Gå til innhold

Er ikke rassist… men


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Livet mitt er ødelagt av menn som ikke tåler at de ikke er verdt en dritt. Er faen meg ikke min oppgave å løfte verdien deres. 
 

Synes slike gutter/menn burde fått seg en realitetsoppkvikker. Hva i helvete skal et samfunn med masse menn som mener de har rett på alt som er foran øynene deres? 😩

Flytt deg, du står i veien. 

Anonymkode: 00a7c...d62

Er det ikke kvinner som er mer støttende til innvandring? Hvorfor skylder du på menn etter at du tillot problemet å komme? Typisk kvinner.

Anonymkode: 81839...541

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1/3 som sitter i norske fengsel er muslimer. 
34% av fengsels innsatte er innvandrere. Dette utgjør en svært stor andel mtp at det bor 80% etnisk norske i Norge 

Anonymkode: 3c619...7d3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robin666
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jo, du er rasist. For hvis en norsk gutt hadde gjort det samme ville du ikke fordømt alle nordmenn.

Anonymkode: 1658a...1cd

Det er ikke rasistisk å påpeke fakta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

I vår kom det en innvandrer i klassen til sønnen min (9 klasse) han prøver seg på jentene og er veldig frampå. Han ville ha ei hente, hun var ikke interessert i han. Han begynte å true henne, og hun ba han holde kjeft og ligge unna henne. 
dette tålte han ikke. Han oppsøkte huset hennes på natta og løsnet framhjulet på sykkelen. Dette vet de da de har kamera foran huset. 
Dette etter at gutten hadde bodd her i 3 uker. 
må bare si jeg skjønner folk som er skeptiske til innvandrere, mange kommer fra land der kvinner ikke betyr noe annet enn et sex objekt. Å komme til Norge å oppleve at ei jente sier nei, og setter han på plass utløser aggresjon og forsøk på å skade henne (sykkelen) 

jeg er ikke rasist, og heier på alle som kommer til Norge for å få et bedre liv. Men da krever jeg at de oppfører seg, følger norske lover og sikker, hvis ikke kan de fint pelle seg ut av landet vårt igjen. 

Hva hadde skjedd om vi kom til deres land og gikk i bikini og ikke fulgte deres regler??? Jo vi hadde blitt satt i fengsel og blitt voldtatt av korrupt politi. 
På tide Norge vokner opp og slår hardt ned på den adferd 

Anonymkode: 3c619...7d3

Dette er så ironisk ! Var en gutt som likte meg , men jeg likte han ikke tilbake. Han stalka meg og truet meg , kalte meg hore og han er etnisk norsk 🤷🏾‍♀️

Så hvis jeg skulle følge din tankegang... Da er vel alle etniske nordmenn psykopater som han ?🥴

Endret av AfricanQueen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Awww. Søt. Men problemet er altså at han må jo ikke det. Ingen som tvinger ham, og ingenting som han er redd for som en konsekvens. Fordi nordmenn er svake og myke, og tør ikke å stå opp for seg selv, for hverandre. Usiviliserte mennesker vil selvfølgelig utnytte dette.

Anonymkode: c15f9...898

Jo, han må. Ellers blir han en outsider. Men hvis det er et bevisst valg han tar, er det farlig.

For øvrig er jeg enig med deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AfricanQueen skrev (8 timer siden):

 

Så hvis jeg skulle følge din tankegang... Da er vel alle etniske nordmenn psykopater som han ?🥴

Nei. Den norske kulturen kjennetegnes ikke av diskriminering mot kvinner, dårlig kvinnesyn og manglende likestilling :) Så det er en annen tankegang, nemlig at det finnes drittsekker overalt - også i kulturer som eller har moderne verdier. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Dette blir for dumt! 

 

Anonymkode: 830b5...f4e

La oss starte med the basics. 

Ser du noen forskjeller mellom norsk kultur (som en del av Vesten) og kulturen i land som Pakistan, Iran, Irak, Somalia, Tyrkia når det gjelder kvinnesyn og kvinnerettigheter?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (1 minutt siden):

Nei. Den norske kulturen kjennetegnes ikke av diskriminering mot kvinner, dårlig kvinnesyn og manglende likestilling :) Så det er en annen tankegang, nemlig at det finnes drittsekker overalt - også i kulturer som eller har moderne verdier. 

Er helt enig i det du sier, det er derfor jeg mener at måten ts tenker på er nedlatende og rasistisk. Jeg har opplevd ulike diskriminerende oppførsel, men ikke en gang har jeg tenkt " ja dette er typisk etniske norske" .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er så enkelt å lukke øynene for nordmenn som er kriminelle og voldelige. Hvis det ikke fantes utlendinger så hadde det fortsatt fantes vold, drap, voldtekt og kriminalitet. Det er slik det er med oss mennesker. Men enkelte vil ha det til at det kun er et problem som utlendinger kommer med. 

Anonymkode: 65dc6...8f2

Vi ville bare hatt en brøkdel av den voldelige kriminaliteten i samfunnet uten ikke-vestlige innvandrere, særlig fra islamsk voldskultur og klankultur

Anonymkode: 76b66...92b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (3 minutter siden):

Nei. Den norske kulturen kjennetegnes ikke av diskriminering mot kvinner, dårlig kvinnesyn og manglende likestilling :) Så det er en annen tankegang, nemlig at det finnes drittsekker overalt - også i kulturer som eller har moderne verdier. 

Den norske kulturen kjennetegnes for tiden av rasisme. Lille Norge har blitt kjent i hele verden pga det Breivik, Manshaus, Ole Nicolai Kvisler, Veronica Andreassen og Joe Erling Jahr gjorde mot uskyldige mennesker, mennesker som ble offer for dem pga sin etnisitet eller politiske ståsted. 

Virker som noen har levd under en stein den siste tiden. Har du lest noe om 22. juli de siste dagene? Høyreekstremisten er og har til nå vært den største trusselen i Norge, du kan ikke feie det under teppet. 

Anonymkode: 830b5...f4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AfricanQueen skrev (Akkurat nå):

Er helt enig i det du sier, det er derfor jeg mener at måten ts tenker på er nedlatende og rasistisk. Jeg har opplevd ulike diskriminerende oppførsel, men ikke en gang har jeg tenkt " ja dette er typisk etniske norske" .

Du tenker ikke det fordi det ikke er typisk og vanlig og en del av den norske kulturen. Men den norske kulturen er veldig annerledes enn kulturen i en rekke andre land. Det er denne kulturkrasjen som skaper konfliktene. Man er ikke rasist og nedlatende av å kritisere oppførsel, basert på kultur som kolliderer med sin egen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den norske kulturen kjennetegnes for tiden av rasisme.

Anonymkode: 830b5...f4e

:klo:😂:daane:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Breivik ble mishandlet i oppveksten og skulle aldri ha vært etterlatt hos moren. Ikke at det unnskylder handlingene, men det sier seg selv at traumer setter spor. Det samme gjelder innvandrere som kommer fra krig og annet.

Anonymkode: cdaeb...ff8

Er ikke fan av å fjerne ansvaret fra den enkelte på denne måten. Tusenvis i Norge hadde verre oppvekster enn Brevik og valgte fortsatt ikke å bli voldelig/kriminell. Det er hans ansvar alene. Driter også i om innvandrere hadde en dårlig oppvekst med far som banket mor. Vold tålereres ikke her i samfunnet og bør få store konsekvenser.

Anonymkode: 76b66...92b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AfricanQueen skrev (2 minutter siden):

Er helt enig i det du sier, det er derfor jeg mener at måten ts tenker på er nedlatende og rasistisk. Jeg har opplevd ulike diskriminerende oppførsel, men ikke en gang har jeg tenkt " ja dette er typisk etniske norske" .

Drizzit bruker ordet kultur negativt om ikke etnisk norske, og hevder at norsk kultur er safe når det kommer til kriminalitet. Hun kan likevel ikke svare på hvorfor terroristene i Norge, som forøvrig alle er etnisk norske og har blitt oppvokst med norsk kultur, har begått disse forferdelige drapene. Hun klarer ikke å akseptere at det finnes kriminelle blant alle etnisiteter og at høyreekstremismen i Norge ikke er noe som kan feies under teppet.

