Gå til innhold

Hvem har rett her? Langt innlegg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kanskje han har planer om å sitte med mobilen og inaktivisere ungen deres. Han er redd for at du finner det ut. Han kommer til å føle at han må være aktiv og ta med barnet ut. Fordi han vet du får med deg ting. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner godt at du vil ha muligheten til hjemmekontor selv om mannen din har pappapermisjon. Det høres jo ut som den beste løsningen mtp. reisevei/-tid og tid med familien. Jeg forstår at mannen din kanskje ser for seg at det ikke blir "han og babyen" hvis du er i huset, men kan dere ikke finne en løsning som gjør at det kan fungere for dere begge? 

Anonymkode: 03645...d28

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett og rett, det er vel ingen av dere som bare har rett eller bare feil men jeg synes du er litt lite forståelsesfull. Mannen d har sikkert sett fram til å være hjemme alene med babyen, og så må han plutselig forholde seg til at du skal være der likevel. Kan tenke meg til at han er redd for å forstyrre og tror han må liste seg rundt fordi du skal jobbe. Og kanskje han tror at du kommer til å blande deg inn eller at du ikke stoler på at han kan ta hånd om babyen alene?

Men jeg tror kanskje han vil være mildere stemt hvis han er mentalt forberedt på ting, dvs. at han vet om på forhånd hvilke dager du skal ha hjemmekontor. Ikke bare slengt det ut tidlig på morgenen at "I dag har jeg hjemmekontor, jeg blir her hele dagen!" 

Dessuten synes jeg du bør prøve å se forskjellen på situasjonene her. Din jobbsituasjon er akkurat det, en jobbsituasjon. Og en situasjon som fram til litt over et år siden var det vanlige for de aller fleste arbeidstakere, altså å dra hjemmefra for å jobbe på arbeidsplassen en hel dag. Situasjonen for mannen din handler altså om å knytte bånd til babyen, barnet deres, det er noe som kun skjer en gang, dette er ikke noe han kan ta igjen senere. Kanskje han har sett hvilket bånd du har hatt til babyen siden fødselen, og gleder seg til denne tiden. Og for å sette det på spissen, så kommer altså du brasende inn og skal plutselig jobbe hjemmefra akkurat når det er viktig for ham at det bare er ham og babyen, og du påstår at det er viktigere at du får jobbe i fred enn at han får denne tiden sammen med babyen. Hadde jeg vært deg, hadde jeg dratt til arbeidsstedet de fleste dagene og forberedt ham på forhånd de dagene du blir hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde fått mine varsellamper til å lyse i alle fall.

Har venner som har vært i samme situasjon hvor den ene går fra permisjon til hjemmekontor, og de har alle elsket det. Perfekt med ingen pendling og mer tid med barna.

Jeg hadde aldri gitt meg på at jeg skulle bruke masse tid på å reise frem og tilbake til jobb. At du foreslår å ta med mat inn på kontoret så du ikke forstyrrer dem i lunsjen syns jeg rett og slett er helt vilt. Hva er det han planlegger liksom?

Anonymkode: 393f6...36f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så rigid og viktig med denne alenetiden med barnet (begge veier)? Har man ikke fått barn SAMMEN? Ønsket var vel og er vel et familieliv med felles barn..   ikke «min» og «din» tid med barnet. Høres helt merkelig ut.. 

 

Må da være fint å ha partner i nærheten og mulighet til mer familietid (at du kan slutte tidligere på jobb enn om du var på et kontor langt unna). 

Anonymkode: cc696...45e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hanne12 skrev (1 time siden):

Eg ser begge sider av saken. Det er tross alt hans tid med baby og det har han sett for seg aleine. Men eg vil tru at det er alles beste å slippe reisetid, slik får pappaen meir avlastning og mor meir tid med baby og mann. 

Hadde min mann hatt mulighet til heimekontor når eg hadde permisjon hadde eg sett på det som en mulighet til å bruke litt tid sammen. Som til dømes ha lunsj ilag eller ta ei lita luftetur iløpet av dagen, når det passer seg sånn. Men at det blir avtalt før man "reiser" på jobb. 

 

Kva med å ta dagen i morgon som ein prøvedag for å sjå at dette vil funke? Både for deg og dei. 

 

Takk for forståelsen, jeg forstår også han, bare så det er sagt. Men for meg så handler dette om å veie litt for og imot kan man si. Ulempene ved pendling er for kostbare mtp tid, og hjemmekontor er for gunstig mtp tid. Rett og slett. Jeg skjønner at han helst skulle vært helt alene hjemme med babyen, men altså, skal jeg slite meg helt ut pga dette? 
 

Når jeg sier dette er en hektisk periode for meg, så er det virkelig det. Og det vet han fryktelig godt. I løpet av august pleier jeg å jobbe inn nok avspasering for en hel uke, og vel så det. Når jeg sier at jeg ikke har tid til lunsj, annet enn foran pcen, så mener jeg det. Dette vet han også, etter å ha hørt på meg klage om dette mange ganger tidligere. 
 

Så det er ikke snakk om at jeg skal komme ut og skravle litt her og der, eller spise lunsj med dem. Selv om vi begge hadde hatt lyst til dette, er det helt uaktuelt.

Når jeg allerede bruker så mye tid på jobben min, synes jeg det er helt urimelig at jeg skal bruke en hel arbeidsdag i løpet av uka på å pendle. Ja, litt kjipt for han at jeg er i huset, men ikke kjipt nok til at det legitimerer det at jeg må pendle. Og dette mener jeg helt bestemt.

 

Hadde situasjonen vært motsatt, hadde det faktisk aldri falt meg inn å si noe sånt til han. Og det mener jeg oppriktig, de vel derfor jeg blir så lei meg. Og ikke minst hadde han også fått bakoversveis og overhode ikke godtatt et slikt krav fra meg. Han er verdens snilleste mann, men ikke alltid like flink til å se min side av en sak. Men sine egne krav kan jeg love deg at han står på. Han hadde virkelig ikke funnet seg i det selv. Men det tror jeg ikke han tenker over i det hele tatt. Er derfor jeg faktisk blir lei meg. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan du ikke begynne med to uker på kontoret så han får lande litt i permisjonen og komme inn i sine rutiner med barnet, for å så jobbe deltid hjemme som du ønsker. Kanskje barnet også har godt av å finne rutiner med pappaen sin uten å ha mamma i rommet ved siden av. 

Anonymkode: 1738d...3ba

Så hektisk som det er for meg nå, så synes jeg faktisk ikke dette er greit. Alle som har barn og full jobb, kjenner vel på tidsklemma? Dette er snakk om den desidert mest hektiske tiden på året for min del.

Men jeg har nå snakket med familie som bor rett rundt hjørnet fra oss, og de har et rom jeg kan sitte uforstyrret i og jobbe. Så da drar jeg dit. Dette ble for øvrig heller ikke godt mottatt av mannen, da han mener jeg dramatiserer hele greia. Min tanke er at han innerst inne skjønner at han er litt urimelig, men ikke ønsker at andre skal forstå det. Derfor likte han vel heller ikke at jeg gjorde det på denne måten. Jeg mener jeg fant en løsning. Ikke ideelt, synes det er litt flaut å drasse med meg alt utstyret ditt og campe der 2-3 dager i uka. Men, men. Jeg blir godt tatt imot.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes dere må prøve det ut noen dager før noen av dere kan vite hva som fungerer eller ikke fungerer. Det virker sært å bare bestemme seg for at han ikke vil trives med den ordningen. 
 

Heller mot å mene at det er veldig byrdefullt å «pålegge» deg pendling når det ikke er nødvendig. Det er vinn-vinn at dere får mer tid som familie. Pendling spiser opp MYE tid, og den er kjærkommen å kunne bruke på andre ting.

Anonymkode: 0831f...791

Ja, det er min klare mening også. Jeg skjønner ikke at han heller ikke ser at det er litt hyggelig at jeg i det minst får sett sønnen vår 2-4 timer om dagen i stedet for 1-2 timer rett før leggetid. Ikke minst slipper jeg å bli fullt så sliten. 

Skogsalv skrev (1 time siden):

Vet du hva? Coronatider messer oss alle opp . Sikkert også din mann.  Nå er vi i omskiftning  🙂,,,yeah...Om hjemmekontor funker bedre for deg  mesteparten av tiden,så gjør du det. Tenker han ikke har fått med seg hva du tenker innimellom og bortenfor! Samt han også liker litt pusterom og egentid 😉,,, etter 1,5 år med pandemi og småfolk i hus . Så du kom nok litt bus på,da han i SITT hode hadde planer for gutten og pappaen  i seg- hjemme . NÅ var han omstilt liksom....ifht egentid,, ooops restriksjonene lettet...menn er litt trege sånn sett ! 

Det er hva jeg tenker 🌷

Vi har snakket om det litt før. Og han har jo nevnt at han synes det er litt kjipt, men jeg har lovet han at jeg skal holde meg for meg selv og vist han forståelse for behovet for alenetid. 

Snødronninga skrev (1 time siden):

Jeg forstår ikke hvorfor han synes det er så ille å ha deg der, for å være ærlig. Du jobber jo. Og om du i "verste fall" skulle titte innom dem i løpet av dagen, hvorfor er det en negativ greie. Han får vel sin tid med babyen alene når du jobber en hel dag. Vet ikke hva slags råd jeg skal komme med, men skjønner reaksjonen din veldig godt. 

Han hadde hjemmekontor et par dager da jeg var i permisjon, men det var virkelig bokstavelig talt kun snakk om et par dager. Jeg synes det imidlertid var veldig hyggelig når han slo seg ned med oss. Og det hadde jeg så syntes om det var på jevnlig basis. Men jeg har veldig forståelse for at han ikke føler det på samme måte, og jeg hadde virkelig respektert det.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ser begge sider.

Det mest fornuftige for la familia er at du sitter hjemme, slik at du får mer tid med babyen og så kan dere av og til møtes til lunsj, du slipper reisetid, og dere er tilgjengelige for hverandre om det skulle oppstå noe.

Samtidig forstår jeg hva han mener. Han har nok gledet seg til å få 100% tid med babyen, få lov til å prøve seg ordentlig på å løse hverdagen med babyen, og kunne ha fullt fokus på (og få fullt fokus fra) babyen. Når du sitter hjemme, selv om du smører matpakke og gjemmer deg på hjemmekontoret, så blir det ikke heeelt det samme.

Så for å svare på tittelen din; ingen, og begge, har rett. Har du ingen mulighet til å ha "hjemmekontor" et annet sted? Hos familie, venner, lei en kontorplass i nærheten av hjemmet eller lignende?

Anonymkode: e0c44...e36

Jeg forstår han som sagt. Men jeg mener man må ta hensyn til begge parter her, og jeg mener oppriktig at min «sak» veier tyngre. 
 

Jeg har for øvrig ordnet hjemmekontor hos nær familie rett rundt hjørnet her. Han ble litt snurt for det også, men kanskje han blir fornøyd når han ser at det funker bra.

Marte79 skrev (1 time siden):

Mannen din burde jo være glad for at du er i nærheten i tilfelle det skulle være noe med babyen eller om han lurer på noe🤔 

Han trenger ikke hjelp med babyen, altså. Han klarer helt fint å ta seg av sønnen vår på egenhånd, er kjent med alle rutiner og en veldig engasjert pappa. Så det er ikke noe behov for min assistanse 😊

got2go skrev (1 time siden):

Vanskelig dilemma. Men jeg skjønner deg veldig godt, og syns at det å få slippe 1,5-2 reisetid hver dag overgår argumentene hans. Hva er det egentlig han har tenkt å gjøre med baby mens du er på jobb da, spille Van Halen på høyeste volum?

Haha, jeg aner ikke hva han har tenkt. Tror ikke det er noen store strabaser. Men han er generelt veldig glad i alenetid, og så har han gledet seg veldig til denne permisjonen. Men ja, jeg synes reisetiden og effektiviteten i mitt arbeid trumfer argumentene hans.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han hadde sett for seg å chille med ungen. Sette ungen foran TV og sitte og game selv. 🤣

Anonymkode: 52291...c15

Vet du, det er jeg faktisk ganske sikker på at han ikke skal 😅 Han er veldig flink med babyen, og veldig opptatt av at babyen ikke skal se skjerm, aktivisere han osv. Han hadde nok gamet en del når babyen sov, og det unner jeg han virkelig. Om han hadde gamet litt mens babyen lå på gulvet og lekte også, så hadde jeg ikke sagt noe på det heller. Han er oppriktig en veldig god papp.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nettopp.

Hva hadde han planlagt? Jo... ta det med ro. ;) Nå må han jo faktisk ta seg sammen og være en god far for sitt barn. ;)

Anonymkode: 52291...c15

Han trenger ikke ta seg sammen. Jeg har funnet en god far til barnet mitt 😅

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og det er det som er problemet med folk og hjemmekontor.  Det er ikke slik du som er i permisjon skal ha mulighet å ha tid sammen eller gå tur. Folk burde faktisk JOBBE.  Håper alle må tilbake på ekte kontorjobb snart da de fleste jeg kjenner skulker så jævlig nå at de er hjemme.  

Anonymkode: 521a3...3cd

Jeg jobber på hjemmekontor, jeg. Og det gjør minst 90% av kollegaene mine også.  Gjør ikke vi arbeidsoppgavene våre effektive eller ordentlige nok, så oppdages det rimelig fort. Alle hos oss er enige om at hjemmekontor fungerer godt for alle parter. Også ledelsen er fornøyde.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg forstår mannen din veldig godt. Å ha deg hjemme er begrensende, og selv om du bare skal ut for å tisse, så er du fortsatt der. Og det kan være et stressmoment. Hva om babyen begynner å grine lenge, da kommer du nok ut. Eller du plutselig skal ha noe på stua. Jeg tror nok du er mindre chill enn du tror ser du

Anonymkode: 8e4d5...df2

 

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Skjønner han ts.  Med engang ungen får ser du er hjemme kan pappa glemme å få gjort noe.   Kanskje ungen skriker og det tar tid å roe barnet ned. Kommer du ut for å se hva skjer?   

Anonymkode: 521a3...3cd

Jeg har ikke tid til å komme ut 😅 Med mindre babyen må på legevakta, da hadde jeg ønsket å bli med. Jeg har ingen tvil om at han klarer å ta seg av babyen vår MINST like godt som meg.

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

For noen syke svar du får!

Elskerinne, gaming, eller at han bør ha deg i nærheten hvis han lurer på ting 😳

Jeg har full forståelse for mannen din og synes du burde gi han muligheten til å være alene og komme inn i rutinene i noen uker. Så kan du heller ha hjemmekontor iblant etterhvert.

Du snakker stadig om at du savner babyen, men det er jo ikke bare du som er forelder. 

Anonymkode: 4d5cc...41c

Ja, jeg savner babyen veldig på dager hvor jeg bare ser han 2 timer før leggetid. Jeg skulle gjerne jobbet på hjemmekontor fra 7-16, og så eventuelt 1-3 timer etter babyen har lagt seg.

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Du sier du ikke vil ta av mannens tid med babyen og bare holde deg på hjemmekontoret. Men deretter sier du at du skal avslutte tidlig (rimlig tid), være resten av tiden med babyen og så ta igjen jobb etter at barnet har lagt seg......

Anonymkode: 8f2ca...64c

Ja, rimelig tid. Avslutte til 16-17, være med babyen til leggetid som varierer mellom 19-20. Så jobbe videre. Denne perioden innebærer som nevnt flere ganger svært lange dager for meg. Jeg ønsker å korte ned på pendlingen for å bruke den tiden på babyen vår. Jeg har vært vant til å se han mange, mange timer dagen. Synes det er fryktelig trist når det blir så kort. Og det kan vel de aller fleste kjenne seg igjen i, å ønske å tilbringe mer tid med barna sine.

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg er enig med deg, TS - dette er en no-brainer! Mannen er urimelig. Spesielt når du i tillegg tenker å kombinere kontor og jobb, og ikke sitte 100 % av tiden hjemme. Dette får han bare svelge.

Anonymkode: bbfee...de6

Yes, er snakk om 2-3 dager hjemme i uka. Enkelte uker 2 dager, andre 3 dager. Aldri mer, men mindre vi blir pålagt hjemmekontor igjen selvsagt.

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hvis mannen din ellers er en god og oppegående mann, ville jeg prøvd å svelge de sårede og oppgitte følelsene litt. Du kan faktisk snu det til: jøss, for en fin mann jeg har som er så opptatt av å knytte sterke bånd til babyen. Babyen vil jo gjerne foretrekke mor av biologiske årsaker såpass tidlig, så han er nok redd for at det skal påvirke permisjonen hans negativt. Ville møtt ham på de følelsene og forsikret ham litt, jeg: «Du, jeg skjønner at du er redd for at (…) (stress med støy, at babyen skjønner at du er i huset …) men dere må støye og bråke så mye dere vil, jeg sitter pal i det rommet hele arbeidstiden, kommer ikke til å forstyrre eller noe. Ikke tenk på det du, jeg tar ansvar for det. Det sparer meg for to timer, og det er viktig for meg nå.»

Og så viser du ham nettopp det. Tar neppe lange tiden før han skjønner at to timer spart er gull verdt.

Anonymkode: 105c2...50f

Jeg har sagt nettopp disse tingene. Han så meg sitte på hjemmekontor 12 timer dagen i fjor. Han var så søt at han kom inn med mat til meg av og til, så han vet jeg ikke har tid til å komme ut i hvert fall. Og jeg har vist forståelse for at han ønsker alenetid, mener jeg da. Forståelse i form av at jeg har lovet dyrt og hellig å ikke komme ut til dem. Har sagt jeg kun skal bruke toalettet, og da til og med sagt at jeg skal sende han en melding eller noe så babyen ikke ser meg og savner meg eller noe. 

DEN NAKNE GARTNER skrev (39 minutter siden):

Jeg ser ikke problemet her. Jeg ville sett på det som utelukkende positivt at kona jobbet hjemmefra, det blir litt mer familieliv. Du skal selvfølgelig ikke liste deg rundt heller for å hente mat eller andre ting i huset. Har man hjemmekontor så har man flyttet arbeidsplassen hjem, så da gjør man alt man gjør på jobb hjemme. At dere treffes ila dagen er vel bare kjekt så lenge du ikke forteller ham hva han og småen skal gjøre. 

Jeg syns mannen din er litt grinete her og forstår egentlig ikke hvorfor han vil ha deg ut av huset. 

Jeg forstår hvorfor han vil ha meg ut av huset. Men jeg synes han blir grinete når han mener hans behov er viktigere enn mine. For i denne saken så mener jeg oppriktig at de ikke er det. Som tidligere nevnt ville det ikke falt meg inn å kreve noe slikt av han, og dette vet han nok veldig godt hvis han bare tar seg to sekunder og tenker på det.

Anonymkode: d68b9...908

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Skogsalv
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

 

Takk for forståelsen, jeg forstår også han, bare så det er sagt. Men for meg så handler dette om å veie litt for og imot kan man si. Ulempene ved pendling er for kostbare mtp tid, og hjemmekontor er for gunstig mtp tid. Rett og slett. Jeg skjønner at han helst skulle vært helt alene hjemme med babyen, men altså, skal jeg slite meg helt ut pga dette? 
 

Når jeg sier dette er en hektisk periode for meg, så er det virkelig det. Og det vet han fryktelig godt. I løpet av august pleier jeg å jobbe inn nok avspasering for en hel uke, og vel så det. Når jeg sier at jeg ikke har tid til lunsj, annet enn foran pcen, så mener jeg det. Dette vet han også, etter å ha hørt på meg klage om dette mange ganger tidligere. 
 

Så det er ikke snakk om at jeg skal komme ut og skravle litt her og der, eller spise lunsj med dem. Selv om vi begge hadde hatt lyst til dette, er det helt uaktuelt.

Når jeg allerede bruker så mye tid på jobben min, synes jeg det er helt urimelig at jeg skal bruke en hel arbeidsdag i løpet av uka på å pendle. Ja, litt kjipt for han at jeg er i huset, men ikke kjipt nok til at det legitimerer det at jeg må pendle. Og dette mener jeg helt bestemt.

 

Hadde situasjonen vært motsatt, hadde det faktisk aldri falt meg inn å si noe sånt til han. Og det mener jeg oppriktig, de vel derfor jeg blir så lei meg. Og ikke minst hadde han også fått bakoversveis og overhode ikke godtatt et slikt krav fra meg. Han er verdens snilleste mann, men ikke alltid like flink til å se min side av en sak. Men sine egne krav kan jeg love deg at han står på. Han hadde virkelig ikke funnet seg i det selv. Men det tror jeg ikke han tenker over i det hele tatt. Er derfor jeg faktisk blir lei meg. 

Så hektisk som det er for meg nå, så synes jeg faktisk ikke dette er greit. Alle som har barn og full jobb, kjenner vel på tidsklemma? Dette er snakk om den desidert mest hektiske tiden på året for min del.

Men jeg har nå snakket med familie som bor rett rundt hjørnet fra oss, og de har et rom jeg kan sitte uforstyrret i og jobbe. Så da drar jeg dit. Dette ble for øvrig heller ikke godt mottatt av mannen, da han mener jeg dramatiserer hele greia. Min tanke er at han innerst inne skjønner at han er litt urimelig, men ikke ønsker at andre skal forstå det. Derfor likte han vel heller ikke at jeg gjorde det på denne måten. Jeg mener jeg fant en løsning. Ikke ideelt, synes det er litt flaut å drasse med meg alt utstyret ditt og campe der 2-3 dager i uka. Men, men. Jeg blir godt tatt imot.

Ja, det er min klare mening også. Jeg skjønner ikke at han heller ikke ser at det er litt hyggelig at jeg i det minst får sett sønnen vår 2-4 timer om dagen i stedet for 1-2 timer rett før leggetid. Ikke minst slipper jeg å bli fullt så sliten. 

Vi har snakket om det litt før. Og han har jo nevnt at han synes det er litt kjipt, men jeg har lovet han at jeg skal holde meg for meg selv og vist han forståelse for behovet for alenetid. 

Han hadde hjemmekontor et par dager da jeg var i permisjon, men det var virkelig bokstavelig talt kun snakk om et par dager. Jeg synes det imidlertid var veldig hyggelig når han slo seg ned med oss. Og det hadde jeg så syntes om det var på jevnlig basis. Men jeg har veldig forståelse for at han ikke føler det på samme måte, og jeg hadde virkelig respektert det.

Jeg forstår han som sagt. Men jeg mener man må ta hensyn til begge parter her, og jeg mener oppriktig at min «sak» veier tyngre. 
 

Jeg har for øvrig ordnet hjemmekontor hos nær familie rett rundt hjørnet her. Han ble litt snurt for det også, men kanskje han blir fornøyd når han ser at det funker bra.

Han trenger ikke hjelp med babyen, altså. Han klarer helt fint å ta seg av sønnen vår på egenhånd, er kjent med alle rutiner og en veldig engasjert pappa. Så det er ikke noe behov for min assistanse 😊

Haha, jeg aner ikke hva han har tenkt. Tror ikke det er noen store strabaser. Men han er generelt veldig glad i alenetid, og så har han gledet seg veldig til denne permisjonen. Men ja, jeg synes reisetiden og effektiviteten i mitt arbeid trumfer argumentene hans.

Vet du, det er jeg faktisk ganske sikker på at han ikke skal 😅 Han er veldig flink med babyen, og veldig opptatt av at babyen ikke skal se skjerm, aktivisere han osv. Han hadde nok gamet en del når babyen sov, og det unner jeg han virkelig. Om han hadde gamet litt mens babyen lå på gulvet og lekte også, så hadde jeg ikke sagt noe på det heller. Han er oppriktig en veldig god papp.

Han trenger ikke ta seg sammen. Jeg har funnet en god far til barnet mitt 😅

Jeg jobber på hjemmekontor, jeg. Og det gjør minst 90% av kollegaene mine også.  Gjør ikke vi arbeidsoppgavene våre effektive eller ordentlige nok, så oppdages det rimelig fort. Alle hos oss er enige om at hjemmekontor fungerer godt for alle parter. Også ledelsen er fornøyde.

 

Jeg har ikke tid til å komme ut 😅 Med mindre babyen må på legevakta, da hadde jeg ønsket å bli med. Jeg har ingen tvil om at han klarer å ta seg av babyen vår MINST like godt som meg.

Ja, jeg savner babyen veldig på dager hvor jeg bare ser han 2 timer før leggetid. Jeg skulle gjerne jobbet på hjemmekontor fra 7-16, og så eventuelt 1-3 timer etter babyen har lagt seg.

Ja, rimelig tid. Avslutte til 16-17, være med babyen til leggetid som varierer mellom 19-20. Så jobbe videre. Denne perioden innebærer som nevnt flere ganger svært lange dager for meg. Jeg ønsker å korte ned på pendlingen for å bruke den tiden på babyen vår. Jeg har vært vant til å se han mange, mange timer dagen. Synes det er fryktelig trist når det blir så kort. Og det kan vel de aller fleste kjenne seg igjen i, å ønske å tilbringe mer tid med barna sine.

Yes, er snakk om 2-3 dager hjemme i uka. Enkelte uker 2 dager, andre 3 dager. Aldri mer, men mindre vi blir pålagt hjemmekontor igjen selvsagt.

Jeg har sagt nettopp disse tingene. Han så meg sitte på hjemmekontor 12 timer dagen i fjor. Han var så søt at han kom inn med mat til meg av og til, så han vet jeg ikke har tid til å komme ut i hvert fall. Og jeg har vist forståelse for at han ønsker alenetid, mener jeg da. Forståelse i form av at jeg har lovet dyrt og hellig å ikke komme ut til dem. Har sagt jeg kun skal bruke toalettet, og da til og med sagt at jeg skal sende han en melding eller noe så babyen ikke ser meg og savner meg eller noe. 

Jeg forstår hvorfor han vil ha meg ut av huset. Men jeg synes han blir grinete når han mener hans behov er viktigere enn mine. For i denne saken så mener jeg oppriktig at de ikke er det. Som tidligere nevnt ville det ikke falt meg inn å kreve noe slikt av han, og dette vet han nok veldig godt hvis han bare tar seg to sekunder og tenker på det.

