AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #1 Del Skrevet 4. august 2021 Hei, jeg vurderer å starte med klatring. Har aldri klatret, men synes det virker som en fin sport. Tenker å starte med et nybegynnerkurs. Ser at både Klatreverket og Vulkan har klatrekurs. Er det noen som har erfaringer? Jeg vet ikke helt hvordan jeg vil reagere på høyde heller, håper at en starter forsiktig på nybegynnerkurs. Anonymkode: a125a...690 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #2 Del Skrevet 4. august 2021 Jeg tok et kurs som var både topptau og led. Det var ikke det kurset du referer til da, så vet ikke forskjellen, men ser ut som nybegynnerkursene kun har topptau. Vi klatret høyt med en gang men i eget tempo og bestemte selv. Det var lite fokus på klatring og mye fokus på sikkerhet, det var egentlig bare sikkerhet vi lærte på kurset jeg var på. Altså hvordan ta på utstyret, hvordan sikre en annen person, hva man gjør når man faller osv. For å lære å falle må man komme litt opp i veggen, men selv jeg som har høydeskrekk klarte det ganske greit, den veggen vi øvde i var ikke den høyeste på senteret og man kunne velge rute selv så jeg valgte den letteste For å lære led må man klatre litt høyt, fordi på led-prøven må man klatre et stykke opp for å vise at man klarer å falle feks. Anonymkode: 5a8d3...16e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JulieA Skrevet 5. august 2021 #3 Del Skrevet 5. august 2021 (endret) Godt å høre at andre med høydeskrekk har begynt å klatre😀 Endret 5. august 2021 av JulieA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #4 Del Skrevet 5. august 2021 Jeg har klatret en del i Oslo og begynte på Klatreverket med kurs. Det var veldig hyggelig og sosialt, alle var voksne og stort sett alene, så vi ble en gjeng som klatret sammen etter kurset også. Syns også klatresenteret på Skullerud er bra, der kan du sikre seg selv så du kan dra alene. Men ville begynt med et kurs først. Vulkan har mest ruter med led, så der ville jeg nok ikke begynt. Anonymkode: f50c3...0b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #5 Del Skrevet 5. august 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg har klatret en del i Oslo og begynte på Klatreverket med kurs. Det var veldig hyggelig og sosialt, alle var voksne og stort sett alene, så vi ble en gjeng som klatret sammen etter kurset også. Syns også klatresenteret på Skullerud er bra, der kan du sikre seg selv så du kan dra alene. Men ville begynt med et kurs først. Vulkan har mest ruter med led, så der ville jeg nok ikke begynt. Anonymkode: f50c3...0b5 Takk for svar. Høres ut som Klatreverket vil passe for meg😊 Anonymkode: a125a...690 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå