Gå til innhold

Hvem har rett her? Langt innlegg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

got2go skrev (4 minutter siden):

Vanskelig dilemma. Men jeg skjønner deg veldig godt, og syns at det å få slippe 1,5-2 reisetid hver dag overgår argumentene hans. Hva er det egentlig han har tenkt å gjøre med baby mens du er på jobb da, spille Van Halen på høyeste volum?

Nettopp.

Hva hadde han planlagt? Jo... ta det med ro. ;) Nå må han jo faktisk ta seg sammen og være en god far for sitt barn. ;)

Anonymkode: 52291...c15

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, Hanne12 said:

Eg ser begge sider av saken. Det er tross alt hans tid med baby og det har han sett for seg aleine. Men eg vil tru at det er alles beste å slippe reisetid, slik får pappaen meir avlastning og mor meir tid med baby og mann. 

Hadde min mann hatt mulighet til heimekontor når eg hadde permisjon hadde eg sett på det som en mulighet til å bruke litt tid sammen. Som til dømes ha lunsj ilag eller ta ei lita luftetur iløpet av dagen, når det passer seg sånn. Men at det blir avtalt før man "reiser" på jobb. 

 

Kva med å ta dagen i morgon som ein prøvedag for å sjå at dette vil funke? Både for deg og dei. 

 

Og det er det som er problemet med folk og hjemmekontor.  Det er ikke slik du som er i permisjon skal ha mulighet å ha tid sammen eller gå tur. Folk burde faktisk JOBBE.  Håper alle må tilbake på ekte kontorjobb snart da de fleste jeg kjenner skulker så jævlig nå at de er hjemme.  

Anonymkode: 521a3...3cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robin666
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Å, nei, nei. Jeg stoler 100% på han på alle måter. Tenker overhode ikke at han har noe å skjule

Famous last words. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår mannen din veldig godt. Å ha deg hjemme er begrensende, og selv om du bare skal ut for å tisse, så er du fortsatt der. Og det kan være et stressmoment. Hva om babyen begynner å grine lenge, da kommer du nok ut. Eller du plutselig skal ha noe på stua. Jeg tror nok du er mindre chill enn du tror ser du

Anonymkode: 8e4d5...df2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robin666
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og det er det som er problemet med folk og hjemmekontor.  Det er ikke slik du som er i permisjon skal ha mulighet å ha tid sammen eller gå tur. Folk burde faktisk JOBBE.  Håper alle må tilbake på ekte kontorjobb snart da de fleste jeg kjenner skulker så jævlig nå at de er hjemme.  

Anonymkode: 521a3...3cd

Misunnelse er ikke veldig tiltrekkende 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner han ts.  Med engang ungen får ser du er hjemme kan pappa glemme å få gjort noe.   Kanskje ungen skriker og det tar tid å roe barnet ned. Kommer du ut for å se hva skjer?   

Anonymkode: 521a3...3cd

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det veldig mye om dine ønsker og behov… Jeg synes du overreagerer og jeg skjønner godt at han ønsker å ha denne tiden alene med barnet.
Det er forståelig at du ønsker mindre tid på transport og mer tid hjemme, men i våre kretser forventes det at folk er tilbake på kontoret nå som de fleste har fått første eller andre vaksine. Jeg hadde satt pris på alenetid med barnet, det er jo litt av hensikten, at han og barnet skal knytte tettere bånd (på godt og vondt) uten innblanding eller å måtte gå på tåhev for å ikke forstyrre deg.


 Jeg forstår veldig godt din side av saken, men skjønner han også. At du såret og lei og mener han straks skal se hvor urimelig han er, mener jeg er urimelig av deg… Jeg er enig med andre i forslaget om at ordningen ned hjemmekontor kan testes ut, så får du heller justere om nødvendig. Hans farspermisjon med barnet burde prioriteres synes jeg.

Anonymkode: e9ead...5a9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen syke svar du får!

Elskerinne, gaming, eller at han bør ha deg i nærheten hvis han lurer på ting 😳

Jeg har full forståelse for mannen din og synes du burde gi han muligheten til å være alene og komme inn i rutinene i noen uker. Så kan du heller ha hjemmekontor iblant etterhvert.

Du snakker stadig om at du savner babyen, men det er jo ikke bare du som er forelder. 

Anonymkode: 4d5cc...41c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skjønner han ts.  Med engang ungen får ser du er hjemme kan pappa glemme å få gjort noe.   Kanskje ungen skriker og det tar tid å roe barnet ned. Kommer du ut for å se hva skjer?   

Anonymkode: 521a3...3cd

Akkurat. 

Anonymkode: 4d5cc...41c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du ikke vil ta av mannens tid med babyen og bare holde deg på hjemmekontoret. Men deretter sier du at du skal avslutte tidlig (rimlig tid), være resten av tiden med babyen og så ta igjen jobb etter at barnet har lagt seg......

Anonymkode: 8f2ca...64c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg, TS - dette er en no-brainer! Mannen er urimelig. Spesielt når du i tillegg tenker å kombinere kontor og jobb, og ikke sitte 100 % av tiden hjemme. Dette får han bare svelge.

Anonymkode: bbfee...de6

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogsalv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du sier du ikke vil ta av mannens tid med babyen og bare holde deg på hjemmekontoret. Men deretter sier du at du skal avslutte tidlig (rimlig tid), være resten av tiden med babyen og så ta igjen jobb etter at barnet har lagt seg......

Anonymkode: 8f2ca...64c

Babyer legger seg flere ganger i døgnet 😅 Hvorfor må alt være så rigidt? Er de ikke en familie ? ❤ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som småbarnspappa synes jeg det er trist å lese om alle de som mener hensikten hans er latskap, men det sier kanskje mer om dem enn han, eller meg for den saks skyld.

For min del så hadde jeg følt en begrensning med mor på hjemmekontor og at du på et vis kapret pappapermisjonen. I hvert fall inntil det motsatte var bevist. Forslå en prøveordning og prøv dere frem. 

Anonymkode: e9ead...5a9

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg forstår begge sider av saken. 

jeg tenker at det kanskje kom litt overraskende på han at i morra skulle du ha hjemmekontor. kanskje dere har snakket om det men samtidig har han ikke vært innstilt på det. 

tror dere faktisk bare må teste det ut. han må også erfare om du faktisk er på kontoret og arbeider og ikke bryter inn i hans permisjon. det er lett at mammahjerte tar over eks om du hører barnet ditt gråte etc. 

Anonymkode: 15f64...8fd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Nei, men altså. Hva er det med kg? Er jo håpløst å få råd her inne. Han er ikke utro. Han hadde aldri i verden hatt tid til å være utro. Han er alltid på jobb eller hjemme. Virkelig. Og han jobber i familiebedriften til faren min, tett på. Så han er ikke utro det heller.

Altså, jeg har ikke funnet meg en mann som er utro med babyen vår på slep. Enkelt og greit.

Jeg ønsker gjerne en saklig diskusjon her. På forhånd takk.

Anonymkode: d68b9...908

Hvis mannen din ellers er en god og oppegående mann, ville jeg prøvd å svelge de sårede og oppgitte følelsene litt. Du kan faktisk snu det til: jøss, for en fin mann jeg har som er så opptatt av å knytte sterke bånd til babyen. Babyen vil jo gjerne foretrekke mor av biologiske årsaker såpass tidlig, så han er nok redd for at det skal påvirke permisjonen hans negativt. Ville møtt ham på de følelsene og forsikret ham litt, jeg: «Du, jeg skjønner at du er redd for at (…) (stress med støy, at babyen skjønner at du er i huset …) men dere må støye og bråke så mye dere vil, jeg sitter pal i det rommet hele arbeidstiden, kommer ikke til å forstyrre eller noe. Ikke tenk på det du, jeg tar ansvar for det. Det sparer meg for to timer, og det er viktig for meg nå.»

Og så viser du ham nettopp det. Tar neppe lange tiden før han skjønner at to timer spart er gull verdt.

Anonymkode: 105c2...50f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du styrer mye, og at dette i være forstyrrende for ham og barnet. Forhåpentligvis kan de gå turer, aktiviteter osv. når du har hjemmekontor.

Anonymkode: ab884...2ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest DEN NAKNE GARTNER

Jeg ser ikke problemet her. Jeg ville sett på det som utelukkende positivt at kona jobbet hjemmefra, det blir litt mer familieliv. Du skal selvfølgelig ikke liste deg rundt heller for å hente mat eller andre ting i huset. Har man hjemmekontor så har man flyttet arbeidsplassen hjem, så da gjør man alt man gjør på jobb hjemme. At dere treffes ila dagen er vel bare kjekt så lenge du ikke forteller ham hva han og småen skal gjøre. 

Jeg syns mannen din er litt grinete her og forstår egentlig ikke hvorfor han vil ha deg ut av huset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogsalv
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Som småbarnspappa synes jeg det er trist å lese om alle de som mener hensikten hans er latskap, men det sier kanskje mer om dem enn han, eller meg for den saks skyld.

For min del så hadde jeg følt en begrensning med mor på hjemmekontor og at du på et vis kapret pappapermisjonen. I hvert fall inntil det motsatte var bevist. Forslå en prøveordning og prøv dere frem. 

Anonymkode: e9ead...5a9

Det var et konstruktivt svar ifra  en mann .Bra. 🙂 ❤Men mammahjertet trumfer ofte politiske retningslinjer om muligheten gir seg ifht barn og familie ,,sånn biologisk 😆

En prøveordning er riktig  og rett,,,men forstår ikke eksluderingen  begge veier uansett....Er ikke mest mulig tid SAMMEN  som familie et GODE ? 

Mulig jeg er gammeldags 🤪😆

Endret av Skogsalv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Å, nei, nei. Jeg stoler 100% på han på alle måter. Tenker overhode ikke at han har noe å skjule.

Anonymkode: d68b9...908

Naiviteten lenge leve!

Anonymkode: f3bbe...666

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DEN NAKNE GARTNER
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Høres ut som du styrer mye, og at dette i være forstyrrende for ham og barnet. Forhåpentligvis kan de gå turer, aktiviteter osv. når du har hjemmekontor.

Anonymkode: ab884...2ab

Kan du vise til hva du mener med at det høres ut som om ts "styrer mye" ? Jeg har lest hele tråden men kanskje jeg har oversett noe. 

Dersom ts er en "hønemor" og pappa ikke "god nok" så er det et problem at ts har hjemmekontor. Men får ikke det inntrykket her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...