Gå til innhold

Vennskap som sliter på


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har over tid følt at noe er galt i et vennskap. Det er mye meg, meg, meg og jeg føler at hun skal bevise noe hele tiden. Kan alt, vet alt og har prøvd alt. Får ikke sagt noe om meg, før hun avbryter. Har også fått mistanke om løgn om familieforhold og seksuelt misbruk i barndom. 
Vi er i slutten av 30-årene og har kjent hverandre i ca 10 år. Det er økende frustrasjon hos meg, men er ekstremt konfliktsky og jeg har prøvd å fase ut - men det tas ikke et bittelite hint engang. Hva gjør jeg? Er helt tom og blir mer og mer irritert. Lurer på om det kan stilles en diagnose på denne dama… 

Anonymkode: 1221e...04b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler også at ei venninne er litt sånn meg og meg. Det er ikke ofte at jeg klager til henne, men i dag gjorde jeg det. Jeg skrev i ek en mld i kveld at jeg var så sliten. Vi har ryddet i garasjen og kjørt bort mye søppel i hele dag. Hun svarte: Det hørtes slitsomt ut. I dag har jeg gjort det og det og bla bla bla 

Anonymkode: 8e91f...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike venninner trenger en wake up !! 
mulig de ikke er klar over det. 
neste gang hun begynner å snakke om seg selv virk uinteressert, avbryt henne og snakk om deg selv. Fortell ei historie om noe du har gjort, gjerne litt lang slik at hun må lytte og ikke kommer til. Når hun da virker uinteressert og fraværende og venter på sin tur med å snakke… så avslutt samtalen, si du må legge på for det ringte på døren etc. 

enter tar hun hintet eller så må du si det rett ut at du også har behov for å snakke. 

Anonymkode: c4253...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Føler også at ei venninne er litt sånn meg og meg. Det er ikke ofte at jeg klager til henne, men i dag gjorde jeg det. Jeg skrev i ek en mld i kveld at jeg var så sliten. Vi har ryddet i garasjen og kjørt bort mye søppel i hele dag. Hun svarte: Det hørtes slitsomt ut. I dag har jeg gjort det og det og bla bla bla 

Anonymkode: 8e91f...c61

Kjenner meg igjen. Er midt i dette selv. Har begynt å svare med en tommel opp eller en emojiens bare når hun er meg meg meg på mld.  

Anonymkode: c4253...d44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke egentlig ut om et vennskap jeg ville ha beholdt. Er det i det heletatt et vennskap når det bare føles som noe du må tåle og alt går bare en vei? Skjønner ikke hvorfor dette fortsetter. Du må sette grenser for deg selv åså. 

Anonymkode: 60fc3...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 8/2/2021 den 21.57):

Har over tid følt at noe er galt i et vennskap. Det er mye meg, meg, meg og jeg føler at hun skal bevise noe hele tiden. Kan alt, vet alt og har prøvd alt. Får ikke sagt noe om meg, før hun avbryter. Har også fått mistanke om løgn om familieforhold og seksuelt misbruk i barndom. 
Vi er i slutten av 30-årene og har kjent hverandre i ca 10 år. Det er økende frustrasjon hos meg, men er ekstremt konfliktsky og jeg har prøvd å fase ut - men det tas ikke et bittelite hint engang. Hva gjør jeg? Er helt tom og blir mer og mer irritert. Lurer på om det kan stilles en diagnose på denne dama… 

Anonymkode: 1221e...04b

Si det til henne du. Da lærer hun.

Anonymkode: 63126...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.8.2021 den 1.39):

Føler også at ei venninne er litt sånn meg og meg. Det er ikke ofte at jeg klager til henne, men i dag gjorde jeg det. Jeg skrev i ek en mld i kveld at jeg var så sliten. Vi har ryddet i garasjen og kjørt bort mye søppel i hele dag. Hun svarte: Det hørtes slitsomt ut. I dag har jeg gjort det og det og bla bla bla 

Anonymkode: 8e91f...c61

Denne skjønner jeg ikke helt.

Du fortalte hva du hadde gjort, hun kommenterte at det hørtes slitsomt ut (forstålse for at du var sliten), og fortsatte med hva hun selv hadde gjort.

Er ikke dette en helt vanlig samtale da?

Anonymkode: 600f9...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje ts ville at alt fokus være på henne ;)

Anonymkode: 63126...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...