Gå til innhold

Han vil skilles


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde latt han gå. Han virker elendig på kommunikasjon, drama-queen, sjalu og voldelig. INGENTING å samle på TS!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har ikke lest alt, men det kan virke som dere begge to har litt å jobbe med. Alt er ikke din skyld. Mannen bør lære seg å kommunisere litt bedre, ta opp ting direkte. Og få mer kontroll på sinnet sitt. Sparke deg i magen, er virkelig ikke noe godt tegn fra en sint mann, synes jeg. Men jeg tror kanskje dette kan tilgies? Det er forskjell på impulsiv handling og engangs hendelse der foten så vidt streifer deg, eller om det var veldig hardt og han virkelig mente det. Hvis du forstår hva jeg mener. Han er vel egentlig ikke en voldelig person? Du har også en del å jobbe med. Du kan kanskje foreslå overfor mannen din at du ønsker å jobbe videre med forholdet og gå til behandling og endre deg litt til det positive. Bruk ev separasjonen fornuftig og få han inn i varmen igjen, mens dere forsøker å kommunisere bedre. Dette er ikke så veldig ille, det skjer alltids noe i et forhold. Ingen er perfekt. Men oppstår det problemer, så førsøker dere å løse dem sammen. Ekteskapet fikk seg en "prøvelse" nå men mannen virker som han tok den raskeste og enkleste vegen ut av det. Uttrykket "i gode og onde dager" er ikke bare tull, hvis man går til det steget å gifte seg med noen. Ingen forblir gift, hvis de skal stikke av ved den minste motstands veg. Jeg mener alle bør stålsette seg litt da de inngår ekteskap/samboerskap. Konflikter vil komme, om du vil eller ei. Jeg heier på ekteskapet. Håper det likevel ordner seg 🤞🍀

Anonymkode: 7c45f...44d

Tusen takk 🧡 setter utrolig stor pris på denne kommentaren 🌸

Anonymkode: e87fc...2a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er skremmende. Helt ufattelig hvor mange som mener at masete kvinner ber om å bli banket opp. 

Det er vanlig, som flere her har nevnt, at voldsofferet internaliserer voldsutøverens forklaring. Og han gir henne alltid skylden. Hun var så masete, kjeftet for mye, flørtet med andre menn, provoserte ham etc. Det er aldri hans feil. Dette er jo helt klassisk.

Kanskje er Ts en av disse kvinnene. Et veldig sterkt indisium på det er at mannen hennes har banket henne flere ganger. Og at han eksploderer i raserianfall. Dessuten ledsages og foranlediges fysisk vold alltid av psykisk vold. Ingen begynner med å banke konen, de begynner med å krenke henne psykisk. Vær forsiktig med hva dere skriver! 

Anonymkode: dbe06...097

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Denne tråden er skremmende. Helt ufattelig hvor mange som mener at masete kvinner ber om å bli banket opp. 

Det er vanlig, som flere her har nevnt, at voldsofferet internaliserer voldsutøverens forklaring. Og han gir henne alltid skylden. Hun var så masete, kjeftet for mye, flørtet med andre menn, provoserte ham etc. Det er aldri hans feil. Dette er jo helt klassisk.

Kanskje er Ts en av disse kvinnene. Et veldig sterkt indisium på det er at mannen hennes har banket henne flere ganger. Og at han eksploderer i raserianfall. Dessuten ledsages og foranlediges fysisk vold alltid av psykisk vold. Ingen begynner med å banke konen, de begynner med å krenke henne psykisk. Vær forsiktig med hva dere skriver! 

Anonymkode: dbe06...097

Synes det er like skremmende at TS selv skriver at hun har drevet med psykisk mishandling, mens brorparten av dere som fordømmer volden, reduserer den psykiske mishandlingen til mas. 

Hva om en kvinne her hadde skrevet at mannen hennes mishandlet henne psykisk? Hadde dere da svart henne at mannen bare maste? 

Anonymkode: 223a4...0f9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Synes det er like skremmende at TS selv skriver at hun har drevet med psykisk mishandling, mens brorparten av dere som fordømmer volden, reduserer den psykiske mishandlingen til mas. 

Hva om en kvinne her hadde skrevet at mannen hennes mishandlet henne psykisk? Hadde dere da svart henne at mannen bare maste? 

Anonymkode: 223a4...0f9

Jeg har ikke fått med meg at TS skriver at hun driver med psykisk mishandling, og heller ingen eksempler på hva dette i så fall dreier seg om. Kan du sitere?

Anonymkode: ae1c1...d64

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Synes det er like skremmende at TS selv skriver at hun har drevet med psykisk mishandling, mens brorparten av dere som fordømmer volden, reduserer den psykiske mishandlingen til mas. 

Hva om en kvinne her hadde skrevet at mannen hennes mishandlet henne psykisk? Hadde dere da svart henne at mannen bare maste? 

Anonymkode: 223a4...0f9

Kvinner vrir og vrenger på alt sånn at de alltid kommer seg ut av det på best mulig måte. Det er en ekstrem god øvelse i mentalgymnastikk. De er alltid et offer, alle andre er slemme. Derfor mister jeg bare mer og mer respekt for kvinnfolk for hver dag som går. Hvis de ikke klarer ha selvinnsikt nok til å forstå at det de gjør er dumt, så kan ingen i hele verden redde dem. Så kommer de på nett, skriver deler av sannheten, og så får de full støtte.

Ja det forekommer at menn er vodelige og kjipe. Men det forekommer også at kvinner kan være det. Bare at det er tabu å nevne. Litt som at det er tabu å nevne at mødre er mer fysisk voldelige mot sine barn enn fedre. Fordi vi er fanget av "women are wonderful" effekten, så vil det sitte langt inne for de fleste å tenke sånt om kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Nå skjønte jeg ikke helt om du var sarkastisk eller mente det du skrev. Bare for å oppklare, jeg synes ikke det er greit at folk troller rundt når det er snakk om ekte liv og skal gjøre narr av en forferdelig situasjon. 
 

Faren følte seg alene og sviktet. Han beklaget seg flere ganger i ettertid, men har hatt problemer med alkohol. Moren hans endte opp med å gå ifra han pga. alkohol og vold. Mannen min og faren har alltid hatt et sterkt bånd, men som kompiser, ikke som en forelder bør ha til barnet sitt. Dette er noe mannen min selv innså når faren var misfornøyd med at han skulle flytte ut. 
 

Jeg ser veldig godt at jeg ikke er perfekt på noe som helst måte. Jeg har mange feil og trenger hjelp av profesjonelle. 

Anonymkode: e87fc...2a8

Og nå banket sønnen hans opp sin kone på fylla. Historien gjentar seg, slekter følger slekters gang, sosial arv etc etc.

Mannen din gjør det eneste rette i å avslutte dette før det eskalerer videre.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke fått med meg at TS skriver at hun driver med psykisk mishandling, og heller ingen eksempler på hva dette i så fall dreier seg om. Kan du sitere?

Anonymkode: ae1c1...d64

 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ts her. Synes det er veldig mange usaklige kommentarer. Kan dere som ikke klarer å holde dere saklige, bare ikke kommentere noe? 
 

Han sa han skulle komme innom i 16 tiden idag for å levere noe han hadde tatt med seg ved en feil som er mitt. Sendte han melding i 18 tiden, da svarer han bare med at han kommer kl 21. 

 

Jeg kan faktisk ikke nekte for at jeg kan ha drevet «psykisk mishandling» derav når vi krangler, har jeg sagt veldig mange stygge ting til han. Selvfølgelig beklaget meg senere, men det skader jo et menneske. Jeg er så lei meg for alt jeg har gjort mot han. Jeg vet det er så mye jeg må jobbe med.

Anonymkode: e87fc...2a8

 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

 

I tillegg har TS skrevet at flere har reagert på at hun har snakket nedsettende om mannen. Jeg tenker at man skal oppføre seg ganske ufordragelig mot partneren sin før de rundt skal reagere på oppførselen. Men selvsagt, det er sikkert bare mas... 

Anonymkode: 223a4...0f9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NoDiablo skrev (10 timer siden):

Det rettferdiggjør ikke volden. Han skulle dratt for lengst.

Enig.

Jeg ser at det er flere som prøver å legge skylden på ts, og det er trist.

Uansett hva ts har gjort så forsvarer ikke det vold og mishandling. Det er mannen som har sparket henne.

Uansett hva hun eventuelt må ha gjort tidligere så må han ta ansvar for sine voldshandlinger.

Det kan ikke og skal ikke ts gjøre for han.

Jeg vet ikke hvordan verken ts eller mannen er til vanlig, men jeg vet at det ofte har vært en del psykisk vold tilstede før slagene og sparkene begynner å dukke opp.

Det får meg til å tenke at ts er den som har vært utsatt for psykisk vold som nå har eskalert til fysisk vold.

Ts sier at hun provoserer. Kan det være han som har manipulert henne til å få det bildet av seg selv? Han som har psyket henne ut, betvilt henne og opptrådt sjalu og kontrollerende - og nå tydd til fysisk vold?

Hvorfor må det være ts sin skyld? Det kan like godt være mannen som er den psykisk voldelige part også. Ofte henger fysisk og psykisk vold sammen.

 

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Synes det er like skremmende at TS selv skriver at hun har drevet med psykisk mishandling, mens brorparten av dere som fordømmer volden, reduserer den psykiske mishandlingen til mas. 

Hva om en kvinne her hadde skrevet at mannen hennes mishandlet henne psykisk? Hadde dere da svart henne at mannen bare maste? 

Anonymkode: 223a4...0f9

Nei, vi tror hun er hjernevasket av mannen til å tro at det er hun som driver med psykisk mishandling, men i realiteten er det ham. 

Anonymkode: 3e1bf...7c6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

 

 

I tillegg har TS skrevet at flere har reagert på at hun har snakket nedsettende om mannen. Jeg tenker at man skal oppføre seg ganske ufordragelig mot partneren sin før de rundt skal reagere på oppførselen. Men selvsagt, det er sikkert bare mas... 

Anonymkode: 223a4...0f9

Hun skriver at hun "kan" ha drevet psykisk mishandling fordi hun blir stygg når de krangler. Og det er selvfølgelig ikke sunt i et forhold - dessverre ikke uvanlig - men absolutt uaktuelt for de fleste som vil ha et godt parforhold. Men legg merke til at TS ikke er den eneste som driver med psykisk vold. Hun får ikke snakke med andre menn uten at det er "flørting". Legg også merke til at TS er så ivrig etter å redde dette forholdet at hun nikker med til alt som kan tyde på at hun provoserte dette fram på et vis. 

Til syvende og sist valgte mannen å banke henne. Det er det ingenting som forsvarer, i alle fall ikke av det som har kommet fram til nå. Det som er skissert av forholdet er to mennesker som ikke klarer å kommunisere, som er kontrollerende, som ikke vet hvordan et godt parforhold ser ut og som fortsetter i det samme uutholdelige mønsteret. Det er grusomt. Men forsvarer det at en av partene plutselig slår ned den andre? Nei.

Anonymkode: ae1c1...d64

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering: han kom innom med det som var mitt som han hadde tatt med seg ved en feil. Han slipper bare baggen på gulvet i gangen og lukker døra. Rekker bare å si «vær så snill *navn*». Dette gjør så vondt. 

Anonymkode: e87fc...2a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Oppdatering: han kom innom med det som var mitt som han hadde tatt med seg ved en feil. Han slipper bare baggen på gulvet i gangen og lukker døra. Rekker bare å si «vær så snill *navn*». Dette gjør så vondt. 

