Gå til innhold

Hvorfor går det ikke an å få en ordentlig dialog med moderatorteamet?


Robert Koch

Anbefalte innlegg

Én ting er at moderatorene gjør ting vi er uenige i. Men at de nekter å besvare argumenter er underlig. Noen bestemmer, og så forteller man hvorfor man mener de har gjort noe dumt, og så får man beskjed om at alt er besvart, og de stenger tråden for videre svar.

Hva er poenget med ris og ros, når dere konsekvent nekter å gå i dialog?

Her kommer dere jo også med usannheter:

At dere ikke har slettet tekniske eller faglige forklaringer er jo ikke sant. Det gjorde dere jo nettopp nå, da dere slettet konspirasjonstrådem, som dere igår kalte en “god diskusjon.” Og dere har gjort det mange ganger tidligere. Sleivete kommentarer med ubegrunnede påstander om hvordan “big pharma” prøver å drepe oss, blir derimot stående. Dette er HELT uforenlig med hva dere kommuniserer om at dere ikke ønsker konspirasjonsteorier og antivaksinedebatt.

Dere slettet faktiske flere sider med ganske omfattende faglige forklaringer på fenomener som flere av de som har vært skeptiske til vaksinen forteler at tok fra dem mye av den frykten de har hatt.

Steng meg gjerne ute igjen, men jeg ber om at dere er ærlige!

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Du har fått flere svar på dine spørsmål. Vi har svart ærlig.

Du har fått svar i tråden det vises til. Du må som sagt gjerne være uenig, men det endrer ikke avgjørelsen, og det vil heller ikke endre utfallet.

Vi er ikke uenige i at det var mange gode faglige forklaringer, men tråden i seg selv var faktisk brudd på reglene, og dermed ble den slettet. Om man ønsker å diskutere dette, kan man gjøre dette i en egen tråd som ikke legger opp til konspirasjoner og antivaksinedebatt.

Anglofil (teamleder)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anglofil skrev (1 minutt siden):

Hei

Du har fått flere svar på dine spørsmål. Vi har svart ærlig.

Du har fått svar i tråden det vises til. Du må som sagt gjerne være uenig, men det endrer ikke avgjørelsen, og det vil heller ikke endre utfallet.

Vi er ikke uenige i at det var mange gode faglige forklaringer, men tråden i seg selv var faktisk brudd på reglene, og dermed ble den slettet. Om man ønsker å diskutere dette, kan man gjøre dette i en egen tråd som ikke legger opp til konspirasjoner og antivaksinedebatt.

Anglofil (teamleder)

Hva er brudd på reglene med tråden? Er det ikke lov å ha en tråd om konspirasjonsteorier? Det fremgikk jo ganske klart i de fleste innleggene at det var teorier.

Når det kommer til svar på det Robert spør om kan jeg ikke se at dere har svart særlig godt eller i det hele tatt. 

Dere svarer stort sett på 24% av det man spør.om og så fordufter dere

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anglofil said:

Hei

Du har fått flere svar på dine spørsmål. Vi har svart ærlig.

Du har fått svar i tråden det vises til. Du må som sagt gjerne være uenig, men det endrer ikke avgjørelsen, og det vil heller ikke endre utfallet.

Vi er ikke uenige i at det var mange gode faglige forklaringer, men tråden i seg selv var faktisk brudd på reglene, og dermed ble den slettet. Om man ønsker å diskutere dette, kan man gjøre dette i en egen tråd som ikke legger opp til konspirasjoner og antivaksinedebatt.

Anglofil (teamleder)

Igår vurderte dere å skille ut de delene i en egen tråd. Hvorfor var det plutselig uaktuelt?

Og du har ikke besvart noen av mine argumenter. Nei, jeg har ikke fått svar. Tåler dere ikke kritikk?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elhaym skrev (2 minutter siden):

Hva er brudd på reglene med tråden? Er det ikke lov å ha en tråd om konspirasjonsteorier? Det fremgikk jo ganske klart i de fleste innleggene at det var teorier.

Når det kommer til svar på det Robert spør om kan jeg ikke se at dere har svart særlig godt eller i det hele tatt. 

Dere svarer stort sett på 24% av det man spør.om og så fordufter dere

Tråden i seg selv lå opp til konspirasjoner og antivaksinedebatt. Dette er allerede basert.

Robert Koch skrev (2 minutter siden):

Igår vurderte dere å skille ut de delene i en egen tråd. Hvorfor var det plutselig uaktuelt?

Og du har ikke besvart noen av mine argumenter. Nei, jeg har ikke fått svar. Tåler dere ikke kritikk?

Fordi dette tar mye tid og ressurser. Tråden var preget av mange avsporinger og mye aktivitet etter at tråden ble ryddet av lomvi.

Anglofil (teamleder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anglofil skrev (1 minutt siden):

Tråden i seg selv lå opp til konspirasjoner og antivaksinedebatt. Dette er allerede basert.

Fordi dette tar mye tid og ressurser. Tråden var preget av mange avsporinger og mye aktivitet etter at tråden ble ryddet av lomvi.

Anglofil (teamleder)

Men hva med alle trådene på koronaforumet som forkler seg som ekte tråder? Tråder som kun er laget for å nøre opp? Feks tøvet med "Hvorfor skriver ikke mediene om"sett inn demonstrasjon her/sett inn lege som er diskreditert her"

De får stå?

Tråder hvor ts skriver "Jeg støtter barnevaksinasjonsprogrammet, det er denne vaksinen jeg er imot" når man på flere av disse ganske godt kan lukte at de er imot ALLE vaksiner.

De får også stå.

Dere sletter de mest ekstreme, ja. Men det er åpenbart at de som modererer koronaforumet ikke har kunnskapen til å moderere det.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Anglofil said:

Tråden i seg selv lå opp til konspirasjoner og antivaksinedebatt. Dette er allerede basert.

Fordi dette tar mye tid og ressurser. Tråden var preget av mange avsporinger og mye aktivitet etter at tråden ble ryddet av lomvi.

Anglofil (teamleder)

Da er det umulig å tro på at dere ønsker færre konspirasjonsteorier, og mindre antivaksinedebatt.

Hvor sier du at dere ikke har fjernet tekniske og faglige forklaringer, når det er mindre enn en time siden dere fjernet flere sider med slikt? 

Dere har selvsagt lov til å styre forumet i motsatt retning av hva dere sier dere skal - men dere bidrar til økt arbeidsmengde for dere selv når dere sletter ting som faktisk er oppklarende, og fjerner angst og tvil fra de dere mener skaper uro og uømsket materiale.

Jeg ber bare om at dere er ærlige. Og at dere besvarer spørsmål dere får. Nå har dere gjort noe veldig dumt, og som strider mot deres intensjoner. Det bør dere revurdere.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Elhaym said:

Men hva med alle trådene på koronaforumet som forkler seg som ekte tråder? Tråder som kun er laget for å nøre opp? Feks tøvet med "Hvorfor skriver ikke mediene om"sett inn demonstrasjon her/sett inn lege som er diskreditert her"

De får stå?

Tråder hvor ts skriver "Jeg støtter barnevaksinasjonsprogrammet, det er denne vaksinen jeg er imot" når man på flere av disse ganske godt kan lukte at de er imot ALLE vaksiner.

De får også stå.

Dere sletter de mest ekstreme, ja. Men det er åpenbart at de som modererer koronaforumet ikke har kunnskapen til å moderere det.

Man skulle tro at det de nå har fjernet var å regne som mer egnet til å skape konspirasjonstanker og antivaksinebevegelse enn de trådene som ikke er slettet. Oppfylte den tråden de lriteriene? Det tror jeg virkelig ikke.

