Gå til innhold

Jeg valgte å gå fra fest. Venninne lot meg gå alene.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å finne fram selv burde man klare, men dersom venninna mi ble bedt om å gå i fra en fest hadde jeg selvfølgelig blitt med henne. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du anser det, ts, som passende for en voksen kvinne å gå ut og drikke alkohol uten telefon og penger? Hvem mener du skulle betale for deg? Du må jo ha ansett scenarioet «vi kommer bort fra hverandre» som rimelig sannsynlig? For det er jo rimelig sannsynlig. Jeg hadde ikke engang latt et barn på 10 gå ut uten telefon. Hva om det skjer noe? Hvordan varsler man uten telefon?

Ta ansvar for deg selv. 

Ja, det er normalt at en forlater festen gitt at ens venninne blir bedt om å gå. Under forutsetning av at nevnte venninne ikke har oppført seg som et togvrak på festen. Noe din virkelighetsoppfatning og nivået av grøftefyll du må ha befunnet deg i for å ha en sånn oppførsel tilsier er meget sannsynlig.

Anonymkode: 509ad...282

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

theTitanic skrev (1 time siden):

Hadde ikke med tlf og penger? Stoler blindt på at alt går fint? Vet ikke hvilket hotell du bor på? 

Det må jeg si ...  

Har du vært på fest før...? 

 

Ts hadde med seg tlf 😛 

Anonymkode: f7cbc...171

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KillerKitty skrev (2 timer siden):

Å finne fram selv burde man klare, men dersom venninna mi ble bedt om å gå i fra en fest hadde jeg selvfølgelig blitt med henne. 

Både nei og ja. Nå vet jeg ikke med ts, men det er ikke alle som har så god retningssans. Synes det var veldig dårlig gjort at venninnen lot henne dra alene, og at hun ikke prøvde å hjelpe da hun tok kontakt. Hva om noe hadde skjedd og hun hadde blitt overfalt? Man lar ikke venninner rave rundt alene i byen midt på natta. !

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, trist lesning. 40+ og så hjelpeløs. Du må ta litt mer ansvar for deg selv altså. La dette være en lærepenge. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke det er noen grunn til å være sur på venninna fordi ts ikke klarer å ta ansvar for seg selv. De er voksne damer. Det er uansvarlig å vase rundt i byen alene midt på natta, man tar en taxi.

Det høres kanskje ut som om det er mer til historien her. Hvis jeg var på fest med venninna mi, som blir kastet ut, så kunne jeg vurdert å la henne dra hjem alene hvis hun oppførte seg dårlig og var full for eksempel. Venninna tok jo ansvar etterpå og sendte en taxi for å hente henne, hun tenkte kanskje ikke på at en voksen dame ikke klarte det selv. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ts hadde med seg tlf 😛 

Anonymkode: f7cbc...171

Tlf har kart, og punktet der man er er markert med retningsviser....   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, hvor hjelpesløs er det mulig å være? Hørt om Google maps? 

Jeg er enig med venninna di, du er voksne nå og må klare deg fint selv. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke på halvparten av det som står i HI.

Har du i det hele tatt hørt om Google Maps?

Anonymkode: 39db1...5b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg NEKTER å tro at dette er forfattet av noen som er eldre enn 17 år.

Anonymkode: bfb3a...1c1

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet

Du kunne bestilt drosje eller brukt google maps

Jeg er også helt håpløs på å finne frem, derfor elsker jeg google maps 

Skjønner det var kjipt og muligens skremmende for deg å oppleve dette, men du kunne strengt talt løst det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns ts får vel mye refs her. Ja, jeg er enig med de fleste her om at en kvinne på 40+ burde klart dette litt bedre. Men det er mye vi ikke vet om verken ts eller situasjonen.
 

Jeg syns det er utrolig leit at du opplevde dette, ts❤️ Jeg syns venninnen din burde vært med deg når du ble bedt om å dra. I det minste burde dere ha snakket skikkelig sammen før du evt dro avgårde alene, så hun kunne forsikre seg om at dette var ok for deg, og at du hadde penger til taxi osv. Dårlig gjort av henne å ikke bry seg mer enn som så, rett og slett..

Anonymkode: db3ac...454

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg syns ts får vel mye refs her. Ja, jeg er enig med de fleste her om at en kvinne på 40+ burde klart dette litt bedre. Men det er mye vi ikke vet om verken ts eller situasjonen.

Hvilke årsaker tenker du gjør det OK at en godt voksen dame ikke evner å oppføre seg såpass greit på fest at hun unngår å bli kastet ut, ikke husker navnet på hotellet, ikke har vett til å ringe drosje, og vaser rundt full om natten i en ukjent by?

Den eneste akseptable forklaringen jeg kommer på er hvis noen hadde hatt noe i drinken hennes uten at hun fikk det med seg. Ellers tenker jeg at alle som er voksne nok til å gå på fest også er voksne nok til å ha en plan for hvordan de skal komme seg hjem fra festen, les: evner å ta med seg penger til taxi eller nattbuss, og evner å holde promillen på et akseptabelt nivå slik at de husker navnet på hotellet sitt.

Anonymkode: c5381...4b8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-8-2 den 22.23):

Håper dette er tull😂

Anonymkode: 3ae55...614

Det må være tull. Høres ut som et barn.

Anonymkode: 39d2e...d5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så du ble bedt i et kjendisparty, av en god bekjent, men det er tydelig at du aldri har vært med på noe sånt, for du ble litt skremt? 

Sorry, jeg kunne ikke dy meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er merkelig å skrive «jeg valgte å dra» når sannheten er at vertskapet ba deg om å dra.

Anonymkode: ddc18...1bf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har forenklet historien veldig. (Hvorfor er det viktig at dette var et kjendisparty?) 

Du og venninna har kjørt langt, for å bo på hotell og være på "kjendisparty" som hun var invitert på. 

Hvorfor var det så viktig for henne å være der?
Dette med hvorvidt det var noen på festen hun var interessert i, er også litt i det blå i fortellingen din. 
Forsvant hun fordi hun hang med en hun var interessert i? Ble hun sjalu fordi verten var interessert i deg og ikke henne? Var hun egentlig interessert i den andre som var interessert i deg, og ble sjalu fordi denne likte deg bedre? 

Hvor var hun da du fikk beskjed om å gå? Visste hun at du dro før du faktisk hadde dratt? 
Hadde dere ingen kommunikasjon i forbindelse med at du dro?

Og så stusser jeg jo veldig på det at du er 40+ og synes det er en god ide å reise på byen og videre på fest, uten å ha med bankkort. (Og tilsynelatende ikke bruker vipps.) Du bare stoler på at venninna skal betale taxi. (Men hvem betalte egentlig for deg på byen?) 
Ikke klarer du å bruke karttjeneste på mobil. Ikke klarer du å finne løsninger der du kan ringe en drosje og betale når du kommer frem. 
Du går rundt i timevis, og er redd, men klarer ikke å gjøre noe fornuftig med dette, utenom å ringe venninna di. 

Altså, det er mye som kunne vært gjort annerledes, både av deg og venninna. Men dette ender uansett opp i at dere har kommunisert dårlig, i tillegg til at du er ubeskrivelig hjelpeløs til å være såpass voksen. (Tenåringen min hadde håndtert dette bedre enn deg.) 
 

Anonymkode: 78231...405

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...