Gå til innhold

Menstruse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
12 hours ago, AnonymBruker said:

Godt å se jeg ikke er eneste som blør så mye du beskriver her 😐 Jeg kan ikke gå ut på de verste dagene mine engang, pleier å blø skikkelig ille i minst 3 dager før det blir normal blod mengde. Har mensen i rundt 7-8 dager til sammen 😫  jeg sover med bleier fra apoteket på meg om natta, noe annet er nytteløst for da blør det igjennom 😫

Anonymkode: 46313...12b

Dere som blør såpass mye bør ta en sjekk hos lege, for det kan bety at noe ikke er helt som det skal. 

Anonymkode: a4884...995

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har veldig lyst til å teste sånn truse, men aner ikke hvor jeg skal kjøpe fra. Noen tips? 

Jeg har gjerne svært lite om natta så da fungerer det ikke med tampong (blir for tørt), men så sover jeg for urolig for bind (ender alltid med at det blir skeivt eller ubehagelig). Tror sånn truse hadde passet perfekt for meg om natten. 

Anonymkode: aad2f...455

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
18 hours ago, AnonymBruker said:

Har de g streng å? Orker ikke sånne svære truser

Anonymkode: d426c...87d

Det finnes, men naturlig nok vil de ikke kunne absorbere veldig mye.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har veldig lyst til å teste sånn truse, men aner ikke hvor jeg skal kjøpe fra. Noen tips? 

Jeg har gjerne svært lite om natta så da fungerer det ikke med tampong (blir for tørt), men så sover jeg for urolig for bind (ender alltid med at det blir skeivt eller ubehagelig). Tror sånn truse hadde passet perfekt for meg om natten. 

Ikke egentlig meg du spør, siden jeg ikke har erfaring med menstruse, men tøybind synes jeg faktisk er mer behagelig, også når jeg sover. Menskopp er også fantastisk når man blør lite, om man er komfortabel med det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Er dette noe folk bruker uten noe annen beskyttelse? Altså bare lar blodet renne? Jeg klarer liksom ikke å se for meg at man la oss si står og holder et foredrag, og kjenner at en stor klump blod går inn for landing. Mens man står der og later som ingenting. Kunne aldri klart bare bind, av samme årsak. Men som en ekstra beskyttelse mot lekkasje ser jeg poenget. Men hva skjer når det kommer store klumper, som mot slutten av perioden? Blir det liggende oppå, eller trekker det også inn? Beklager det groteske, men går ikke å spørre uten 😛 

Anonymkode: caae8...8c2

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Er dette noe folk bruker uten noe annen beskyttelse? Altså bare lar blodet renne? Jeg klarer liksom ikke å se for meg at man la oss si står og holder et foredrag, og kjenner at en stor klump blod går inn for landing. Mens man står der og later som ingenting. Kunne aldri klart bare bind, av samme årsak. Men som en ekstra beskyttelse mot lekkasje ser jeg poenget. Men hva skjer når det kommer store klumper, som mot slutten av perioden? Blir det liggende oppå, eller trekker det også inn? Beklager det groteske, men går ikke å spørre uten 😛 

De av oss som ikke klarer bind, vil nok ha akkurat de samme problemene med menstruse, ja. Men det er forskjell på hvor store blødninger man har og hvor mye klumper.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Peonjenta
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei, koaglene trekker jo ikke inn. Det ser man jo på bind og på oben. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.1.2022 den 17.03):

Ikke egentlig meg du spør, siden jeg ikke har erfaring med menstruse, men tøybind synes jeg faktisk er mer behagelig, også når jeg sover. Menskopp er også fantastisk når man blør lite, om man er komfortabel med det.

Med tøybind vil jeg vel ha samme problem som med vanlige bind (jeg sover for urolig til at de holder seg godt nok på plass), så det ser jeg ikke helt at er et nyttig bytte - det er o komforten som er problemet mitt. 

Menskopp har jeg prøvd, men hadde ikke sjans til å få det til. Ikke klarte jeg å få den på plass på en behagelig måte, og de gangene jeg faktisk klarte å lage vakum var det jo helt umulig å få den ut igjen (kløna så mye med å få den ut at jeg endte opp med flere smertefulle småsår innvendig). Prøvde mange ganger, men hadde ikke sjans (jeg klarer heller ikke vanlig tampong, må ha tampax med innføringshylse). 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.1.2022 den 0.35):

Hvis du kan bruke g-streng når du har mensen, så blør du ekstremt lite! 

Jeg kunne godt tenkt meg sånne truser - i kombinasjon med kopp, for jeg blør mye!

Jeg må tømme min 6-8 ganger om dagen de første 3 dagene, etter det roer det seg. Og det blir alltid søl og alltid lekkasje ila. natten eller hvis jeg drøyer for lenge mellom hver tømming 😅

Anonymkode: 73d97...858

Nei, jeg bruker tampong og bind med g streng også. Aldri klart store truser siden jeg var 12.

Anonymkode: d426c...87d

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Med tøybind vil jeg vel ha samme problem som med vanlige bind (jeg sover for urolig til at de holder seg godt nok på plass), så det ser jeg ikke helt at er et nyttig bytte - det er o komforten som er problemet mitt. 

Menskopp har jeg prøvd, men hadde ikke sjans til å få det til. Ikke klarte jeg å få den på plass på en behagelig måte, og de gangene jeg faktisk klarte å lage vakum var det jo helt umulig å få den ut igjen (kløna så mye med å få den ut at jeg endte opp med flere smertefulle småsår innvendig). Prøvde mange ganger, men hadde ikke sjans (jeg klarer heller ikke vanlig tampong, må ha tampax med innføringshylse). 

Jeg synes rett og slett utrolig nok mine tøybind ligger bedre på plass. For min del har vanlige bind ofte klistret seg sammen bak i løpet av natta, noe tøybindene ikke gjør. Synes jeg personlig, da.

Menskopp er ikke for alle, nei.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...