Jeg regner med en ny utestengelse nå, så jeg er ikke redd for å si at jeg er overbevist om at moderatorteamet i sum sympatiserer med antivaksinebevegelsen, og at det er derfor de ikke vil at jeg punkterer mytene de støtter seg til.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anglofil said:

Tråden i seg selv lå opp til konspirasjoner og antivaksinedebatt

Men var det det den ble til? Eller kan det hende at den vendingen den tok faktisk var positiv og nødvendig? Dette forlanger jeg at du besvarer!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robert Koch skrev (Akkurat nå):

Man skulle tro at det de nå har fjernet var å regne som mer egnet til å skape konspirasjonstanker og antivaksinebevegelse enn de trådene som ikke er slettet. Oppfylte den tråden de lriteriene? Det tror jeg virkelig ikke.

Jeg regner med en ny utestengelse nå, så jeg er ikke redd for å si at jeg er overbevist om at moderatorteamet i sum sympatiserer med antivaksinebevegelsen, og at det er derfor de ikke vil at jeg punkterer mytene de støtter seg til.

Nei, men vi får bare være uenige for det er sånn de har bestemt eller noe. 

Føles som at koronaforumet skal være lettbeint, og det er forsåvidt ok, for det er et forum. Men sånn jeg ser det står det mer graverende ting der bare nå, enn det gjorde i tråden som de har slettet

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anglofil said:

Tråden var preget av mange avsporinger og mye aktivitet etter at tråden ble ryddet av lomvi.

Dette er simpelthen ikke sant.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robert Koch skrev (Akkurat nå):

Men var det det den ble til? Eller kan det hende at den vendingen den tok faktisk var positiv og nødvendig? Dette forlanger jeg at du besvarer!

I tillegg er jeg usikker på om den faktisk LA opp til det. Mulig brukeren som startet den er mer på den konspiratoriske siden, men selv hun skrev ingen teorier. @Veraog jeg hadde en interessant diskusjon om Kina, men ikke rundt ble skadelig med vaksiner el.

I denne tråden har forøvrig anglofil ikke svart deg på om de ikke tåler kritikk. Ikke så farlig, men det er alltid sånn..man får svar på ett av fem

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elhaym skrev (2 minutter siden):

I tillegg er jeg usikker på om den faktisk LA opp til det. Mulig brukeren som startet den er mer på den konspiratoriske siden, men selv hun skrev ingen teorier. @Veraog jeg hadde en interessant diskusjon om Kina, men ikke rundt ble skadelig med vaksiner el.

I denne tråden har forøvrig anglofil ikke svart deg på om de ikke tåler kritikk. Ikke så farlig, men det er alltid sånn..man får svar på ett av fem

 

 

Selvfølgelig tåler vi kritikk, det er vi rett og slett nødt til. Vi setter alltid pris på tilbakemeldinger uavhengig av hvorvidt den er positiv eller negativ.

Anglofil (teamleder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Robert Koch skrev (7 minutter siden):

Men var det det den ble til? Eller kan det hende at den vendingen den tok faktisk var positiv og nødvendig? Dette forlanger jeg at du besvarer!

Dette er allerede besvart. Tråden er slettet fordi den legger opp til konspirasjoner og antivaksinedebatt.

Tråden hadde fått stå om den ikke hadde hatt hovedinnlegg som den hadde, og hvis den ikke hadde vært full av avsporinger som igjen viste at hovedinnlegget faktisk nøret oppunder det vi ikke ønsker på forumet (konspirasjoner og antivaksine). Det hjelper ikke om enkelte innlegg var opplysende og gode, om selve trådens hovedinnlegg og flere andre innlegg i tråden også bryter reglene omkring konspirasjoner og antivaksine.

Anglofil (teamleder)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robert Koch skrev (5 minutter siden):

Da er det umulig å tro på at dere ønsker færre konspirasjonsteorier, og mindre antivaksinedebatt.

Hvor sier du at dere ikke har fjernet tekniske og faglige forklaringer, når det er mindre enn en time siden dere fjernet flere sider med slikt? 

Dere har selvsagt lov til å styre forumet i motsatt retning av hva dere sier dere skal - men dere bidrar til økt arbeidsmengde for dere selv når dere sletter ting som faktisk er oppklarende, og fjerner angst og tvil fra de dere mener skaper uro og uømsket materiale.

Jeg ber bare om at dere er ærlige. Og at dere besvarer spørsmål dere får. Nå har dere gjort noe veldig dumt, og som strider mot deres intensjoner. Det bør dere revurdere.

Formålet med regelen er neppe å hindre konspirasjonsteoretikere, og antivaksinedebatt i samfunnet. Målet er å få konspirasjonsteoretikerne og antivaksinefolket bort fra dette forumet. Å forby en side av en debatt vil ødelegge mulighetene til å argumentere for saken.

Hvis jeg lager en tråd: "Hvorfor bør alle vaksineres?" vil jeg nødvendigvis få svar fra begge sider. Når ene synspunktet er forbudt blir tråden uansett meningsløs, det blir jo bare en sirkelrunk. 

Å fjerne hele tråder fordi enkelte brukere bryter regler gjør de hele tiden. Dette er et symptom på alt for dårlig moderering, det blir for mye jobb å renske tråden og masse svar til regelbrudd gjør det veldig tidkrevende. 

KG virker ikke å ha til mål å informere om ting som er allmennyttig. De er mer opptatt av meninger enn av fakta. 

I tillegg er det veldig dumt av dem å ha reglene som en punktvis liste. Hvis de hadde gitt hver regel nummer, kunne de enkelt henvist til regelen de mener man har brutt. 

Mye av utfordringen med å få svar er at moderatorteamet er ute av stand til eller uvillig til å kommunisere. Ofte er svarene korte, upresise og umulig å forstå for noen utenfor teamet. 

Med svarene her virker det som du vil forstå HVORFOR mens de vil forklare at de ikke vil ombestemme seg.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anglofil skrev (2 minutter siden):

Dette er allerede besvart. Tråden er slettet fordi den legger opp til konspirasjoner og antivaksinedebatt.

Tråden hadde fått stå om den ikke hadde hatt hovedinnlegg som den hadde, og hvis den ikke hadde vært full av avsporinger som igjen viste at hovedinnlegget faktisk nøret oppunder det vi ikke ønsker på forumet (konspirasjoner og antivaksine). Det hjelper ikke om enkelte innlegg var opplysende og gode, om selve trådens hovedinnlegg og flere andre innlegg i tråden også bryter reglene omkring konspirasjoner og antivaksine.

Anglofil (teamleder)

Er konspirasjoner ikke lov her? Hvor i reglene er det nevnt? 

Når dere ikke bruker nummer på reglene bør du bruke samme ordlyd som i reglene når du begrunner sletting. "Diskusjon rundt (sic) vaksinemotstand". Da blir det mye lettere å forstå hvilken regel man har brutt.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Elhaym skrev (6 minutter siden):

I tillegg er jeg usikker på om den faktisk LA opp til det. Mulig brukeren som startet den er mer på den konspiratoriske siden, men selv hun skrev ingen teorier. @Veraog jeg hadde en interessant diskusjon om Kina, men ikke rundt ble skadelig med vaksiner el.

I denne tråden har forøvrig anglofil ikke svart deg på om de ikke tåler kritikk. Ikke så farlig, men det er alltid sånn..man får svar på ett av fem

 

 

Herregud, ble tråden slettet?? 
 

Det er jo etter mitt syn en av de beste trådene som har vært på korona-forumet.

Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å gå glipp av det som utviklet seg der i tråden. Som en annen bruker sa; «dette er vakkert» For det er vakkert når en bruker får en «aha-opplevelse» i form av opplysning og kunnskap. Jeg skjønner ikke hvordan dette kan bli til noe farlig? 
Jeg er fullstendig uenig i at en bruker skal utestenges fordi brukeren kommer med informativ og opplysende informasjon - totalt blottet for konspirasjoner - mens brukere som gjentatte ganger kommer med skremselspropaganda får bli?? What the actually fuck..

Jeg skjønner ikke hvordan kunnskap kan bli truende. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (2 minutter siden):

Herregud, ble tråden slettet?? 
 

Det er jo etter mitt syn en av de beste trådene som har vært på korona-forumet.

Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å gå glipp av det som utviklet seg der i tråden. Som en annen bruker sa; «dette er vakkert» For det er vakkert når en bruker får en «aha-opplevelse» i form av opplysning og kunnskap. Jeg skjønner ikke hvordan dette kan bli til noe farlig? 
Jeg er fullstendig uenig i at en bruker skal utestenges fordi brukeren kommer med informativ og opplysende informasjon - totalt blottet for konspirasjoner - mens brukere som gjentatte ganger kommer med skremselspropaganda får bli?? What the actually fuck..

Jeg skjønner ikke hvordan kunnskap kan bli truende. 

En fiffig ting er at flere av de mest aktive i "antimrna"debatten stiller spørsmål på ris og ros her om "Er det ikke lov å snakke om bivirkninger av vaksinen?". Dette er interessant fordi nesten alle trådene og svarene til denne brukeren handler om nevnte vaksiner og bivirkninger, av en vaksine brukeren ikke skal ta. 

Men brukere har proklamert at hen er for vanlige vaksiner så da er alt ok.

Men når noen har en agenda - som er å snakke om bivirkninger av en vaksine man ikke skal ta selv og linke til dette ofte, så må man nesten se på om dette er brukere som er her for noe annet enn å spre frykt. Liksom, hvorfor er det så interessant med andres bivirkninger? Men en tråd om "hvilke konspirasjonsteorier tror du på" blir slettet?

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anglofil said:

Dette er allerede besvart. Tråden er slettet fordi den legger opp til konspirasjoner og antivaksinedebatt

Men, kjære deg, det gjorde den jo ikke i det hele tatt. Det var kun overskriften som pekte i den retningen.

Dere må alvorlig talt slutte å bruke formuleringen “dette er allerede besvart.” Det stemmer aldri. Dere svarer ikke på spørsmål i det hele tatt. Dere avfeier problemstillinger for å slippe kritikk.

Her har dere gjort noe fryktelig tåpelig, som bare vil skape merarbeid og problemer for dere selv. At dere ønsker færre konspirasjoner og mindre antivaksinedebatt kan ikke være sant. Da hadde dere moderert på en helt annen måte.

Dere bør absolutt klippe ut de konstruktive delene, og opprette en tråd med dem. Og legge vekk den arrogante holdningen dere har overfor brukerne deres. Hvis dere krever at vi skal respektere dere, må dere også respektere oss. Det innebærer blant annet å lytte til hva som blir sagt, og ikke kutte av diskusjoner ved å stenge tråder og hevde at problemstillingen er besvart.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (1 minutt siden):

Herregud, ble tråden slettet?? 
 

Det er jo etter mitt syn en av de beste trådene som har vært på korona-forumet.

Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å gå glipp av det som utviklet seg der i tråden. Som en annen bruker sa; «dette er vakkert» For det er vakkert når en bruker får en «aha-opplevelse» i form av opplysning og kunnskap. Jeg skjønner ikke hvordan dette kan bli til noe farlig? 
Jeg er fullstendig uenig i at en bruker skal utestenges fordi brukeren kommer med informativ og opplysende informasjon - totalt blottet for konspirasjoner - mens brukere som gjentatte ganger kommer med skremselspropaganda får bli?? What the actually fuck..

Jeg skjønner ikke hvordan kunnskap kan bli truende. 

Henger meg på ditt innlegg. Den tråden varmet sjelen. Det var første gangen jeg kan huske å ha sett en vaksieskeptiker spørre spørsmål og få gode forståelige svar. Det førte til at flere spørsmål ble spurt og en rekke konspirasjonsteorier ble avkledd. Som et troll når solen skinner. Slik jeg ser det var det en tråd til etterlevelse.

Akademikerne fikk endelig innsikt i hva skeptiskerne er redde eller lurer på. Mens de fikk anledning til å spørre uten å bli dømt, men heller heiet fram. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...