Gå til innhold

Tips til sunn, kalorifattig kveldssnacks

Catbert

Anbefalte innlegg

Sukkerfritt smågodt eller sjokolade? Lite cider? Sånnt potetgull med 'less fat'? Popkorn? Enig i at frukt og grønnsaker kan man spise resten av døgnet, har man spart kalorier så vil man ha noe snask! 😋

Endret av Snabeltann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dadler med en liten dash peanøttsmør og bittelitt raspet mørk sjokolade 😁😁

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vera skrev (Akkurat nå):

Dadler med en liten dash peanøttsmør og bittelitt raspet mørk sjokolade 😁😁

Smaker faktisk snickers! 

Anonymkode: ef617...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Smaker faktisk snickers! 

Jepp! Overraskende godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smoothiebowl - lag smoothie av frosne bær, og en liten dash mandelmelk og honning. Blir som en sorbet. Topp med hakkede valnøtter og eplebiter. Nam nam nam nam! Litt kalorier her, men dem kan man ta bort.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ristede kikerter - med valgfritt krydder. Kalorier også her - men kalorier med greit innhold. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola

Jeg spiser nøtter og mørk sjokolade ( mer sunt enn lite energi) bær. Når det er varmt sukkerfri is eller smoothie. Sukkerfri gelé. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vera skrev (1 minutt siden):

Grønnkålchips!

Sorry, nå skal jeg gi meg :) 

😄 Nei ikke noe "sorry" det var masse gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Velger ofte og spise kveldsmaten foran tv-en, men har da kalorier til "gode" for å spise det.

Tips til snacks (ikke helt kalorifattig da)

- Proteinpudding (godt med zero vaniljesaus på)

- skjærer ofte opp grønnsaker i terninger og har i en skål og gomler på samme måte som potetgull (her er gulrot, kålrot, reddik og agurk favoritter)

- Cottage cheese blandet med yoghurt (evt. toppet med bær/frukt og nøtter - dette blir mer som en kveldsmat ikke snacks)

- Maiskaker. Måtte kutte dette for endte opp med å spise nesten hele pakken for det smaker litt som popcorn🤷‍♀️

- Diverse frukt, elsker meloner og granateple

Anonymkode: 1b53b...5cd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
marykay skrev (17 timer siden):

Ok, det var helt feil ordvalg. Jeg ønsker og vil trøkke ting i kjeften mens jeg ser på tv uten at det går på helsa løs. Jeg tenkte kanskje noen hadde kreative tips til snacks. Oppkuttede grønnsaker sier seg selv ja ☺️

Enig med deg! Jeg også MÅ og vil trøkke ting i kjeften om kvelden når jeg ser TV 😀 Hvis ikke er det ikke noe kos å se tv.

Anonymkode: c8163...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine favoritter er: 

- Varme seg en kopp YT proteinmelk med smak av sjokolade, som "kakao". Kan kose meg lenge med en slik kopp, og føler meg god og mett etterpå. Men er bare 157 kalorier i en stor kopp. :) 

- Kuttede grønnsaker. Skjærer ofte blomkål, paprika og agurk i staver, evt. en liten skål med cherrytomater. Så og si kalorifritt og i tillegg inneholder det mye fiber (40 cherrytomater er bare 100 kalorier, og det skal mye til for å spise 40 😅)

- En skål med bær. Evt. med Kesam UTEN (et helt beger inneholder bare 192 kalorier) eller mager Cottage Cheese, hvis man liker å ha noe sammen med bærene. En hel kurv med jordbær er under 100 kalorier, så her er det bare å kose seg. 

- Hvis jeg har veldig lyst på noe skikkelig snacks pleier jeg krydre speltlomper og steke de i ovnen til de blir sprø. En lompe inneholder bare 104 kalorier. :) 

Ellers har jeg blitt glad i å bake litt sunnere oppskrifter. Hvis man søker litt rundt finner man mange sunne cookies (laget på kikerter blir de ofte både mettende og saftige), havrekjeks, havrepannekaker etc. Jeg bruker å lage med datteren min (som er for ung til kunstig setning) og går for varianter søtet med banan og lignende, men finnes mye gode oppskrifter med annen søtning også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

-grønnkål chips 

-kutte opp mango og ananas, legge det i frysen to timer (toppe det med 70 % mørk sjokolade uten sukker om ønskelig) 

-agurk og  paprika avlangt i strimler. 

-lage sorbet is av frosne mango, banan, jordnær 

Anonymkode: 875fa...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Frosne druer

Hjemmelagd rotfrukt chips

Rista kikerter

Popcorn som jeg krydrer med næringsgjær 

Alpro sjokoladepudding (115 kalorier per beger )

Friggs maiskaker med tynt lagt hummus eller peanøttsmør(hjemmelagd eller pb2 for mindre kalorier)

Eplebiter med peanøttsmør

Nicecream

Anonymkode: 25bae...f42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...