Gå til innhold

Trenger tips til å skrive en god søknad eller generelle ideer om jobbsøking på sykehus?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å søke jobb på sykehus. Jeg studerer sykepleie, og starter tredje året nå etter ferien. Jeg har allerede en fast helgestilling i en omsorgsbolig. Jeg har jobbet har siden 2018 og har vært med på mange innleggelser av beboere på sykehuset hvor jeg er med beboeren på sykehuset i en hel vakt. Samarbeider med både sykepleier og lege. 

Jeg har søkt på endel stillinger som har blitt utlyst, men får ikke noe svar eller får beksjed om at den er fylt. Jeg har skrevet søknad og lurer på om noen av dere har tips til hva jeg bør ha med i søknaden. 

Jeg vet ikke om grunnen er at jeg allerede har en fast stilling, men har funnet frem en god del stillinger som passer til meg og den erfaringen jeg har. De fleste er stillinger som student sykepleier. 

Jeg er åpen for alt takk, og trenger tips og ideer om hva jeg kan gjøre for å både skrive en god søknad og andre ideer som er relevante. 

Anonymkode: bd7df...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Merkelig å ikke få beskjed når jobben er tatt. Det er det vanlig å få. 

Anonymkode: 6dc76...6eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte kan man se seg blind på søknaden sin. Kanskje la andre se over den? Om det er noe som kan være utelatt, om det er feil satt opp osv.
Noen sider viser til eksempler på jobbsøknad.
Eller du kan også få hjelp av egne firmaer som kartlegger deg og skriver søknaden til stillingen for deg.
De er i forskjellige prisklasser. Man har CVguru.no og cv-hjelpen.no. Begge lager jobbsøknader.

 

Anonymkode: 79529...7a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare skriv: "Jeg søker med dette på utlyst stilling", legg til en veldig kortfattet CV. Da ringer de deg for å spørre om det de lurer på. Ingen er interessert i å lese en novelle om deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ofte kan man se seg blind på søknaden sin. Kanskje la andre se over den? Om det er noe som kan være utelatt, om det er feil satt opp osv.
Noen sider viser til eksempler på jobbsøknad.
Eller du kan også få hjelp av egne firmaer som kartlegger deg og skriver søknaden til stillingen for deg.
De er i forskjellige prisklasser. Man har CVguru.no og cv-hjelpen.no. Begge lager jobbsøknader.

 

Anonymkode: 79529...7a9

Takk det skal jeg gjøre.

Anonymkode: bd7df...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ajarRun skrev (15 minutter siden):

Bare skriv: "Jeg søker med dette på utlyst stilling", legg til en veldig kortfattet CV. Da ringer de deg for å spørre om det de lurer på. Ingen er interessert i å lese en novelle om deg.

Jeg tror at de krever at en har med søknad i tillegg til CV på de mange av stillingene. 

Anonymkode: bd7df...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg tror at de krever at en har med søknad i tillegg til CV på de mange av stillingene. 

Anonymkode: bd7df...6f2

Jeg skrev jo en søknad? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...