Anonymkode: e87fc...2a8

Han vil at du skal tigge og be, han spiller kostbar og han vil at du skal ha det vondt. Da blir det enda lettere for han å manipulere deg senere. Ikke fall for det. Ha det vondt nå, og etterpå vil det være en letteste å være ferdig med han. Da vil du føle deg tryggere.

Anonymkode: 757cc...be5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Oppdatering: han kom innom med det som var mitt som han hadde tatt med seg ved en feil. Han slipper bare baggen på gulvet i gangen og lukker døra. Rekker bare å si «vær så snill *navn*». Dette gjør så vondt. 

Anonymkode: e87fc...2a8

Det gjør selvfølgelig vondt. God klem til deg❤️

Anonymkode: 71671...2c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Oppdatering: han kom innom med det som var mitt som han hadde tatt med seg ved en feil. Han slipper bare baggen på gulvet i gangen og lukker døra. Rekker bare å si «vær så snill *navn*». Dette gjør så vondt. 

Anonymkode: e87fc...2a8

Han er ferdig med deg. Og det veldig, tydeligvis. Klart det gjør vondt, men slik er det. 

Anonymkode: 223a4...0f9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleluring
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg og min mann, begge i 20-årene, har vært sammen i 3 år, gift siden desember ifjor. Det har vært en del småkrangling i hverdagen, noe jeg har tenkt har vært relativt normalt. Mannen min er slik at han samler alt opp over en periode, og er veldig tålmodig, men eksploderer en dag. Det har nok mye med at jeg provoserer og søker bekreftelse. I helga som var, var vi en vennegjeng som dro ut på byen. Merket noe småirritasjon før vi dro ut fra han, men ellers ingenting spesielt før vi kom ut. Da begynte en annen fyr å snakke til meg (ikke flørting på noen som helst måte), men mannen min reiste seg opp, gikk bort til fyren og ba han om å sette seg ved sitt bord og ikke snakke til meg mer. Jeg var beruset, men husker godt at det ikke var Noe flørting slik han påsto. Etterhvert ble alle enige om å dra for å kjøpe nattmat, der kom jeg også i snakk med en annen fyr (igjen, ingen flørting). Min mann hadde visst nok begynt å gråte foran sin kompis og åpnet seg opp ang. min oppførsel. Uansett våknet jeg opp på sovesofaen hjemme rundt 5-tiden og gikk opp til soverommet vårt. Kompisen hans lå på sofaen og mannen min i senga. Jeg så at det ikke var tatt på sengetøy og prøvde å vekke mannen min for å spørre om sengetøyet. Han våknet opp totalt klikk, drar meg etter nattkjolen og bortover gulvet og avslutter med å sparke meg i magen. Jeg får totalt panikk og løper ned i stua, da har kompisen løpt ned i kjelleren for å distansere seg fra situasjonen tydeligvis. Jeg ender opp med å ringe politiet som kommer. Moren min dukker også opp og jeg blir med henne hjem for å sove. Dagen etter kommer jeg hjem igjen og ser det står masse søppelsekker med klær i boligen, både mannen min og kompisen pakker absolutt alt av klær og ting som tilhører mannen min. Da sier han at han skal til faren sin og at hele det forholdet her er over. Byggeklossene er ødelagt og det funker ikke mer. Han mener vi ødelegger hverandre, at jeg er kontrollerende, at han føler seg kvelt og at han er redd for at han en dag vil gjøre noe verre. Kall meg gjerne dum, men jeg ønsker veldig gjerne å fikse opp, søke hjelp gjennom parterapi slik at kommunikasjonen skal bli bedre. Jeg er helt knust og vil på ingen måte miste han. Jeg er så redd. Faren hans er ikke særlig begeistret overfor meg og jeg har fått høre nå at faren mente «det aldri er forsent å snu» i forhold til at mannen min dro. Jeg vet faktisk ikke hva jeg gjør om jeg mister han. Han er den eneste tryggheten jeg har.

Anonymkode: e87fc...2a8

En mann vet hva en annen mann ønsker når han snakket med en dame.  Og du søker mye bekreftelse og det liker han ikke... Han føler vel du er "løs" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

 

 

I tillegg har TS skrevet at flere har reagert på at hun har snakket nedsettende om mannen. Jeg tenker at man skal oppføre seg ganske ufordragelig mot partneren sin før de rundt skal reagere på oppførselen. Men selvsagt, det er sikkert bare mas... 

Anonymkode: 223a4...0f9

 

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Nei, vi tror hun er hjernevasket av mannen til å tro at det er hun som driver med psykisk mishandling, men i realiteten er det ham. 

Anonymkode: 3e1bf...7c6

 

Ja, det er sikkert derfor han forlater henne, og ikke en gang vil snakke med henne uten et "vitne" til stede.

 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han vil at du skal tigge og be, han spiller kostbar og han vil at du skal ha det vondt. Da blir det enda lettere for han å manipulere deg senere. Ikke fall for det. Ha det vondt nå, og etterpå vil det være en letteste å være ferdig med han. Da vil du føle deg tryggere.

Anonymkode: 757cc...be5

Det vet du faktisk ikke noe om. Men jeg er enig i at hun burde komme over han. For sitt eget beste helt sikkert, sannsynligvis begges.

 

Anonymkode: 579a2...112

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

TS erkjenner jo selv at hun har bedrevet psykisk og verbal vold.

Hvorfor er hun da et offer? 

Helt absurd hvor mye enkelte her forsvarer verbal og psykisk vold. 

Anonymkode: 09952...a9c

Det er ingen i tråden som forsvarer psykisk vold, men derimot flere som forsvarer fysisk vold.

Hvordan vet dere at det ikke er han som har anklaget henne for psykisk vold i den grad at hun tror på det selv? 

Det er faktisk ganske vanlig at de som utøver psykisk vold også anklager partneren for psykisk vold.

Gashligtning kalles det. Voldelige personer projiserer og anklager den voldutsatte for det vedkommende selv gjør.

Den voldutsatte sitter igjen og føler seg som et monster og et fryktelig menneske. Fordi voldsutøveren har plantet disse tankene i personen.

Ts sier at hun ikke avviser at hun kan ha utsatt mannen for psykisk vold. Vi her vet ikke hva som er sant. Vi vet ikke om det er han som har plantet disse tankene i henne eller om hun faktisk har utsatt han for psykisk vold.

Vi vet ikke. Vi bør stille oss nøytrale til hvem som kan ha utøvd psykisk vold når vi ikke har hele bildet.

Det vi derimot vet er at mannen har utøvd fysisk vold. Og det kan aldri, aldri, forsvares. Ikke under noen omstendighet. Uansett hvem som eventuelt har utøvd psykisk vold før så rettferdiggjør det ikke en ny straffbar handling som slag og spark er!

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er veldig tydelig at ts har utøvd psykisk vold jo. Det finnes det faktisk en god del som gjør. 

Anonymkode: 0db50...0a0

På ingen måte. Eksemplene hun kommer med er ikke i nærheten. 

Anonymkode: 3e1bf...7c6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henkjønnet skrev (Akkurat nå):

Ut fra svarene her inne så kommer disse mennene til å bli. Disse damene er eksperter på emosjonell manipulasjon og har gutta sine rundt lillefingeren. Bare se på svarene her inne som vrir det til at vold aldri er greit, uansett hvor provoserende man kan være. 

Med andre ord så betyr det at de forventer å kunne oppføre seg så dårlig de bare vil, men aldri få føle på noen konsekvenser.
Nei da er det mannens oppgave å roe seg ned og de-eskalere sitausjonen. Herregud for en tankegang. 

Ja, fordi det er slik loven er. Vold er forbudt. 

Anonymkode: 3e1bf...7c6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...