AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #1 Del Skrevet 2. august 2021 Jeg har måttet slutte å spise sukker og mel. Og pga corona har jeg sluppet denne problemstillingen. Men nå er jeg fullvaksinert og er invitert i bursdag til mannens besteforeldre. Det vil bli servert noe skikkelig mat, men høydepunktet er likevel kakene (ifølge dem). Og de har alltid sett meg spise kake. Så hva gjør jeg nå? Anonymkode: 4969f...976 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #2 Del Skrevet 3. august 2021 Det beste er å si sannheten, og å heller spise litt frukt/r. Kanskje du kan ta med en skål som alle kan forsyne seg av? Ellers: Allier deg med mannen? Forsyn deg med et stykke, men la ham overta? Ta et bittelite stykke om det lar seg gjøre? Anonymkode: e96fb...a48 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #3 Del Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har måttet slutte å spise sukker og mel. Og pga corona har jeg sluppet denne problemstillingen. Men nå er jeg fullvaksinert og er invitert i bursdag til mannens besteforeldre. Det vil bli servert noe skikkelig mat, men høydepunktet er likevel kakene (ifølge dem). Og de har alltid sett meg spise kake. Så hva gjør jeg nå? Anonymkode: 4969f...976 Bare si det som det er. Anonymkode: c8dbd...633 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #4 Del Skrevet 3. august 2021 Følger folk med på om du spiser kake da? Ellers er det bare å si det som det er, jeg hadde ikke blitt fornærmet men jeg skulle jo ønske jeg som vert kunne tilby deg noe å spise, kanskje du kan ta med deg noe du spiser om du vil være litt diskret? Anonymkode: e9a5f...7b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #5 Del Skrevet 3. august 2021 Jeg ville sagt det som det er, og gjerne i forkant. Om de er som mine var, ville de blir stresset av å ikke ha noe å tilby deg. Ville derfor avklart at du har med noe. Anonymkode: c9366...ec8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest parkeringsvakten Skrevet 3. august 2021 #6 Del Skrevet 3. august 2021 Har du diagnose? Om du har diagnose er det enkleste si fra om det. Om du har sykdom som gjør deg sensitiv for mat (ganske vanlig blant mange sykdommer), så er det litt verre. Få forstår effekten mat kan ha på sykdommer og plager, for de har aldri kjent det på kroppen selv. Jeg (evt samboer) ville nok tatt en hvit løgn og sagt legen sa jeg skulle kutte ut sukker og mel og at jeg dessverre ikke ville kunne spise kake, men jeg kan fortsatt spise fruktdesserter eller annen dessert som du kan spise. Da får de et alternativ de kjenner til og som de kan servere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #7 Del Skrevet 3. august 2021 Når jeg ikke tålte mel (har IBS så dette går i perioder) sa jeg bare nei takk, og om noen presset på sa jeg takk som byr, men jeg tåler ikke mel. Da ble jeg spurt hvorfor sa du ikke ifra?! Hvorpå jeg svarte at jeg ikke ønsket å være til bry, glutenfri bakst kan være vanskelig. For de som ikke tåler smuler engang må man også stole på at den som baker har god nok hygiene. På sikt tok jeg med selv eller hadde det helt fint uten. Noen sa at det var synd på meg, men jeg hadde det helt fint med å unngå noe som gjorde meg dårlig. For meg er ikke mat = kos, så jeg hadde det like fint uten. Anonymkode: 41868...5f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zooey Skrevet 3. august 2021 #8 Del Skrevet 3. august 2021 Si det som det er. Sett helsa foran andres meninger om det du måtte spise. Du vet hva som er best for kroppen din 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugresset Skrevet 3. august 2021 #9 Del Skrevet 3. august 2021 Jeg har i perioder spist glutenfritt og sukkerfritt fordi det har vært godt for kroppen min. Da har jeg tatt med en egen kake sånn at andre kan smake og viser at jeg vil bidra. Da ble det aldri noen lange blikk eller teite spørsmål.. Nå som jeg ikke har den unnskyldningen lengre. Jeg spiser sukker når jeg vil og nesten aldri gluten. Problemet er at jeg ikke er noe glad i kaker og jeg er på slankeren. Hvis jeg da blir tilbudt kake har jeg ikke lyst til å bruke "dagens kvote" på noe jeg ikke liker. Jeg vil spare de til rødvin og chips senere på kvelden. Det er bare sånn jeg er og ja... Har fått høre at jeg er uhøflig. Men skal man virkelig spise ting man ikke liker for å glede verten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #10 Del Skrevet 4. august 2021 Er det farlig å si det som det er? Dette høres ut som et ikke-problem. Anonymkode: debaf...5d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #11 Del Skrevet 4. august 2021 Jeg spiser ikke kaker fordi jeg ikke liker det og ikke vil fylle kroppen med usunne ting. Om andre reagerer er det deres problem. Anonymkode: e36fc...d05 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #12 Del Skrevet 4. august 2021 Ser ingen grunn til å lage et problem ut av dette på forhånd. Dersom dette er en permanent greie så må du uansett si ifra før eller siden, du kan ikke bare late som om du spiser og gi kaka til mannen, eller finne på dumme unnskyldninger. Tror ikke jeg hadde lagd en greie ut av det, bare svart normalt om noen spurte. Anonymkode: cf496...e67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #13 Del Skrevet 4. august 2021 Jeg takker ofte nei til kake, men synes ikke det er så ofte jeg får reaksjoner på det. De få gangene noen kommenterer det er det stort sett "Du kan vel ta en kakebit, du som er så slank". Da pleier jeg bare å svare (med et smil) at jeg er så slank blant annet fordi jeg ikke spiser kake hver eneste gang det er tilgjengelig. Har aldri opplevd at noen fortsetter å mase på meg da, men heller at de sier de skulle ønske de også hadde klart å stå over innimellom 😊 Anonymkode: 51359...6df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 4. august 2021 #14 Del Skrevet 4. august 2021 (endret) Tenker det er best å si som det er, elles blir det bare mas og press. Endret 4. august 2021 av AthenaRavenLuna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #15 Del Skrevet 4. august 2021 Ber om et tynt stykke, fordi jeg spiste for mye middag og er veldig mett. Bytter tallerken med mannen. Anonymkode: 72cc6...edf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
infectedsopp Skrevet 4. august 2021 #16 Del Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (På 3.8.2021 den 7.52): Jeg ville sagt det som det er, og gjerne i forkant. Om de er som mine var, ville de blir stresset av å ikke ha noe å tilby deg. Ville derfor avklart at du har med noe. Anonymkode: c9366...ec8 Støtter denne Jeg hadde sagt i fra 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterpotta Skrevet 4. august 2021 #17 Del Skrevet 4. august 2021 Jeg er ikke så glad i kaker og når folk spør for n’te gang om jeg ikke skal ta en bit, så sier jeg som det er. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alterego666 Skrevet 4. august 2021 #18 Del Skrevet 4. august 2021 Jeg er ikke glad i kaler og søtt, og spiser ikke dette. Det har aldri vært et tema for andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #19 Del Skrevet 4. august 2021 I vår familie hadde det hovedsaklig blitt oppstandelse fordi de ikke hadde noe å by på som du tålte/kunne spise. Reagerer på mat selv i perioder, og sier bare fra om vi skal noe sted - også finnet vi en løsning. Står det på som verst er et glass sukkerfri brus av bestemt merke alt som går. Andre ganger foreslår jeg å ta med en pakke saftis, litt druer. Eller jeg ønsker meg tantes nøttebunn i perioder når det går, og da blir folk ekstra glade for å kunne lage noe de vet jeg kan spise Snakk med vertskapet, foreslå et alternativ, tilby evt å ta det med selv (må ikke være søtt heller, fenalår er godt til kaffen f.eks) , så ordner det seg Anonymkode: 3dc45...3a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #20 Del Skrevet 5. august 2021 Jeg sluttet å spise lunsj, pga periodisk faste, og alle på jobb sa bare «åja, går det bra?» Anonymkode: c6bfb...ce8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå