august 2021 #3 Del Skrevet 6. august 2021 Jeg har vet akkurat som deg frem til ganske nylig. Det ble spesielt ille etter sist graviditet der jeg kunne spise hva jeg ville uten å gå opp (gikk opp 4 kg totalt). Fikk en helt ekstremt høy toleranse for hva jeg regnet som «innenfor» når det gjaldt kos. Jeg tror det at jeg har sluttet med hverdagssnacks og begrenset snop i helgene er hovedgrunnen til at jeg har gått ned nesten 7 kg i juli. Jeg kunne lett spise 500 g smågodt både fredag og lørdag. 500 g smågodt uten sjokolade utgjør 1850 kcal. Har man sjokolade i er det enda mer. 200 g melkesjokolade er ca 1000 kcal. Kunne gjerne spise en plate + noe mer som lørdagsgodt. Nå spiser jeg 1300-1600 på en hel dag og tar jeg en liten skål smågodt på lørdagen (10-15 biter). Det regnestykket ga meg ganske vondt i magen… Og når det gjelder is; man kan spise 3 sommeris for de samme kaloriene som en Daim balltop 😳 Så jeg har skiftet til saftis og takker nei minst annnenhver gang ungene tar en is. Jeg har begynt å trene litt også, men føler meg lettere i kroppen enn på lenge. Koser meg kvelden med en skål frukt med yoghurt naturell eller vaniljekesam og synes det er veldig deilig å ha brutt en vond sirkel for meg selv. Dette klarer du! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #4 Del Skrevet 6. august 2021 Tusen takk, begge to! Jeg kan også glatt spise 800 kcal på kveldstid, ofte mer (200 gram sjokolade, null stress). Jeg vil anta at hverdagssnacksen min ligger på mellom 400-1500 kcal per dag. Jeg har prøvd kaloritelling, men jeg merker det ikke er sunt for meg da jeg begynner å konkurrere med tallene. Hadde jeg gått ned 7 kilo så hadde jeg nådd idealvekten, så jeg håper jo at det å kutte uvanen er det som gjør susen (er bare 1-2 kilo overvektig ifølge BMI). Trener 1-3 ganger i uka. Har klart å holde meg denne uken, men kjenner jeg er litt "susete" i hodet - abstinens? Er altså kun denne hverdagssnacksingen jeg vil til livs, da jeg vil ha en livsstilsendring jeg kan leve med resten av livet (jeg er dessverre ikke typen til å kunne kose meg med frukt og bær, jeg er en junk-junkie). Anonymkode: c5fe9...7f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå