Gå til innhold

Han vil skilles


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Man må bare elske slike hobbypsykologer som konkluderer så bastant ut i fra en historiefortelling på internettet. 

Skulle ønske jeg hadde en slik enkel tilnærming på sosiale forhold og dynamikk mellom personer altså.

 

Anonymkode: 09952...a9c

Du tenker det er helt normalt at hun mener hun fortjente spark i magen og vold fordi hun vekket ham. Jeg vet ikke hvem som har enkel tilnærming her jeg. 

Anonymkode: 3e1bf...7c6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde virkelig likt å få høre mannens side av historien.

(Nei! Det er aldri greit å ty til vold! Men resten ville jeg gjerne hørt om)

Anonymkode: 579a2...112

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hadde virkelig likt å få høre mannens side av historien.

(Nei! Det er aldri greit å ty til vold! Men resten ville jeg gjerne hørt om)

Anonymkode: 579a2...112

Ja. Helt enig! Mannen min, f.eks kan være skikkelig irriterende! I går så hadde han laget seg kvelds, og det var tomatsaus ut over hele disken, og han forventet at JEG skulle rydde opp etter han. Selvsagt så dyttet jeg han ned trappen! Moren hans synes jeg var skikkelig urimelig. Men hun vet ikke at han griser noe jævlig HVER dag! Hun hører bare hans side av historien.

 

NEI!!! TS FORTJENER IKKE Å BLI SPARKET!! IKKE MED MINDRE DE HADDE EN SLOSSKAMP ELLER NOE OG DE ER LIKE STERKE!

Anonymkode: f113d...181

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja. Helt enig! Mannen min, f.eks kan være skikkelig irriterende! I går så hadde han laget seg kvelds, og det var tomatsaus ut over hele disken, og han forventet at JEG skulle rydde opp etter han. Selvsagt så dyttet jeg han ned trappen! 

Anonymkode: f113d...181

Herregud så dumt.

Anonymkode: 1a1c2...821

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokkert over at noen forsvarer vold fordi en har provosert nok.

 

Det er faktisk nulltoleranse for vold. 
Basta. 

Anonymkode: 71671...2c8

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke helt uvanlig i voldelige forhold at den voldsutsatte provoserer voldsutøveren inntil eksplosjonen kommer. Da er nemlig redselen over og man vet at man kommer inn i en god fase av forholdet. Denne fasen varer en viss periode, inntil spenningen bygger seg opp igjen og ender i nok en eksplosjon.

Dette kalles cycle of abuse.

Mange voldsutsatte orker ikke å gå for lenge i den anspente perioden der de bare venter på smellet, i tillegg til at de selvsagt også kan bli irritable og sinte over at det bygger seg opp nok en gang, dermed velger de mer eller mindre ubevisst å frembringe eksplosjonen selv. Da vet de ihvertfall når den kommer og hvorfor.

Selvfølgelig vet ikke jeg om dette er tilfellet med dere, men du kan jo lese om det, Ts.

Det faktum at han eksploderer med jevne mellomrom og tyr til vold kan muligens peke i den retning. 

Anonymkode: dbe06...097

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TLR skrev (11 minutter siden):

Dette er galskap. Ingen fortjener å bli slått og sparket i magen. Det er han det er noe galt med som har sparket og dratt kona si etter håret. Han er jo voldig. 

Ja, det er helt klart at det er noe galt med han. Men det utelukker jo ikke at det er noe galt med henne også.

Nå er det uansett han som vil avslutte forholdet, og vi er vel alle enige om at dette er best, så hun bør la han gå.

Anonymkode: 579a2...112

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er helt klart at det er noe galt med han. Men det utelukker jo ikke at det er noe galt med henne også.

Nå er det uansett han som vil avslutte forholdet, og vi er vel alle enige om at dette er best, så hun bør la han gå.

Anonymkode: 579a2...112

Ja enig i at han bør gå. Han fortjener ikke en sjanse 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr. Aktiv skrev (På 2021-8-3 den 17.58):

 

Jeg er ikke den du skriver til, men jeg svarer likevel: Vi vet strengt tatt ikke hva Ts gjør, annet enn at hun snakker med andre mennesker ute på byen, prøver å re opp sengen til ugunstige tider, handler mat og henter pakker, samt ber mannen om ro når hun er sliten. Ts skriver selv at hun provoserer og kjefter, men vi vet ikke hva det faktisk handler om og i hvilke situasjoner det skjer.

Kjefter hun fordi han er sur eller behandler henne respektløst? Provoserer hun ham fordi han kontrollerer henne? Eller er det hun som er slem og har et behov for å tråkke på ham? Vi vet faktisk ikke.

Det vi derimot vet er at mannen eksploderer i raseri med jevne mellomrom og har vært voldelig mot Ts flere ganger. Han drar henne ut av sengen så nattkjolen revner og sparker henne i magen. Det er faktisk farlig vold. Fysisk vold oppstår aldri i et vakuum, men ledsages alltid av psykisk vold. Og det er hovedproblemet her!

Anonymkode: dbe06...097

Endret av Matas
Innlegget er ryddet for sitering av slettet innhold. - Matas, mod.
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som blir presset altfor lenge opp i et hjørne, reagerer med å bryte sammen og gråte. 

Anonymkode: dbe06...097

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Slutt å drikke alkohol begge to. Hva skal gifte folk på byen, spesielt når de ikke klarer å oppføre seg? Vær edrue et halvt år og se om det ikke går bedre med forholdet deres da! Alkohol er roten til alt vondt! Det gjelder nok mange andres forhold også enn deres. 

Anonymkode: 2a655...cfe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellgjeita79

Kjenner jeg er helt sjokkert. Dette må være den mest absurde og dømmende trådene jeg har lest.
Mister faktisk helt troa på KG….

Mange av dere leser mer mellom linjene enn jeg trodde var mulig… Dere gir TS skylda for at han klikker og sparker, for det hun beskriver som helt normal oppførsel. Å prate med andre mennesker, kvinner som menn, kalles sosialisering og normal høflighet. Bare fordi man snakker normalt med det annet kjønn på byen er jo ikke det automatisk flørting…!! Det er det normale mennesker gjør. 

Hva skjer med verden…??? Eller rettere sagt KG? Jeg tro jeg melder meg ut snart. Dere er ikke  akkurat en man hadde tatt med seg ut i krigen….

Endret av Fjellgjeita79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her. Synes det er veldig mange usaklige kommentarer. Kan dere som ikke klarer å holde dere saklige, bare ikke kommentere noe? 
 

Han sa han skulle komme innom i 16 tiden idag for å levere noe han hadde tatt med seg ved en feil som er mitt. Sendte han melding i 18 tiden, da svarer han bare med at han kommer kl 21. 

 

Jeg kan faktisk ikke nekte for at jeg kan ha drevet «psykisk mishandling» derav når vi krangler, har jeg sagt veldig mange stygge ting til han. Selvfølgelig beklaget meg senere, men det skader jo et menneske. Jeg er så lei meg for alt jeg har gjort mot han. Jeg vet det er så mye jeg må jobbe med.

Anonymkode: e87fc...2a8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg kan faktisk ikke nekte for at jeg kan ha drevet «psykisk mishandling» derav når vi krangler, har jeg sagt veldig mange stygge ting til han. Selvfølgelig beklaget meg senere, men det skader jo et menneske. Jeg er så lei meg for alt jeg har gjort mot han. Jeg vet det er så mye jeg må jobbe med.

Anonymkode: e87fc...2a8

Har han sagt stygge ting til deg da, eller er det bare du som har snakket stygt til ham?

Anonymkode: dbe06...097

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DEN NAKNE GARTNER

Mannen din utøvde vold mot deg og frivillig pakker og drar. Da er du ganske heldig. Mannen din forstår at dere ikke er bra for hverandre. Noen ganger så er det bra å gå fra hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper det ordner seg for deg TS. Så får vi håpe han er litt åpen for dialog når han kommer senere. Uansett om han er bestemt på at det må være slutt inntil videre, så er det jo greit å få snakket litt ut..

