Gå til innhold

Hvorfor går det ikke an å få en ordentlig dialog med moderatorteamet?


Robert Koch

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Bremnes.Kari said:

Men @Robert Kochtok seg tid og bry med å dele av sin kunnskap. Som han fikk kritikk for av flere. Sitat: "hvorfor gidder du?". Han har forklart ganske godt hvorfor han gidder. Hva er poenget med å preach to the choir, og alle som allerede er enige med seg? 

Jeg gidder fordi min yrkesetikk sier at jeg må gidde. Jeg har ferie. Det er ikke så jævla gøy å bli skjelt ut hele tiden heller. Men jeg nekter å bivåne at det spres usannheter som kan gi store konsekvenser for folkehelsen.

Jeg er ikke noe spesielt edel. Men jeg brenner for faget mitt, og det kan ingen ta fra meg. Selv om det gjøres iherdige forsøk.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest venom31

Synes også at det er dårlig gjort at man ikke kan slette en tråd man har laget selv, og angrer seg etterpå. Det er ikke bestandig de sletter en tråd etter å ha spurt dem heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anglofil skrev (59 minutter siden):

Nei, slettede innlegg kan ikke hentes frem igjen.

Det er lov å diskutere konspirasjonsteorier, så fremt de ikke bryter øvrige regler, f.eks er helseskadelige. Et eksempel på dette er konspirasjoner rundt 11. september eller Flat Earth-teorier osv. Det er lov å diskutere, så lenge det ikke dras inn i en helseskadelige kontekst, eller på annen måte bryter våre regler.

Anglofil (teamleder)

Så dere har sluttet å lagre regelbrudd i mapper på enkeltbrukere, med andre ord?

@Robert Koch: Av erfaring vil jeg anbefale deg å lagre lange innlegg du poster her i Word e.l., slik at du kan reposte om du blir slettet pga "svar til regelbrudd".

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (1 minutt siden):

Så dere har sluttet å lagre regelbrudd i mapper på enkeltbrukere, med andre ord?

@Robert Koch: Av erfaring vil jeg anbefale deg å lagre lange innlegg du poster her i Word e.l., slik at du kan reposte om du blir slettet pga "svar til regelbrudd".

Nei, vi har ikke sluttet med dette. 

Men vi kan ikke hente frem hele tråder og legge de ut på forumet igjen. 

Anglofil (teamleder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anglofil said:

Nei, vi har ikke sluttet med dette. 

Men vi kan ikke hente frem hele tråder og legge de ut på forumet igjen. 

Anglofil (teamleder)

Men igår la dere slettet innhold ut igjen…

Hva er dette for noe…?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robert Koch skrev (Akkurat nå):

Men igår la dere slettet innhold ut igjen…

Hva er dette for noe…?

Hvilket innhold mener du?

Det er forskjell på innhold som blir skjult for moderering som enkelt kan kan legges ut på forumet igjen og innhold som blir slettet. Hvis det er førstnevnte: det som skjer er at moderator flytter tråden til et eget modereringsrom som medfører at tråden blir skjult og vanlige brukere ikke kan gå inn i den. Innlegg som skal lukes bort fjernes, og når tråden er ferdigmoderert legges den ut igjen.

Anglofil (teamleder)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anglofil said:

Hvilket innhold mener du?

Det er forskjell på innhold som blir skjult for moderering som enkelt kan kan legges ut på forumet igjen og innhold som blir slettet. Hvis det er førstnevnte: det som skjer er at moderator flytter tråden til et eget modereringsrom som medfører at tråden blir skjult og vanlige brukere ikke kan gå inn i den. Innlegg som skal lukes bort fjernes, og når tråden er ferdigmoderert legges den ut igjen.

Anglofil (teamleder)

Det ble fjernet en mengde innhold, som senere på kvelden ble lagt ut igjen. Tråden hadde ikke vært skjult da.

Dette rimer ikke.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robert Koch skrev (5 minutter siden):

Det ble fjernet en mengde innhold, som senere på kvelden ble lagt ut igjen. Tråden hadde ikke vært skjult da.

Dette rimer ikke.

Tråden kan også skjules i forumet de ligger i, men det gjør modereringen ofte litt vanskeligere (og er bakgrunnen for at tråden flyttes til annet rom i de fleste tilfeller, men det avgjør moderator selv). Det har med det tekniske å gjøre. Uansett, det gjør at man kan da skjule innhold i tråden delvis eller helt, og da oppheve og finne fram skjult innhold. Skjult er altså ikke det samme som slettet.

Anglofil (teamleder)

Endret av Anglofil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anglofil said:

Tråden kan også skjules i forumet de ligger i, men det gjør modereringen ofte litt vanskeligere (og er bakgrunnen for at tråden flyttes til annet rom i de fleste tilfeller, men det avgjør moderator selv). Det har med det tekniske å gjøre. Uansett, det gjør at man kan da skjule innhold i tråden delvis eller helt, og da oppheve og finne fram skjult innhold. Skjult er altså ikke det samme som slettet.

Anglofil (teamleder)

Da blir det enda mer mystisk - for de delene av tråden som var skjult, var alt som IKKE var konspiratorisk. Nemlig hele dialogen som er kjerne for denne debatten. De innleggene du har brukt for å begrunne sletting stod urørt. Hva er motivasjonen for å fjerne de innleggene som dere selv hevder var uproblematiske, men la de problematiske stå igjen?

Her må det være noen som ikke snakker sant!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robert Koch skrev (1 minutt siden):

Da blir det enda mer mystisk - for de delene av tråden som var skjult, var alt som IKKE var konspiratorisk. Nemlig hele dialogen som er kjerne for denne debatten. De innleggene du har brukt for å begrunne sletting stod urørt. Hva er motivasjonen for å fjerne de innleggene som dere selv hevder var uproblematiske, men la de problematiske stå igjen?

Her må det være noen som ikke snakker sant!

Jeg har flere ganger forklart hvorfor vi har gjort vi har gjort. Vi får ikke gjort om på slettingen, så enkelt er det.

Spørsmål om det samme om igjen og om igjen vil ikke gi et nytt svar, og jeg henviser til tidligere svar.

Anglofil (teamleder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anglofil said:

Jeg har flere ganger forklart hvorfor vi har gjort vi har gjort. Vi får ikke gjort om på slettingen, så enkelt er det.

Spørsmål om det samme om igjen og om igjen vil ikke gi et nytt svar, og jeg henviser til tidligere svar.

Anglofil (teamleder)

Så lenge du ikke svarer på det jeg spør om, synes jeg ikke det er galt å stille spørsmålene igjen.

Det er noe som lukter vondt her, og jeg vil vite hva det er.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det tas jo vare på slettede innlegg!

Når jeg mottar en advarsel, så er det min fulle rett å be om å få se de innleggene som har brutt med KGs regelverk. Det betyr at KG faktisk beholder disse slettede innleggene mine til senere innsyn. Ergo kan man ikke påstå at "slettet er slettet" og følgelig umulig å gjenopprette, men samtidig være i stand til å utlevere selvsamme innlegg på brukers oppfordring. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tidligere opplevd å få innlegg slettet som etter nærmere diskusjon med moderator virker å være slettet på veldig mangelfullt grunnlag, kanskje i litt hastverk. Mitt inntrykk er at linjen uansett er "sletting reverseres ikke", og kanskje har ikke moderator muligheten til å gjenopprette innhold på noen lettvint måte. Dermed skal en ikke se bort fra at en som standard ikke innrømmer feil, fordi en ikke har noen måte å rette opp igjen på det.

Modereringen foregår, om jeg forstår det riktig, i stor grad på frivillig basis så en må kanskje regne med at ikke alle tilfeller løses på den teknisk sett mest smidige måten eller at en alltid har tid til å gjøre så grundige vurderinger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette er greit….?

Skal dere slette mitt tilsvar til dette også?

Hva tror dere er formålet med å poste denne tråden, som inneholder en for lengst tilbakevist debatt, som ikke har rot i faktiske forhold?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bremnes.Kari
7 minutter siden, herzeleid said:

Jeg har tidligere opplevd å få innlegg slettet som etter nærmere diskusjon med moderator virker å være slettet på veldig mangelfullt grunnlag, kanskje i litt hastverk. Mitt inntrykk er at linjen uansett er "sletting reverseres ikke", og kanskje har ikke moderator muligheten til å gjenopprette innhold på noen lettvint måte. Dermed skal en ikke se bort fra at en som standard ikke innrømmer feil, fordi en ikke har noen måte å rette opp igjen på det.

Modereringen foregår, om jeg forstår det riktig, i stor grad på frivillig basis så en må kanskje regne med at ikke alle tilfeller løses på den teknisk sett mest smidige måten eller at en alltid har tid til å gjøre så grundige vurderinger. 

Det kan så være. Hadde ikke kosta mange kalorier å be om beklagelse, uansett. Det er til og med jeg i stand til. Så kan det føles litt mindre meningsløst å bruke tid og energi på debatter her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Robert Koch skrev (7 minutter siden):

Men dette er greit….?

Skal dere slette mitt tilsvar til dette også?

Hva tror dere er formålet med å poste denne tråden, som inneholder en for lengst tilbakevist debatt, som ikke har rot i faktiske forhold?

Pass på at du sparer innleggene dine i notatblokk etc.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Elhaym said:

Pass på at du sparer innleggene dine i notatblokk etc.

Hvorfor?

Jeg blir vel permanent utestengt herfra nå, tenker jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robert Koch skrev (Akkurat nå):

Hvorfor?

Jeg blir vel permanent utestengt herfra nå, tenker jeg.

Jeg tror du har litt å gå på før utestenging heldigvis. Men noen av innleggene er ganske gode og de kan være gode å ha. Sånn om du må repetere deg. Derfor bør admin gi deg tilbake de fra konspitråden

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bremnes.Kari

Bare et lite spørsmål, men jeg er kanskje dum. Får man ingen advarsel før tråder stenges? Hvis det var mitt HI som var problemet hadde jeg jo ikke motsatt meg å endre det, hvis det hadde betydd at tråden fikk leve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...