Gå til innhold

Avslutte et forhold kun fordi man ønsker å være singel? Noen som har gjort det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller kanskje det at man er inne på tanken er et tegn på at forholdet ikke er bra. Men er kanskje de blant oss som trives best for seg selv og med den friheten det innebærer?

 

Anonymkode: 93416...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er da like god grunn som alle andre. I hvert fall hvis dere ikke har barn sammen.

Anonymkode: 57dd5...57e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Eller kanskje det at man er inne på tanken er et tegn på at forholdet ikke er bra. Men er kanskje de blant oss som trives best for seg selv og med den friheten det innebærer?

 

Anonymkode: 93416...310

Tja. Forhold kan jo være bra, men ikke bra nok? Man må sette seg ned å tenke over hvorfor man ønsker seg ut, kanskje? Noen trives jo best alene. Hvis man ikke matcher helt på en del områder kan kanskje brudd være et godt alternativ, selv on forholdet ikke er direkte dårlig, om det gir mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svartfugl skrev (5 minutter siden):

Tja. Forhold kan jo være bra, men ikke bra nok? Man må sette seg ned å tenke over hvorfor man ønsker seg ut, kanskje? Noen trives jo best alene. Hvis man ikke matcher helt på en del områder kan kanskje brudd være et godt alternativ, selv on forholdet ikke er direkte dårlig, om det gir mening.

Gir mening det ja. Men er nok vanskeligere å bare gå om det ikke er noe man går til all den tid forholdet ikke er direkte dårlig.

Anonymkode: 93416...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er for kort for å være i ett forhold man ikke ønsker å være i, uansett grunn😊 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gjør det, ja. Noen elsker frihet. Andre er mest lei eksen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Gir mening det ja. Men er nok vanskeligere å bare gå om det ikke er noe man går til all den tid forholdet ikke er direkte dårlig.

Anonymkode: 93416...310

Man har ikke en plikt til å bli i et forhold. Man skylder seg selv og partneren muligheten til å finne på noe annet om det på et eller annet vis ikke fungerer. Så må en huske at en er sin egen lykkes smed. Akkurat som at et forhold ikke automatisk gjør livet bra, så gjør ikke singellivet det heller.😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt på det samme. Men så har mitt forhold en del problemer. Så det blir ikke sånn at jeg går fra et perfekt forhold. Jeg elsker å være alene. Koser meg i eget domene. Så jeg har funnet ut at jeg ikke er laget for forhold. 

Anonymkode: d59e1...74c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har gjort det mange ganger! Har følt meg kvelt i forholdet å har følt at jeg ikke har tid til alenetid pga kjæresten vil være mest mulig med meg. Har også savnet å flørte med andre på byn. Så har fått så frihetsfølese når jeg er endelig er singel igjen å kan gjøre hva jeg vil! Så går det kanskje 3 mnder så savner jeg eksen å vil ha han tilbake men da er det for sent.

Anonymkode: 096fd...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kom i en viss alder gjorde jeg det slutt ved et par anledninger da jeg skjønte kjæresten bare var ‘kjekk å ha’, men ikke klarte å se for meg at han betydde så mye for meg at jeg ville ha barn og flytte sammen med ham. Da lot jeg ham gå som man sier. For å ikke kaste bort tiden hans da han ønsket noe mer for framtiden. Det var et tøft valg, og førte oftest med seg en form for kjærlighetssorg. Særlig om han fant en ny kort tid etterpå. Men det var det eneste riktige å gjøre. Valget var ikke minst lettere fordi jeg trives så godt alene. Mange som foretrekker å være i forhold blir nok på tross av at følelsene ikke er 100% der de skal være for partneren. Pga tryggheten i forholdet og angst for å være alene. Jeg er glad for at jeg ikke er sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ja har gjort det mange ganger! Har følt meg kvelt i forholdet å har følt at jeg ikke har tid til alenetid pga kjæresten vil være mest mulig med meg. 

Anonymkode: 096fd...b47

Du får finne deg en introvert kjæreste som elsker aleinetid 

Anonymkode: ae414...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke når jeg finner den rette, men jeg kan finne på å dra bort noen i uker eller måneder av gangen. Det gir en viss frihet. Det er alltids et alternativ å åpne forholdet. Hvorfor skal man gjøre som man vil som singel, men fanges i et forhold? Da er det noe galt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange har gjort det. Mange har angret.

Du risikerer også at en framtidig kjæreste gjør det samme mot deg. Akkurat når du tror forholdet går strålende.

Anonymkode: 53fb7...a12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Majer skrev (10 minutter siden):

Ikke når jeg finner den rette, men jeg kan finne på å dra bort noen i uker eller måneder av gangen. Det gir en viss frihet. Det er alltids et alternativ å åpne forholdet. Hvorfor skal man gjøre som man vil som singel, men fanges i et forhold? Da er det noe galt.

Hva slags jobb har du som kan dra bort i måneder av gangen? 

Anonymkode: ae414...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-8-3 den 1.49):

Mange har gjort det. Mange har angret.

Du risikerer også at en framtidig kjæreste gjør det samme mot deg. Akkurat når du tror forholdet går strålende.

Anonymkode: 53fb7...a12

Nettopp.

Jeg er ikke blant de som må være i et forhold. Har nok vært mer singel enn i forhold totalt sett gjennom mitt liv og liker meg veldig godt alene. Har også likt meg bra i et forhold siden jeg har en partner som gir meg tid for meg selv og til å gjøre mine egne ting.

Men man savner allikevel den totale friheten og det å ikke hele tiden måtte være der for noen og også å kunne flørte og til og med gjøre noe mer med andre. 

Anonymkode: 93416...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (På 2021-8-3 den 1.40):

 Hvorfor skal man gjøre som man vil som singel, men fanges i et forhold? Da er det noe galt.

Det er den verste delen av å være i et forhold. Man blir jo mer ufri. 

Men her kommer nok også ulike mennesketyper inn i bildet. Jeg har jo venner som tidligere har uttrykt at de synes synd på de i vennegjengen som er single er ute på byen og skal prøve å treffe noen, mens de anser seg som heldige som bare kan slappe av og vite at de har noen hjemme. Men jeg har jo alltid synes det å treffe nye mennesker har vært noe som er gøy og spennende. Og plutselig gjør man det ikke lenger.

Anonymkode: 93416...310

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det er den verste delen av å være i et forhold. Man blir jo mer ufri. 

Men her kommer nok også ulike mennesketyper inn i bildet. Jeg har jo venner som tidligere har uttrykt at de synes synd på de i vennegjengen som er single er ute på byen og skal prøve å treffe noen, mens de anser seg som heldige som bare kan slappe av og vite at de har noen hjemme. Men jeg har jo alltid synes det å treffe nye mennesker har vært noe som er gøy og spennende. Og plutselig gjør man det ikke lenger.

Anonymkode: 93416...310

Man kan jo det om man er i et åpent forhold. 

Anonymkode: ae414...159

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man kan jo det om man er i et åpent forhold. 

Anonymkode: ae414...159

Jeg treffer nye mennesker hele tiden, selv om jeg er i er forhold. Jeg trenger jo ikke å knulle alle jeg møter. Å være i forhold betyr ikke å være i fengsel. 

Anonymkode: abc95...076

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg treffer nye mennesker hele tiden, selv om jeg er i er forhold. Jeg trenger jo ikke å knulle alle jeg møter. Å være i forhold betyr ikke å være i fengsel. 

Anonymkode: abc95...076

Nettopp. Jeg treffer også ofte nye mennesker gjennom jobb og hobbyer, men jeg ligger jo ikke med dem. MÅ man ligge med alle man møter, så er det noe galt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg treffer nye mennesker hele tiden, selv om jeg er i er forhold. Jeg trenger jo ikke å knulle alle jeg møter. Å være i forhold betyr ikke å være i fengsel. 

Anonymkode: abc95...076

Nei, men jeg antok at gøy og spennende her betød flørt og sex med andre. Å møte folk kan jo alle gjøre. 

Anonymkode: ae414...159

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...