Anonymkode: f7c64...245

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange voldsutøvere vil forklare volden ved å fremstille partneren som provoserende og vanskelig å leve med. Også mange voldsutsatte vil akseptere en slik forklaringsmodell. En slik forståelse av vold i nære relasjoner undergraver sannheten om at volden er utøverens ansvar

Noen voldsutsatte kan være veldig opptatt av at de selv har ansvaret og skylden for volden. Walker hevder at dette er et resultat av en form for "hjernevask" hvor opplevelse av virkeligheten er blitt formet og forstyrret i forholdet gjennom vold og psykologisk nedbrytning. 

de går på ”eggeskall” og venter på ny vold; de vet bare ikke når den kommer. Det er i denne fasen noen beskriver at de kan velge å «provosere” mannen bevisst fordi de ikke orker å gå rundt i spenningen; de orker ikke vente, orker ikke være på vakt, orker ikke lenger å passe på hva de sier og gjør.

https://www.psykologforeningen.no/publikum/informasjonsvideoer/videoer-om-livsutfordringer/aa-vaere-offer-for-vold-i-naere-relasjoner

Anonymkode: 3e1bf...7c6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Ts her. Synes det er veldig mange usaklige kommentarer. Kan dere som ikke klarer å holde dere saklige, bare ikke kommentere noe? 
 

Han sa han skulle komme innom i 16 tiden idag for å levere noe han hadde tatt med seg ved en feil som er mitt. Sendte han melding i 18 tiden, da svarer han bare med at han kommer kl 21. 

 

Jeg kan faktisk ikke nekte for at jeg kan ha drevet «psykisk mishandling» derav når vi krangler, har jeg sagt veldig mange stygge ting til han. Selvfølgelig beklaget meg senere, men det skader jo et menneske. Jeg er så lei meg for alt jeg har gjort mot han. Jeg vet det er så mye jeg må jobbe med.

Anonymkode: e87fc...2a8

Ts, jeg har selv vært i et voldelig forhold for mange år siden. Og jeg vet hvordan man blir manipulert til å tenke at det er ens egen feil at han blir voldelig. Det endte med at ALT jeg gjorde var galt, den minste ting kunne få han til å eksplodere. Ikke i starten, det bygget seg gradvis opp. Hadde han starta med å banke dritten av meg, hadde jeg gått i starten. 

Han starta med å klappe til meg. Og han unnskyldte seg som bare det etterpå, men forklarte det med at jeg hadde provosert han sånn. På slutten truet han meg med en svær kniv, han satte meg på kanten av vinduet i femte etasje og truet med å dytte meg ned. Blant annet. Det ble helt jævlig. I motsetning til din mann, ville denne mannen ikke miste meg. Så jeg endte opp med å bokstavelig talt stikke av i skjul når han var på reise. 
 

Din mann vil gå. Jeg sier det er det beste som kunne skjedd deg nå. Vær så snill, la han gå. Dette blir ikke bedre. Selv om jeg mistenker at han bare spiller et spill for å få deg mer hekta. Jeg tror han ville snudd fort om om du bare lot han gå.

Min eks ble satt i fengsel i flere år etter forholdet vårt. Vet ikke hvorfor, og vil ikke vite det. Jeg er sjeleglad for at han er ute av livet mitt. Dette er mange, mange år siden nå. Men det hender av og til at jeg tenker på det forholdet og oppriktig tenker at han kunne drept meg. For det er faktisk menn som dreper partneren sine. Det skjer faktisk relativt ofte. 
 

Jeg skjønte ikke før flere år etterpå hvor slem han var mot meg. Jeg trodde under hele forholdet at hvis jeg bare oppførte meg bedre, så ville han slutte å slå, sparke, ta kvelertak, true meg med kniv osv.
 

Igjen, han startet med å klappe til meg. Det gikk flere år før han på jevnlig basis banka dritten av meg. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henkjønnet skrev (1 minutt siden):

Voldelig parner? Første gang på 3+ år? Du er på bærtur.

Det var ikke første gangen.

Anonymkode: 355b7...293

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...