Anonymkode: 830b5...f4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (Akkurat nå):

Du tenker ikke det fordi det ikke er typisk og vanlig og en del av den norske kulturen. Men den norske kulturen er veldig annerledes enn kulturen i en rekke andre land. Det er denne kulturkrasjen som skaper konfliktene. Man er ikke rasist og nedlatende av å kritisere oppførsel, basert på kultur som kolliderer med sin egen. 

Ja men kjære deg, de andre kulturene forguder ikke kvinnehat og kriminalitet. Greit å kritisere en oppførsel, men feie en folkegruppe under samme kam på grunn av en person ? det høres vell litt urettferdig, jeg har legit kun blitt plaget av etniske norske gutter gjennom mange år, men dømmer ikke hele norske folkegruppen på grunn av noen få mennesker ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Drizzit bruker ordet kultur negativt om ikke etnisk norske, og hevder at norsk kultur er safe når det kommer til kriminalitet. Hun kan likevel ikke svare på hvorfor terroristene i Norge, som forøvrig alle er etnisk norske og har blitt oppvokst med norsk kultur, har begått disse forferdelige drapene. Hun klarer ikke å akseptere at det finnes kriminelle blant alle etnisiteter og at høyreekstremismen i Norge ikke er noe som kan feies under teppet.

Anonymkode: 830b5...f4e

Jeg har svart, men det er få som leser. 

Jeg kan derimot ikke se noen som forklarer hvordan norsk kultur har dårlig kvinnesyn, kvinner i Norge ikke er likestilt menn og hvordan kvinner i Norge ikke har like rettigheter som menn. Siden det er den norske kulturen som har påvirket Breivik og Manshaus. 

Kan du gjøre det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Drizzt skrev (4 minutter siden):

:klo:😂:daane:

Du har et forvrengt syn på tusenvis av mennesker. Du skylder på at kulturen til tusenvis av innvandrer i Norge har rot i "diskriminering mot kvinner, dårlig kvinnesyn og manglende likestilling". 

Jeg er sikker på at du har levd under en stein hele livet. Da har vel den norske kulturen skyld i det de etnisk norske terroristene i Norge har gjort.  Det kan ikke bare gå en vei.

Anonymkode: 830b5...f4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (1 minutt siden):

Jeg har svart, men det er få som leser. 

Jeg kan derimot ikke se noen som forklarer hvordan norsk kultur har dårlig kvinnesyn, kvinner i Norge ikke er likestilt menn og hvordan kvinner i Norge ikke har like rettigheter som menn. Siden det er den norske kulturen som har påvirket Breivik og Manshaus. 

Kan du gjøre det?

Det er DU som drar inn kultur inn i dette. Folk begår kriminelle handlinger uavhengig av hvilken etnisitet og kultur de har. Tusenvis av innvandrer bor og jobber i Norge. Det at du hevder at de  diskriminerer kvinner, har dårlig kvinnesyn og "manglende likestilling" henger ikke på greip. De har kvinnelige ledere, noen er gift med norske kvinner eller menn, deomgås det norske folket hver eneste dag uten at det oppstår diskriminering av noe slag. Dette våset som du kommer med er ikke fakta, men har rot i et fremmedhat som har blitt startet av høyreekstremister.

Anonymkode: 830b5...f4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er foreldrene til denne gutten? Dette er jo ikke greit i det hele tatt!! 

Anonymkode: dc455...7d0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nabojenta her ble skutt og drept av kjæresten sin, fordi hun ikke ønsket å være kjæresten hans lengre. Etnisk nordmann.

En halvtime unna oss, ble en 14 år gammel jente drept fordi gjerningsmannen «hadde lyst å drepe noen». Etnisk nordmann.

Fine nordmenn, kulturen deres er så flott! 
 

Hilsen nordmann.

Anonymkode: 5dfd9...ad0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...