Gå til innhold

Endelig skal vi prøve med nr2! (",)


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hei *Perser*!

Det var en så koselig PM jeg fikk fra deg at jeg fant ut at jeg skulle oppsøke dagboken din! Nå føler jeg meg absolutt ikke utenfor, så takk for det !!

Jeg skjønner at det er mer enn røykesuget som sliter om dagen.. Vel, det positive med både kvalme og røykesug er at det plutselig en dag bare er borte!! Imens er det egentlig ikke annet å gjøre enn å liiiiide seg gjennom det…. og GLEDE seg til det slipper tak.. og fra DA av kan graviditeten bare nytes!! Hvordan går det med deg nå, forresten? Har du klart å smake på bollene? Hvis du fortsatt har bakedilla, men ikke får ned noe søtt, så kan du jo prøve urtebrød neste gang, eller piroger? Namnam!

Stor klem :D

PS, Når det gjelder din frustrasjon over Millas framferd, så er egentlig det eneste rådet jeg kan gi at du overser henne… Dere kommer sikkert aldri til å forstå hverandre allikevel? Det vil alltid være noen som bringer fram det verste i hverandre, og kanskje er du og Milla sånn for hverandre? Det er lov å bli sint, men ikke tenk for mye på det… Prøv isteden å tenke på alle de brukerne her inne som du er ”på nett” med! Bare se i din egen dagbok hvor mange koselige hilsener du har fått! Og siden du har skrevet over 1000 innlegg har du sikkert møtt på maaaange som du har kunnet diskutere med uten at det har sklidd ut.. En person klarer ikke ødelegge så lenge du ikke lar henne ødelegge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *Perser*

Hei Sia

Tusen takk for kjempe koselig hilsen i dagboka mi :)

Nå ble jeg nysgjerrig på urtebrød ditt, kan jeg få oppskriften?

Eller sier du masse sant, jeg skal overse henne totalt nå, gidder ikke å bruke 1sekund av tida mi på skrive noe til eller om henne!

Takk igjen for koselig hilsen i dagboka mi :)

Kjempe klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Husker ikke oppskriften, men fant denne på nettet, og det ser ut som om det er ganske likt som det jeg pleier å lage:

Urtebrød

1kg hvetemel

1 egg

100 gr smør

1 dl olivenolje

1/2 ts basilikum

1/2 ts oregano

1/2 ts timian

50 gr fersk gjær

vann

Fremgangsmåte:

Alt det tørre has i kjøkkenmaskin (hvis du har..). Bland ut gjær i lunkent vann og ha det i det tørre. Tilsett så mye vann at deigen er lett og jobbe med. Den skal ikke være fast, men seig... La det heve i 30-45 min. Fordel deigen i to former og klapp den på plass. Pensle med olje og strø maldonsalt på toppen. Etterhev i ca 30 min. Stekes nederst i ovnen på 200 gr.

Smaker kjempegodt til suppe/lasagne/gryterett o.l.

Noen putter oppi paprika, og det skal også være godt.

Ha en fin kveld - forhåpentligvis uten kvalme, for ille røykesug og helt fritt for nattlige krangler :-)

God bakst :-)

Klem, Miss Fishy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann *Perser*!

Nå har jeg gløtta gjennom dagboka di, og den er så utrolig koselig å lese i. Det skal bli kjempegøy å følge deg fram til den store dagen når det kommer ny baby. Ta godt vare på deg selv, og nyt graviditeten. (Selv håper vi på baby i magen neste jul....hihi).

Kos deg masse...

Mange klemmer fra Monja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Timian er en urt. Den finnes i tørket form (på samme måte som de andre urtene som skal brukes i brødet), og de har den i de fleste krydderhyller. Man bruker gjerne timian som krydder i pølser, ertesuppe, kjøttdeig, spaghetti- og pizzasauser, kryddereddik, svinesteik og så videre. Også passer det glimrende sammen med de andre urtene som skal oppi brødet!

Timian kan forresten også brukes som legemiddel, og hjelper mot bl.a. tette luftveier, bronkitt, oppblåst mage, og mange andre ting som jeg ikke huker i farten.. MEN! Gravide skal ikke bruke timian som legemiddel! Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg har lest det et sted. Det er imidlertid ikke farlig å benytte det som krydder, siden man da får i seg for små doser til at det har noen effekt utover smaken.

Håper det går bra med deg!

Klem fra Urte-Missen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Perser*

Tusen takk for koselig hilsen i dagboka mi :)

Jeg skulle bare si at joda jeg klarte ikke å slutte å røyke :evil: :cry:

Men jeg håper at jeg klarer å slutte når Roy reiser ut igjen, for han har også store problemer med å slutte! Han prøvde da han var i Nordsjøen, det gikk da, men så klarte han ikke det når han er hjemme! Tror at det er for mye at begge skal slutte samtidig! Så kanskje det hjelper hvis begge slutter men når vi er vekke i fra hverandre så slipper det å bli så vanskelig for begge........

ja ja da var det på igjen, og jeg har verdens dårligeste samvitighet!

Var og kjøpte julepresang til nesten alle ungene nå... nå mangler vi en familie på 9stk unger!!

Det er ikke lenge til vi skal reise til Oslo skal være der til etter jul, det blir godt, håper bare at når vi kommer tilbake at jeg er ferdig med den dumme røyken...... forstår ikke dette her jeg hvorfor er det så vanskelig denne gangen....... sist gang gikk det så greit...... uff :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg veldig til vi sees neste fredag.

Det blir gøy og hilse på alle sammen!!!!

Det er ikke lett og slutte og røyke.

Selv gikk jeg inn i den kampen for 2 år siden.

