Gå til innhold

Om du kunne ringt deg selv 10 år tilbake i tid, hva ville du sagt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bytt utdanning, og gi opp hele fyren. Han er ikke verdt det, du er verdt mer. Han vil forsure livet ditt i maaaange år etter du endelig klarer å kvitte deg med han og du vil alltid hate deg selv litt for at du lot han dra deg ned.

Anonymkode: 9477d...dcb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ikke søk hjelp hos DPS, det vil ødelegge livet ditt og google sosial angst, PTSD og eksponeringsterapi og gjør alt på egenhånd. 

 

Anonymkode: e5772...3ec

Å, den glemte jeg i min kommentar . Burde jo vært med. Ikke søk hjelp noe sted, stol kun på deg selv , er det første jeg ville sakt om jeg om jeg fikk ta den telefonsamtalen om igjen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet

"Invester i bitcoin. Selg februar 2021. Kjøp så dogecoin. Selg de mai 2021. Opprett sveitsisk konto før du gjør og sørg for å overføre penga dit. Søk så sveitsisk statsborgerskap og se deg aldri tilbake"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha litt mer selvrespekt. Prøv å gjør det bra i utdanningen din, ikke bli sammen med merkelige fyrer fordi du er ensom. De vil bare gjøre det verre

Anonymkode: 2e72d...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør pappa hva alle apparatene i kjelleren er og hvordan de brukes. Gå også gjennom papirene fra 30 og 40-tallet fra bestefar med han, de gir ikke så mye mening uten konteksten. Og be han finne fram alt han har av gamle fotografier og skrive på hvem menneskene er.

Anonymkode: 84016...e5d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knull mer! Ikke vær redd for å bli avvist. Prøv deg på alle jenter som ser nogenlunde ok ut mellom 17-21 år. Ikke gi deg om du får nei, du får napp oftere enn du skulle tro. Flørt med dem, snakk indirekte skittent til dem. Bruk øyekontakt. 
 

Noe sånt 😃❤️

Anonymkode: 05a81...41e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde i alle fall ikke nevnt bitcoin, da måtte jeg brukt hele minuttet på å prøve å forklare hva det er...

Nei, hadde sagt:»Skaff deg særeie og gå fra ham nå, det blir ikke bedre.» 

Anonymkode: 58ad0...44c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
linsejesus skrev (19 timer siden):

Veldig interessant å se svarene folk kommer med, det er en eneste lang liste over tabber folk har gjort og muligheter de ikke har grepet. Var det ingen som gjorde noe lurt for ti år siden, som kunne fortjent et klapp på skulderen over telefonen?

Hva hadde det gjort for framtiden din at du hadde ringt og sagt « det var lurt av deg og ta den jobben/ kjøpe den leiligheten/ fullføre det studiet/ stole på den venninnen.. « osv?  Jo, det er masse jeg gjorde som var lurt, men det oppdaget jeg jo at var lurt og har klappet meg på skulderen over, den er jo de sjansene jeg gikk glipp og de avgjørelsene som viste seg og være feil det hadde vært greit og få en advarsel for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Herlighet, hvor i landet er dette? Har også møtt slike mennesker innenfor psykiatrien, skremmende hvor maktesløs man blir.

Anonymkode: a5ad8...841

Skulle ønske jeg kunne skrevet hvor det det var her, men er nok lurest å ikke nevne sted. 

Vedkommende jeg prater om vet hvilken makt han har fått på avdelingen, og at ingen tør å gå imot han. Dessverre er det slik at psykopater finner glede I arbeidet på et dps, nettopp pga de er fullstendig klar over at om noe blir sagt kan de skylde på pasienten. Jeg blir rasende sint bare av å tenke på det.

 

Anonymkode: 776ee...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller ingen rolle.... Hadde aldri klart å overbevise "ti år yngre meg" om at jeg ringte ifra fremtiden, og ikke drev med "bølleringing" på ett minutt uansett😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke ringt.

Livet skjer. Og jeg tror både mengder med penger, og retningslinjer om hva jeg bør endre eller gjøre, kunne gjort at ting utviklet seg i en retning jeg ikke ønsket. 

Anonymkode: d4f78...b7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Anonyminist said:

Hva hadde det gjort for framtiden din at du hadde ringt og sagt « det var lurt av deg og ta den jobben/ kjøpe den leiligheten/ fullføre det studiet/ stole på den venninnen.. « osv?  Jo, det er masse jeg gjorde som var lurt, men det oppdaget jeg jo at var lurt og har klappet meg på skulderen over, den er jo de sjansene jeg gikk glipp og de avgjørelsene som viste seg og være feil det hadde vært greit og få en advarsel for. 

Ja, det er klart det hadde vært fint. Men det som slår meg er at den røde tråden her er anger og (selv)klandring.