Anonymkode: d68b9...908

Nei. Han må absolutt ta hensyn til deg også i disse tider. 🙂 Egentlig burde han være glad for at du slipper timer i bilen daglig??  Tenker jeg da... Og at dere er fleksible hjemme. Så mange og flere muligheter for den lille.  Det ER gøy med baby,men DEILIG med litt avlastning 😉Mitt råd er å la han  ta ALT av ALT,,også på natta...du er i jobb...Hvor lenge tror du han holder ut ?? ,- Tenker han ønsker ditt hjemmekontor velkomment innen kort tid 🙂😎 * kvinnelist *

Endret av Skogsalv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogsalv skrev (7 minutter siden):

Nei. Han må absolutt ta hensyn til deg også i disse tider. 🙂 Egentlig burde han være glad for at du slipper timer i bilen daglig??  Tenker jeg da... Og at dere er fleksible hjemme. Så mange og flere muligheter for den lille.  Det ER gøy med baby,men DEILIG med litt avlastning 😉Mitt råd er å la han  ta ALT av ALT,,også på natta...du er i jobb...Hvor lenge tror du han holder ut ?? ,- Tenker han ønsker ditt hjemmekontor velkomment innen kort tid 🙂😎 * kvinnelist *

😅😅😅🙈 Jeg har tenkt til å la han ta alt av nattevåk og mesteparten av husarbeidet, for det gjorde jeg da han jobbet. Han har ikke sagt noe imot det foreløpig. Men nå blir det hjemmekontor rett rundt hjørnet her. Jeg slipper reiseveien, og han får meg ut av huset. WIN win, eller noe sånt 😅

Anonymkode: d68b9...908

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har dere fordelt permisjonen?

Anonymkode: e9ead...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvordan har dere fordelt permisjonen?

Anonymkode: e9ead...5a9

Jeg syv måneder og han fem måneder. Begge har tatt ut all ferien vi kan ta ut. Hvordan det? Han kunne gjerne tatt mer for min del, men det funker dårlig med stillingen hans. 

Anonymkode: d68b9...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes mannen din var litt urimelig her, høres jo ikke ut som du tenker sitte mitt i stua og blandet deg i alt han gjør liksom. Men synes det hørtes ut som en fin løsning at du fikk sitte hos familie i nærheten! Da slipper du jo all reisevei og han får alenetid, og kanskje som du sier kjent litt på at han kanskje var litt urimelig. (For han kan jo ikke være i mot det når han også var i mot at du skulle være hjemme, for ham burde det jo bare være positivt at du jobber et sted som er nærmere hjemmet så reisevei blir kortere! Ville blitt litt lei meg selv over at det ikke var positivt for ham i det hele tatt)

Og selv om den ene er i permisjon så er man fremdeles 2 foreldre og såklart vil man begge ha tid med barnet og ikke måtte være borte på jobb og reisevei i 10 timer om man ikke må. Permisjon er for ungens del, ikke for foreldrenes del!

Anonymkode: a1f94...d47

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner han veldig godt, jeg! Jeg håper mannen her i huset er tilbake på kontoret til jeg skal ha permisjon med vår baby når den kommer i oktober. Syns det er deilig med litt tid hver for oss og at jeg kan pusle på hjemme aleine på dagtid så kan jeg få tid med han og baby på kvelden når han kommer fra jobb. Ingenting i veien med at man liker å ha litt tid for seg selv og å ha huset for seg selv. Jeg har ingen skumle hensikter eller intensjoner annet enn at jeg liker både å ha tid for meg selv OG å ha tid med mannen. Ikke BARE tid med mannen i hus. Er ikke det samme med aleinetid når jeg vet han er i huset uansett hvor mye han skal "holde seg unna" eller ikke involvere seg i hva vi gjør på. 

Anonymkode: 5fd83...574

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal unne pappa denne tiden med barnet og være helt alene, så får du heller går tilbake til å være delvis på kontoret når ungen er i barnehage. Du har mest sannsynlig hatt mest tid med barnet til nå, såher synes jeg du er kjip.

Anonymkode: b1bd0...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Å, nei, nei. Jeg stoler 100% på han på alle måter. Tenker overhode ikke at han har noe å skjule.
 

Jeg skjønner hva han mener. Dette er hans tid alene hjemme med sønnen vår, jeg ser den. Men når det er så mange ulemper for meg å dra til kontoret, så er det jo helt blåst at hans behov for alenetid hjemme skal trumfe alle fordelene jeg får med en langt enklere arbeidsdag og ikke minst - tid med barnet vårt. 

Anonymkode: d68b9...908

Du sier du vil bruke ekstra tid på sønnen din da du starter tidlig på jobb på hjemmekontor, føler han kanskje han mister en del av alenetiden med sønnen om du gjør det på den måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

For noen syke svar du får!

Elskerinne, gaming, eller at han bør ha deg i nærheten hvis han lurer på ting 😳

Jeg har full forståelse for mannen din og synes du burde gi han muligheten til å være alene og komme inn i rutinene i noen uker. Så kan du heller ha hjemmekontor iblant etterhvert.

Du snakker stadig om at du savner babyen, men det er jo ikke bare du som er forelder. 

Anonymkode: 4d5cc...41c

Vi mødre har et helt spesielt bånd til våre nyfødte, som ingen i verden kan forstå. Dette er udiskuterbart. Vi har båret dem fram i VÅR kropp i 9mnd! 
Vi vil (og burde helst) være nær dem 24/7. Can argue with biology 💁🏼‍♀️

Anonymkode: 0b5e7...b9c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du sier du ikke vil ta av mannens tid med babyen og bare holde deg på hjemmekontoret. Men deretter sier du at du skal avslutte tidlig (rimlig tid), være resten av tiden med babyen og så ta igjen jobb etter at barnet har lagt seg......

Anonymkode: 8f2ca...64c

Hallo? Hvorfor kan det ikke være begges tid omså?
Å nekte en mor å tilbringe så mye tid med sin nyfødte baby, som hun ønsker - DET er sykt det.

Anonymkode: 0b5e7...b9c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner dere begge.

Deg pga enkelheten og mere tid med baby. Det teller mye når man skal tilbake i jobb.

Og han, fordi han sikkert har sett frem til denne tiden bare de to. Og jeg synes det er fint. Men kanksje han føler seg litt hemmet når du er nær. Fordi han da ikke kan finne sine egne måter å gjøre ting på, men må føle på hvordan du bruker å gjøre det.
Det betyr absolutt ikke at du krever han må gjøre det ting som du. Men det er noe med å finne ut av det selv, og være helt alene om ansvaret. Jeg tror det er viktig. Og jeg tror også alene tid er noe vi må prioritere i denne tiden etter korona.

Det ser vi hvertfall her. Både mann, barn og jeg kunne tenkt oss tid uten hverandre nå.

Kanskje kan dere finne en balanse som møter  begges behov. Eller kanskje en må gi seg.

Jeg vil likevel råde deg til å gi han litt tid slik han ønsket eller hadde tenkt.

For om dette er noe han ønsker, så er det ikke noe han kan få igjen. Og det kan bli sårt lenge.

lykke til 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Han hadde sett for seg å chille med ungen. Sette ungen foran TV og sitte og game selv. 🤣

Anonymkode: 52291...c15

DET tenkte jeg også!

Anonymkode: 1d88d...077

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som det høres ut, så vil jo praktisk talt ikke TS ta NOE av egentiden til far, hun kommer jo til å såvidt kikke utenfor kontoret. Hun er jo ikke der, egentlig. Bare sparer en hel del tid på kjøring og ineffektiv jobbing pga brysomme kollegaer, uten at far egentlig merker noe særlig til det. Syns han gjør seg vanskelig, jeg.. Også syns jeg det er rart at andre brukere argumenterer med at det er far sin tid alene med babyen osv all den tid han faktisk blir alene med baby mens TS faktisk jobber 😅 

Anonymkode: ec8a9...5e5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Sånn som det høres ut, så vil jo praktisk talt ikke TS ta NOE av egentiden til far, hun kommer jo til å såvidt kikke utenfor kontoret. Hun er jo ikke der, egentlig. Bare sparer en hel del tid på kjøring og ineffektiv jobbing pga brysomme kollegaer, uten at far egentlig merker noe særlig til det. Syns han gjør seg vanskelig, jeg.. Også syns jeg det er rart at andre brukere argumenterer med at det er far sin tid alene med babyen osv all den tid han faktisk blir alene med baby mens TS faktisk jobber 😅 

Anonymkode: ec8a9...5e5

Jeg er helt enig med deg! Og selvfølgelig skal ts ta hjemmekontor! 
 

Men.... det er noe med reaksjonen til far som aner ugler i mosen

Han er tydelig skuffet over at det ikke blir slik han så for seg. Og hvorfor det? Hva er det som blir annerledes, bare fordi barnemor er i samme bolig? 
 

Jeg tror ikke det er elsker osv som andre har foreslått. Jeg tviler på at det er noe såpass ekstremt, da ts også sier hun stoler godt på mannen sin. Men menn vil også alltid være menn 😂 Så jeg tror det er gaming... ts skriver også at hun vet han kommer til å game noe, og at det er helt greit! Men kan jo hende mannen sitter nå på en følelse av at han ikke kan game like mye som han tenkte 😅 Ts ville jo lagt merke til ang hvor mye han gamer. Ts måtte også noen ganger gått ut av hjemmekontor rommet for å gå på do

Men igjen, vill gjetning fra min side, men også igjen, dette er et forum og hva ellers får man til svar enn gjetning her inne 🙈 Ts er den eneste som sitter nærmest svaret

Anonymkode: 1d88d...077

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...