Gå til innhold

Hvem har rett her? Langt innlegg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ville også foretrukket tid alene med babyen om jeg var ham. Du kan si nå at du skal sitte innesperret i rommet hele tiden, men slik er det ikke sikkert det blir. Babyen skriker, du kommer. Babyen skriker kanskje mer fordi han/hun vil ha mamma og vet at du er i rommet ved siden av. Det kan hende at mannen din også vil ha litt alenetid når babyen sover, og da blir det ikke det samme om du er hjemme. 

Men så forstår jeg naturligvis at du ikke vil kaste bort timer av dagen på å sitte i kø.

Kan dere i gå for en mellomting? En uke hjemmekontor, en uke bortekontor?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virker som alle glemmer at TS faktisk ikke har til hensikt å være hjemme hele tiden. Å fordele arbeidsdagene mellom hjem og jobb er et greit kompromiss i utgangspunktet.

Anonymkode: 1abe8...d86

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er vel irrelevant hvorfor TS ikke kommer seg hjem fra kontor før 14. Det kan finnes en million gode grunner for det, og veldig lite interessant for debatten.

Anonymkode: 1abe8...d86

Fått i deg for noe? Så sur a gitt 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var helt -fantastisk- da mannen hadde hjemmekontor mens jeg var i permisjon. Rolige morgener sammen, han kunne hjelpe meg litt hvis det trengtes samt at han var "hjemme tidlig" til middag.

Helt perfekt spør du meg :laugh: (nå har vi tvillinger, så selvsagt litt mer kaos 😅)

Anonymkode: 399cc...749

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her trodde jeg tråden skulle handle om en mann som sluntret unna, og overlot baby til mor som var på hjemmekontor. Det skjedde med min søster nylig, nemlig. Han ble overlykkelig over at hun skulle være på hjemmekontor, og avtalte fisketur med en kompis på en helt vanlig hverdag :ler: 

Jeg skjønner at pappa ønsker å være helt alene med baby. Men her må du kommunisere helt tydelig: du skal jobbe, og han skal ha baby. Ferdig med den saken. Hvor du jobber er likegyldig. Du kommer ikke til å blande deg i hans gjøren og laden, og kommer kun ut for å spise eller tisse. 
 

Og du? Du må holde det du lover. Om baby skriker i en time sammenhengende er det ikke ditt problem. Du vet ikke om det, for du er på jobb. Ikke tilby deg å hjelpe eller noe som helst. Si ifra ved arbeidsdagens start at han kan spørre hvis han trenger noe, men at du trenger rom til å jobbe. 

Anonymkode: ad060...715

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Her trodde jeg tråden skulle handle om en mann som sluntret unna, og overlot baby til mor som var på hjemmekontor. Det skjedde med min søster nylig, nemlig. Han ble overlykkelig over at hun skulle være på hjemmekontor, og avtalte fisketur med en kompis på en helt vanlig hverdag :ler: 

Jeg skjønner at pappa ønsker å være helt alene med baby. Men her må du kommunisere helt tydelig: du skal jobbe, og han skal ha baby. Ferdig med den saken. Hvor du jobber er likegyldig. Du kommer ikke til å blande deg i hans gjøren og laden, og kommer kun ut for å spise eller tisse. 
 

Og du? Du må holde det du lover. Om baby skriker i en time sammenhengende er det ikke ditt problem. Du vet ikke om det, for du er på jobb. Ikke tilby deg å hjelpe eller noe som helst. Si ifra ved arbeidsdagens start at han kan spørre hvis han trenger noe, men at du trenger rom til å jobbe. 

Anonymkode: ad060...715

Det er jo ikke det tråden handler om. Far vil ha huset for seg selv med babyen, og mor skal jobbe, men insisterer å være på hjemmekontor. Hva om far vil ha besøk av venner med barn, barselgruppe osv? La den stakkars mannen få ha pappapermen sin i fred, sier nå jeg. 

Anonymkode: 51ce4...f21

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo ikke det tråden handler om. Far vil ha huset for seg selv med babyen, og mor skal jobbe, men insisterer å være på hjemmekontor. Hva om far vil ha besøk av venner med barn, barselgruppe osv? La den stakkars mannen få ha pappapermen sin i fred, sier nå jeg. 

Anonymkode: 51ce4...f21

Las du innlegget du svarte på igrunn? Ser ikke sånn ut

Anonymkode: 70b03...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Matas, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...