"Jeg skulle visst det og det." Men du visste ikke det og det.
"Jeg skulle valgt slik og sånn." Men det gjorde du ikke, og tro det eller ei så hadde du gode grunner til å gjøre som du gjorde selv om du kanskje skulle ønske at du hadde gjort ting annerledes. Situasjonen var som den var, du var som du var, og du kunne rent faktisk ikke gjort noe annerledes. Skulle du gjort noe annerledes måtte du ha vært en annen person enn du var eller situasjonen måtte ha vært en annen enn den var. Om du hadde spolt tilbake en million ganger ville det samme skjedd en million ganger, fordi forutsetningene nå engang var som de var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
linsejesus skrev (1 minutt siden):

Ja, det er klart det hadde vært fint. Men det som slår meg er at den røde tråden her er anger og (selv)klandring.

"Jeg skulle visst det og det." Men du visste ikke det og det.
"Jeg skulle valgt slik og sånn." Men det gjorde du ikke, og tro det eller ei så hadde du gode grunner til å gjøre som du gjorde selv om du kanskje skulle ønske at du hadde gjort ting annerledes. Situasjonen var som den var, du var som du var, og du kunne rent faktisk ikke gjort noe annerledes. Skulle du gjort noe annerledes måtte du ha vært en annen person enn du var eller situasjonen måtte ha vært en annen enn den var. Om du hadde spolt tilbake en million ganger ville det samme skjedd en million ganger, fordi forutsetningene nå engang var som de var.

Jo, jeg ser at den kan leses slik, men ser heller ikke at den kunne blitt besvart stort annerledes enn sånn den blir. 
Du kan jo lage en « mot « tråd, hva gjorde du for 10 år siden du er glad for og stolt av i dag? 
utifra det jeg svarte er det ingen selvklandring, har litt små angring , men det er vel livet? 
det som går igjen er bitcoin ,oddsen, og boligprisøkingen …  jeg klandrer ikke meg selv for at jeg ikke gamblet, og jeg burde ikke ha visst…  dette er jo ikke en realitet, det er en lek. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, Anonyminist said:

Jo, jeg ser at den kan leses slik, men ser heller ikke at den kunne blitt besvart stort annerledes enn sånn den blir. 

hehe

Quote

Du kan jo lage en « mot « tråd, hva gjorde du for 10 år siden du er glad for og stolt av i dag? 

God ide!

Quote

utifra det jeg svarte er det ingen selvklandring, har litt små angring , men det er vel livet? 
det som går igjen er bitcoin ,oddsen, og boligprisøkingen …  jeg klandrer ikke meg selv for at jeg ikke gamblet, og jeg burde ikke ha visst…  dette er jo ikke en realitet, det er en lek. 

Ja, men hvordan man leker kan si mye om hvordan man tenker. Det med å tenke på at alt er som det er og faktisk ikke kunne vært annerledes - å virkelig innse det - er ikke bare en morsom filosofisk øvelse, det kan gi et helt nytt syn på en selv, andre og tilværelsen forøvrig. Jo mer man innser at alt må være slik det er og at fortiden måtte være slik den var, dess mindre blir grunnlaget for å fordømme noen. Det er en enorm frihet å kunne gi slipp på fordømmelse, selvhat, bitterhet og "hvis bare"-tenkning, som vi alle lider under i større eller mindre grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så finnes jeg ikke bitter og driver ikke med "hvis bare" tenkning overhodet. Jeg tenkte på dette i akkurat i 10 sekunder når jeg svarte i denne tråden, that's it.

Anonymkode: 86d60...6e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

For min del så finnes jeg ikke bitter og driver ikke med "hvis bare" tenkning overhodet. Jeg tenkte på dette i akkurat i 10 sekunder når jeg svarte i denne tråden, that's it.

Anonymkode: 86d60...6e9

Nå må ikke du komme og klusse med generaliseringene mine her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 8/3/2021 at 12:26 AM, AnonymBruker said:

Flytt, langt unna Oslo, Sandnes kanskje. Søk hjelp for depresjon og sorg. Ta kontroll over livet ditt. Ta vare på det fantastiske mennesket du bor med. Avta kontakten med mennesker som ikke behandler deg bra. Ta lappen, kjøp deg en campervan og et kamera og dra på tur. Si nei når du ikke vil noe. Stå opp for deg selv. Husk at du har rett til å både føle deg bra og ha det bra. 

Anonymkode: d0790...996

Ikke at jeg har noe usagt med Oslo, og  Sandnes har jeg slettes ikke sansen for, men det er folk som deg det er interessant å møte her i verden. 

 

Anonymkode: a7ba1...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær tro mot deg selv. Det er bedre å være singel enn i et ulykkelig forhold. 
 

Invester i bitcoin….tydeligvis 🤩💰

Anonymkode: 774fd...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...