Har aldri hatt så ren leilighet noen gang.....skrubbet badekaret 22:30, vasket inni kjøkkenskapene på natta, ryddet klesskapet etter middagene....ja, det ble en del kreative løsninger husker jeg. Men takket være skikkelig stahet (klarte mannen min og slutte, skulle jammen ikke jeg være noe dårligere nei!), Fishermans Friend med salmiakk overlevde jeg.

Kanskje det kan hjelpe deg også?

Lad opp med Fisherman og Salmiakk,

let the quitting begin! :blunke:

God helg, og lykke til med julehandelen og røykekutt!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xeyes..... vi kan lage noen i sammen når vi kommer til hverandre vettu :)

JAAAAAAAAAA :D Gjerne!! Har sååå lyst på kake!

Lykketil videre med røykeslutt! Dette klarer du!!

KLEEEEM fra xeyes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

Takk for kjempe koselig hilsen i dagboka mi dere :P

Skulle bare si at jeg er 8+0 IDAG :P:P

Yes bare 4 uker til så er jeg 12! YAAAAAHHHOOOOOOOO :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

Heia

Ville bare si at vi har tenkt på navn!

Gutt : Emanuel :D

jente : Mariel eller Ariel :D

Så håper jeg at Märtha ikke stjeler navnene slik som hun stjal bryllups datoen vår! Da blir jeg sint asså! Så hvis du Märtha leser dette her, Pass deg ikke stjel navnene mine, det var da nok at du stjal datoen vår :evil:

Sånn nå tror jeg at jeg har klart å skremme henne :ler:

Synes faktisk navnene var fine pluss at det passer til Isabel :P Så får vi se hva som skjer etter hvert og om babyen passer til navnet i hele tatt :P

Kos og klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei *perser*!! :ler:

Trodde jeg hadde skrevet i dagboka di, men det hadde jeg visst ikke.. :oops: :oops:

Må bare si at det var fine navn dere har tenkt på, liker spesielt Mariel. :P Er kanskje fordi jeg vet om ei på 4 som heter det og hun er bare såååå skjønn! :ler::ler:

Du får ha ei riktig fin helg sammen med Isabel og mannen dersom han er hjemme!! :hoho:

(min kommer hjem om en uke..jippi..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Perser!

Ja, jeg må si at det var noen pene navn du har valgt. Spesielt jentenavn :) Selv blir det Even her! Skulle det mot all formodning bli en jente så har vi navn klart der også ;)

Ønsker deg masse lykke til videre!

Klem, Sessa 30+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Perser*

Takk for koselig hilsen i dagboka mi dere :)

Takk takk, håper at navne listen vår blir lang slik vi har noen å velge mellom, men probleme er at det er vanskelig å finne navn til mullat unge! enten blir det for spansk eller for skandinavisk! Jeg hadde ikke passet å hete feks. Anne Lise (selvom navnet er fint)!

Så vi må finne navn som passer til mulat babyer, og pluss at det er internasjonalt sånn at familien min der nede kan uttale navnet også ;)

Roy har drømt også nå om at vi får tvillinger! Første han sa idag når han stod opp, (han var helt kritt hvit i ansikte) Han sa: Jeg drømte at vi fikk tvillinger, jeg vil ikke ha tvillinger! (stakkas man :ler: ) Spurte hva han hadde drømt om, han sa at han vil helst bare glemme det så sa han ikke noe mer! Stakkas! må :ler: litt også da

Jeg har også drømt om tvillinger og jo mer jeg tenker på det jo mer deppa blir jeg, har ikke lyst at det skal bli sånn at Vi har hendene fulle og stakkas Isabel skal føle seg helt utafor!

Men nå gruer jeg meg mer til UL på torsdag! Vi får håpe det beste! Og om det blir tvillinger, så må vi bare finne oss i det og gjøre det best mulig for lille Isabel! Hun MÅ BARE IKKE FØLE SEG GLEMT!

Nei jeg får gå og spise middag :)

Kos og klems fra meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vakre navn dere har valgt!

Greit og ha det ferdig, ikke sant????

Ang. tvillinger; tror man tilpasser seg greit.

Hverken du eller Roy behøver nok ikke å bekymre dere for Isabel.

Om det blir tvillinger går nok det bra også!!

Gleder meg til å høre hvordan det går på UL!

Krysser fingrene for deg på torsdag!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare svippe innom og si at Ariel er et nydelig navn!!

Blir spennende å høre etter UL din på torsdag! Lykke til!

Men jeg har ikke riktig fått med meg hvorfor dere er redd det blir tvillinger... Er det bare pga drømmene?

Lykke til vaffal, det går nok bra alt sammen!!

Koz, Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest *Perser*

Fenalår here I come :P:tunge1: yum yum......

Om ca 3,5 time så er vi på vei til Oslo! ÅÅ jeg gleder meg til å spise masse fenalår, ehm ja gleder meg til å treffe familien også da! Men jul uten fenalår uff nei det er bare tragisk mener jeg da!

Men nå må jeg gå og spy.....

hej då

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

Vi har vært på UL idag, babyen vår sååå skjønn og liten 21.9mm og DET VAR EN DER YAAAAHHHHOO......

Så håper jeg sååå at alt er i orden og at babyen vokser seg stor og fin....

Kos fra veldig så letta *Perser*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

Nå er jeg lei :cry: nå vil jeg hjem.... :cry:

Lei av snø, lei av kulden, lei av Norge og disse prisene som er her, lei av is overalt.....

Vil hjem :cry:

Savner Roy, og nå er jeg virkelig lei av møkka firmaen hans også... Lei av alt og nesten alle :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...